تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/01/31 - 11:05
کد خبر: 197626

افشای ارتباط مسئول همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم با جاسوسان آمریکایی؛

ردپای دار و دسته نیویورکی‌ها در وزارت علوم +صوت

ردپای دار و دسته نیویورکی‌ها در وزارت علوم +صوت

بر اساس اسناد موجود یکی از مهمترین رابطین امریکا در طراحی و پیشبرد دیپلماسی امریکایی "مسیر دوم" در ایران ، فردی به نام "س ل" است که اسناد متعددی از همکاری و ارتباطات وی با نهادهای امنیتی امریکا در قالب "مشاوره و مواضعه" موجود می باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روزی است که خبرهای مهمی درباره حضور فردی در یکی از پست‌های کلیدی وزارت علوم- که سابقه همکاری و ارتباطات با یکی از افراد مرتبط با نهادهای امنیتی امریکا دارد- منتشر شده است‬.

‫به گزارش خبرنامه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیپلماسی "مسیر دوم" که یکی از مهمترین راهبردهای نفوذ امریکا در محافل علمی و آکادمیک ایران برای همراه سازی نخبگان کشورمان است، طی یک دهه اخیر از خطوط اصلی دستگاه دیپلماسی امریکا علیه انقلاب اسلامی بوده است.

بر اساس خبرهای موجود یکی از مهمترین رابطین امریکا در طراحی و پیشبرد دیپلماسی امریکایی "مسیر دوم" در ایران، فردی به نام "س ل" است که اسناد متعددی از همکاری و ارتباطات وی با نهادهای امنیتی امریکا در قالب "مشاوره و مواضعه" موجود می باشد.

بر همین اساس، رادیو ایران در خبر صبح امروز پیک بامدادی خود در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت‬ و بیان داشت: سفر هیئت به ظاهر دانشگاهی از آمریکا به سرگروهی یکی از جاسوسان سازمان سیا، در سال گذشته نگرانی ها در مورد نفوذ تحت عنوان دیپلماسی علمی را افزایش داده است. اسناد موسوم به ویکی لیکس در مورد یکی از مسئولین وزارت علوم که اکنون مسئولیت همکاری های بین المللی را عهده دار است، چند سال قبل با مقامات آمریکایی در مورد دیپلماسی راه دوم گفتگو کرده است.

استاد ایرانی دانشگاه تهران در سال 2009 با فردی به نام رامین عسگرد دیدار کرده است. وی اکنون از مسئولین سازمان سیا و سمت مشاور ژنرال پترائوس را داراست. وی در وزارت امور خارجه مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا را عهده دار بوده و در کشورهای افغانستان، ترکیه، عربستان، و اخیراً در دبی پیش از آلن ایر بر جایگاه او تکیه زده بود.

«س ل»، در دیداری که در دبی با رامین عسگرد داشته است، وضعیت دانشگاه تهران را برای وی تشریح کرده و برای گشودن راه دوم دیپلماسی رایزنی کرده است. میهمان ایرانی دفتر آمریکا در دبی، اگرچه سمتی نداشته است اما عضو هیئت رییسه ی سازمان پاگواش بوده است.

پاگوآش یک سازمان غیردولتی بین‌المللی است که از نخبگان کشورهای جهان در زمینه خلع سلاح تشکیل شده و برخی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در تصمیم گیری‌ها در کشورهای خود تأثیرگذار هستند.

کنفرانس پاگوآش در سال 1957 و زمان جنگ سرد توسط جوزف روتبلات (Joseph Rotblat) و برخی دانشمندان مخالف جنگ پایه گذاری شد تا در چارچوب کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها برای کاهش تسلیحات هسته‌ای و منع تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی فعالیت شود.

اما حقیقت سازمان مزبور، مامویت های امنیتی در پوشش امور ظاهراً علمی است. جالب آن است که پس از روی کار آمدن دولت روحانی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه وعلی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی هرکدام بصورت جداگانه میهمان ویژه ی سازمان مزبور بوده اند!

بر اساس اسناد ویکی لیکس، «ل» در دیدار مزبور ضمناً اشاره ای به سازمان پاگواش کرده و گفته است که حتی جلساتی را که مخفیانه و سرّی برگزار میکنیم، علنی شده و اسامی میهمانان لو می رود.

جالب آنجاست که «س ل» در سال 93 با حکم سرپرست وقت وزارت علوم به ریاست یکی از مراکز بین المللی وزارت علوم منصوب شده است. در حالی که وی علاوه بر ارائه مشاوره و همکاری با دفتر امنیتی امریکا در دوبی ارتباطات بسیار نزدیکی با "سازمان ضدانقلابی نایاک" و "تریتا پارسی" دارد که این همکاری از سال 2007 به بعد چنان آشکار است که با یک جستجوی اینترنتی ساده، ده ها سند از ارتباط وی با "سازمان ضدانقلابی نایاک" بازیابی می شود. (برای مطالعه بیشتر در خصوص شورای ملی ایرانیان (نایاک) به اینـجــا مراجعه کنید.)

صوت گزارش برنامه پیک بامدادی رادیو ایران

دانلود

از سوی دیگر اخیراً عبدالرضا داوری، معاون اسبق خبر خبرگزاری ایرنا جزئیاتی از این موضوع را در صفحه شخصی خود منتشر کرد؛ بر اساس مطالب منتشر شده وی، "س ل" که تا پیش از دولت یازدهم در مرکز بررسی های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کرد، در تاریخ 2009/3/3 (15 فروردین 1388) طی جلسه با "رامین عسگرد"، رییس دفتر امنیتی امریکا در دوبی، ضمن ارائه تحلیل و اطلاعات جامعی از وضعیت دانشگاه تهران، طرح مورد نظر خود در پروژه دیپلماسی "مسیر دوم" با محوریت چهره هایی نظیر محمدجواد ظریف، حسین موسویان و محمود سریع القلم که با هم در انجمن ایرانی روابط بین الملل نیز فعالیت دارند ارائه کرده است.

سرپرستی این هیئت آمریکائی را آلن گودمن عضو سابق شورای روابط خارجی آمریکا و از مدیران سابق سیا برعهده داشته است. وی به زعم خود برای گشودن راه دوم دیپلماسی با روسای دانشگاه ها دیدار کرده بود. 

تمام این مسائل درحالی رخ می دهد که طی دوسال گذشته اخبار متفاوتی از نفوذ دستگاه های اطلاعاتی به درون دانشگاه ها منتشر شده است، محسن رضایی اوایل اسفندماه بود که در دانشگاه امام حسین(ع) پرده از این موضوع برداشت. وی در آن سخنرانی می گوید: اخیرا رئیس سابق سازمان «سیا» که مسئول نفوذ در ایران شده و در آینده هم این مسایل را افشا خواهیم کرد، خرداد ماه به ایران آمده و از تمام دانشگاه‌های کشورمان بازدید داشته و آن‌ها را شناسایی کرده؛ این فرد اولین کسی است که بعد از ایجاد فضای باز در شوروی سابق به این کشور سفر می‌کند و در دو سه سال گذشته هم پس از قضایای کوبا و آمریکا، به کوبا سفر کرده و بعد از برجام نیز اولین کسی است که به ایران سفر می‌کند.

حال با توجه به گزارش امروز رادیو سراسری ایران باید دید این فرد چگونه توانسته است مراحل تاییدیه خود را در وزارت علوم رد کند و وارد سیستم آموزش عالی کشور شود؟

گفتنی است این مسائل و خطر نفوذ در وزارت علوم در حالیست که در حوزه بهداشت و سلامت نیز پیش از این اتفاقات قابل تأملی رخ داده به طوریکه در شهریورماه سال گذشته مجله علمی «لَنسِت» (The Lancet) اقدام به انتشار مقاله ای تحت عنوان «بهبود روابط ایران و آمریکا از طریق سلامت عمومی» به قلم «کامران علائی» و «آرش علائی» نموده و در مقاله‌ی مزبور با اشاره به سفر دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر غلامرضا اصغری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آمریکا و امضای توافق نامه با رئیس دانشگاه ایالتی نیویورک در حوزه‌ی سلامت، از این سفر به عنوان مجرایی برای بهبود روابط ایران و آمریکا نام برده است.

براساس این گزارش دکتر جعفریان و دکتر اصغری در اردیبهشت ماه سال 94 برای سفری که به روایت سایت دانشگاه ایالتی نیویورک هدف از آن گسترش روابط علمی و برگزاری (Work Shop) های مشترک بوده راهی آمریکا شده اند. که خبرهایی حکایت از پیگیری برادران «علائی» در ساماندهی و انجام این سفر دارد.

آغاز نفوذ «دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها» به حوزه‌ی بهداشت و سلامت 2 ماه پیش از توافق وین!

جالبتر آنکه «کامران علائی» و «آرش علائی» در 3 تیرماه 87 به اتهام اقدام برای براندازی نظام، ارتباط با احزاب ضدانقلاب و تشکیل سازمان هایی که آمریکا در تاسیس آنها نقش داشته است، بازداشت و به 3 سال حبس محکوم شده بودند، این دو برادر پس از سپری کردن حبس و محکومیت خود به آمریکا بازگشته و در سال 2011 در مراسمی که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر (دهم دسامبر) در آمریکا برگزار شد، به خاطر آنچه "تلاش در زمینه بهداشت و حقوق بشر" عنوان شده لوح تقدیر دریافت کردند.

به نظر می رسد مسیر نفوذ آمریکا در حوزه‌ی بهداشت و سلامت عمومی کشور و دانشگاه های علوم پزشکی در سایه‌ی غفلت مسئولان از مدتی قبل و حتی پیش از توافق باز شده است. (برای مطالعه بیشتر به اینـجــا مراجعه کنید.)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top