تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/11 - 18:10
کد خبر: 201124

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ارومیه در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

اجازه صحبت به نماینده ما در مقابل رئیس‌جمهور داده نشد

اجازه صحبت به نماینده ما در مقابل رئیس‌جمهور داده نشد

ترابی گفت: به ما گفته شد بود که رییس جمهور دیداری با دانشجویان و دانشگاهیان و نخبگان دارد؛ ما نیز دو روز قبل جلسه‌ای گذاشتیم با 28 تشکل از دانشگاه‌های ارومیه از غیرانتفاعی، پیام‌نور، بسیجیان، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسن روحانی، دیروز و امروز را میهمان مردم آذربایجان غربی بود که به همراه کاروان دولت تدبیر و امید در قالب بیست و هشتمین سفر استانی وارد ارومیه شد اما این سفر رئیس جمهور، مانند سفرهای قبلی‌اش حاشیه‌هایی‌ را نیز به همراه داشت.

سجاد ترابی مسئول جامعه اسلامی ارومیه، در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به حضور رئیس جمهور در این استان یادآور شد: علی رغم اینکه به ما گفته شد بود که رییس جمهور دیداری با دانشجویان و دانشگاهیان و نخبگان دارد، اما اجازه سخنرانی به نماینده ما داده نشد.

وی افزود: دانشجویان و فعالین دانشجویی نیز همراه با سایر مردم در مراسم سخنرانی آقای روحانی حضور داشتند، البته آمده بودند حرف هایشان را‌ بزنند، از تصاویر و پلاکاردهایی که به همراه داشتند همه چیز مشخص بود که برای این مطالبات آمده بودند نه چیز دیگری!

فضای کلی شهر و محل سخنرانی دکتر روحانی
مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: انصافا جمعیت قابل توجهی آمده بود اما چطوری آمده بودند؟! نزدیک به 100 دستگاه اتوبوس که متعلق به ارومیه هم نبودند، از شهر و شهرستان های اطراف، جمعیت را به ارومیه آورده بودند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: از دیگر نکات قابل توجه، تعطیلی امتحانات دانشگاه آزاد بود و برای کارمندان و کارکنان و دانشجویان، سرویس گذاشته بودند و البته فضا به نحوی بود که گویا رفتن به محل سخنرانی رییس جمهور اجباری است.

دانشجوی دانشگاه ارومیه اظهار داشت: دانشگاه ما هم سرویس گذاشته بود که شواهد و قرائن حکایت از اجباری بودن رفتن کارکنان دانشگاه به محل سخنرانی دکتر روحانی داشت.

وی  همچنین کثرت بنر‌های تبلیغاتی آقای رئیس جمهور در شهر را قابل توجه و نشان دهنده ترس مسئولین استان از عدم استقبال مردم از روحانی دانست و افزود:  شاید نزدیک به 1000 بنر 6 متری در داخل شهر نصب شده بود.

دیدار دانشجویان با رییس جمهور محقق نشد
ترابی همچنین گفت: به ما گفته شد بود که رییس جمهور دیداری با دانشجویان و دانشگاهیان و نخبگان دارد؛ ما نیز دو روز قبل جلسه‌ای گذاشتیم با 28 تشکل از دانشگاه‌های ارومیه از غیرانتفاعی، پیام‌نور، بسیجیان، کانون‌ها و  تشکل‌های دانشجویی.

این فعال دانشجویی ادامه داد: بیانه‌ای نوشته شد و یک نفر را معرفی کردیم تا در جلسه نخبگان و دانشگاهیان حرف و مطالبات ما را جلوی رئیس جمهور بزند؛ تقریبا به پیوست 300-400 تا امضا از فعالین دانشجویی زیر آن بیانیه را امضا کردند و به استانداری تحویل دادیم.

وی گفت: علی‌رغم درخواست ما برای اینکه نماینده‌ای از دانشجویان به منظور صحبت در مقابل رئیس جمهور را در نظر بگیرند اما پاسخی نگرفتیم.

دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: از آن طرف از چند تشکل اصلاح طلب که با روی کارآمدن دولت مجوز فعالیت گرفتند، خواستند تا یک نماینده برای سخنرانی جلوی حسن روحانی معرفی کنند!

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه ابراز عقیده کرد: به نوعی مهندسی کردند تا از بچه‌ها و نمایندگان و هم‌طیف‌های ما کسی نتواند به سخنرانی بپردازد.

مهم‌ترین مطالبه تشکل‌های دانشجویی از آقای روحانی
ترابی با اشاره به بیانیه‌ فعالین دانشجویی آذربایجان غربی، تصریح کرد: مهمترین محورهای آن بیانیه از زبان دانشجویان خطاب به آقای روحانی، بدین شرح است:

1- عزت ملی و اقتدار ملی را برگردانید و نگذارید با توافق نامه برجام پایمال بشود.
2- شروط مقام معظم رهبری را در برجام مد نظر داشته باشد و به آن پایبند باشید و روی آن تاکید کنید.
3- خسارت هایی که ناشی از برجام بوده است جبران شود.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: اما اتفاق عجیب حضور آقای روحانی، صحبت‎‌هایی بود که شبیه به سخنان کاندیدای ریاست جمهوری به نظر می‌رسید، چرا که در زمان سخنرانی، همه چیز را به آینده موکول می‌کرد، در حالی که یکسال بیشتر از عمر دولت باقی نمانده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top