تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/26 - 21:16
کد خبر: 199814

گزارش کاملی از پیدا و پنهان یک نشست؛

دم خروس دانشگاه آزاد و بنیاد باران در تشکیل یک اتحادیه دانشجویی

دم خروس دانشگاه آزاد و بنیاد باران در تشکیل یک اتحادیه دانشجویی

از روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه نشستی با حضور تعدادی از تشکل های دانشجویی اصلاح طلب از دانشگاه های مختلف کشور با سخنرانی محمدرضا عارف در سالن شورای ساختمان ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد که از همان ابتدا با حرف و حدیث های مختلفی روبرو شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: از روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه نشستی با حضور تعدادی از تشکل های دانشجویی اصلاح طلب از دانشگاه های مختلف کشور با سخنرانی محمدرضا عارف در سالن شورای ساختمان ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد که از همان ابتدا با حرف و حدیث های مختلفی از جمله برگزاری بدون مجوز این مراسم در دانشگاه روبرو شد. (برای مطالعه بیشتر به ایـــنـــجـــا مراجعه کنید.)

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از نکات جالب توجه در جلسه آغازین این نشست و البته در حضور محمدرضا عارف سخنان و مطالبات دانشجویان بود که عمدتاً در قالب متن منتشر شده از این جلسه رسانه ای گردید؛ و تنها دو مطالبه جمع حاضر به دلایلی رسانه ای نگردید و آن هم پیگیری رفع حصر سران فتنه- که حاکی از مطالبات عقیدتی است- به همراه مطالبه شغل از سوی حاضران برای خود - که حاکی از مطالبات صنفی است- می باشد که در نوع خود جالب توجه بود.

این دانشجویان همچنین شامگاه پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور در حسینیه جماران با سیدحسن خمینی نیز دیدار کردند که در تصاویر منتشر شده از این جلسه نکته جالب توجهی به چشم خورد و آن هم حضور افرادی همچون حامد خوانساری از دبیرخانه تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد! و جواد امام- که مسئول دفتر خاتمی در بنیاد باران می باشد- بود که به خوبی حکایت از دلایل افزایش جمعیت حاضران نشست و همچنین پشت پرده های نشست مذکور از قبیل مسائل مالی و برنامه ریزی دارد.

این دانشجویان همچنین عصر روز شنبه 25 اردیبهشت ماه با اکبر هاشمی رفسنجانی نیز دیدار داشتند که باز هم موجب شد تا تعجب کسانی که نسبت به به حاضران در جلسه حداقلی از شناخت را داشتند بیشتر شود و آن هم حضور مجدد حامد خوانساری به همراه سیدمحمد محسنی راد در این جلسه می باشد. دو فردی که چند وقت پیش با وساطت حسین مرعشی به هاشمی و دستور مستقیم وی به رئیس دانشگاه آزاد در این دانشگاه پست گرفتند (برای مطالعه بیشتر به ایـــنـــجـــا مراجعه کنید.)

حالا همین دو نفر به عنوان اعضای حاضر در نشستی که مدعی تشکیل یک اتحادیه دانشجویی است به صورت کاملاً اتفاقی به دیدار هاشمی رفسنجانی آمده اند! و قرار است اتحادیه ای کاملاً دانشجویی را تأسیس کنند.

البته اگر افرادی همچون جواد امام، حامد خوانساری صرفاً در دیدارهای رسمی این تشکل ها با سیدحسن خمینی و اکبر هاشمی رفسنجانی حضور می یافتند شاید می شد حدس زد که افراد مذکور از طرف میزبانان این جلسات حضور یافته اند. اما وقتی به تصاویر جلسات و کارگاه های داخلی نشست نگاهی بیندازیم مشاهده می شود که اتفاقاً همین افراد از حاضران در جلسات بحث و گفتگوی خصوصی نشستی هستند که قرار است از درونش اتحادیه ای دانشجویی تشکیل شود.

در طول این نشست سه روزه که غالب جلساتش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، البته برخی افراد حقیقی و حقوقی دیگری نیز حضور داشتند که می توان از دل اعضای حاضر به ماهیت کاملاً دانشجویی! اتحادیه در آستانه تأسیس پی برد.

افرادی همچون هادی خانیکی، علی شکوری راد و غلامرضا ظریفیان که آنقدر حضورشان در نشست مذکور قابل اهمیت بود که در کمبود وقت و زمان جلسات به صورت همزمان از حضورشان استفاده شد. افرادی که هر کدامشان با نگاهی به کارنامه عملکردیشان در دوران اصلاحات و فتنه می توانند نگرانی تبدیل مجدد جریان دانشجویی به پیاده نظام احزاب را فراهم کنند.

یکی دیگر از حاضران در این جلسات حسین مرعشی است که جدای از سابقه برادر خانمی اکبر هاشمی رفسنجانی مشخص نیست که چه نسبت و سابقه ای با فضای جنبش های دانشجویی داراست!

حضور افرادی همچون محمدی، برنجی، خوانساری در یک جلسه مشترک که مدعی نمایندگی از وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد بودند به همراه جواد امام که مسئول دفتر خاتمی است نیز در نوع خود قابل توجه بود که در خصوص صحت این امر می بایست مسئولان این وزارتخانه ها و دانشگاه آزاد پاسخگو باشند که چنین ادعای صحت دارد؟ که در صورت صحت داشتن باید پاسخگو باشند که براساس کدام مأموریت قانونی در نشستی که غیرقانونیست حضور داشته اند؟ و در صورت عدم صحت چرا با کارکنان خود که بدون هماهنگی حضور یافته اند برخوردی نکرده است؟

به هر حال مجموعه ای از بی قانونی ها و لابی های سیاسی خارج از دانشگاه ماحصل نشستی بود که به نام دانشجویان برگزار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1395/02/27 - 09:01

اینکه افراد شاخص هر جریان در یک نشست شرکت کنند یک اتفاق عادی است و نشان از بلوغ دانشجو برای استفاده از تجربیات گذشتگان
دانشجو
1395/03/03 - 11:41

«ح خ» عامل پروژه نفوذ هست و از همکاران احسان مازندرانی در پروژه نفوذ در ساختمان معروف فرهیختگان (نبش جمهوری) می باشد، همه نیروهای ارزشی و واقعا دانشجویی که سال ها خاک تشکل ها رو خورده بودند، فقط و فقط و فقط به خاطر مقاصد شخصی و پستی کنار زد و خودش قدرت گرفت. باید بیشتر مراقب ایشون باشند. من به عنوان یه دانشجوی عضو تشکل ها شاهد بودم چطور معاون مدیرکل ها رو ایشون عوض می کرد فقط به خاطر رابطه با «یاسر ه»
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top