تاریخ انتشار: شنبه 1395/04/12 - 13:12
کد خبر: 203708

بیانیه دفتر تحکیم وحدت پیرامون قرارداد جدید بانکی

ظاهرا هدف از این مذاکرات تسهیل روابط بانکی ایران با شبکه ی بانکی جهانی ست. این گروه نقش موثری در تحریم های بانکی ایران داشته و برقراری این روابط زمانی میسر خواهد بود که ایران بتواند طی یکسال مورد گفتگو ثابت کند که حمایت مالی از تروریسم ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دفتر تحکیم وحدت در مورد مذاکرات غلط دولت با گروه (اف ای تی اف) بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا خبرهایی از مذاکره و تفاهم دولتمردان باگروه (اف ای تی اف) که مورد حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است شنیده می شود که سوالات زیاد و البته نگرانی های زیادی را به وجود آورده است.

ظاهرا هدف از این مذاکرات تسهیل روابط بانکی ایران با شبکه ی بانکی جهانی ست. این گروه نقش موثری در تحریم های بانکی ایران داشته و برقراری این روابط زمانی میسر خواهد بود که ایران بتواند طی یکسال مورد گفتگو ثابت کند که حمایت مالی از تروریسم ندارد.

سوال مهم اینجاست که ایران چگونه می تواند عدم حمایت از تروریسم را ثابت کند وقتی تروریسم از دیدگاه این گروه و حامیانش چیزی جز حزب الله لبنان، انصارالله یمن و به طور کلی خط مقاومت در منطقه نیست؟ این مذاکرات و تفاهمات، معقول به نظر نمی آید مگر آنکه فرض بگیریم زوایای پنهانی در کنار اظهارات دولتی ها و کارگروه اقدام مالی (اف ای تی اف) وجود دارد.

آقای روحانی پیش از این مکررا در سخنرانی هایشان به محدود نبودن برجام به موضوع هسته ای تاکید داشته اند و هدف برجام را ایجاد گشایش در روابط عنوان کرده اند. صحبت از برجام های ۲و۳ هم موید همین مسئله است که با مخالفت صریح و قاطع مقام معظم رهبری مواجه شد.

عمق نفوذ منطقه ای ایران و انتقال جبهه های مبارزه به ورای مرزهای جمهوری اسلامی از دستاوردهای مهم نظام است. این پیمان احتمالی به ظاهراقتصادی، اگرچه مستقیما کاهش نفوذ ایران در منطقه و عدم حمایت از خط مقاومت را بیان نمیکند، اما عملا مارا به این مهم متعهد می سازد و این یعنی همان برجام منطقه ای که پیش تر نگرانش بودیم.

جای تاسف است که به تاراج گذاشتن دستاوردهای ۳۷ ساله ی نظام برای دولت یازدهم به یک رویه ی ثابت تبدیل شده است. تجربه ی تلخ برجام هسته ای یعنی تعهدات یک طرفه، عدم رعایت اصل هم زمانی دراقدامات، بیطرف نبودن داور ناظر و نابرابری آشکار داده ها و ستانده ها نه تنها دولت را متذکر نکرده است بلکه با تلاش برای تکرار همین روند نامعقول، ما را به این می رساند که اساسا برجام ربطی به موضوع هسته ای نداشته است!

از آنجا که تمام کشور و سرنوشت آن طرف حساب اینگونه تعهدات قرار می گیرد، درخواست جدی ما از دولت آن است که سایر مسئولین نظام را پیش از توافق رسمی در جریان جزییات این گفت و گوها قرار داده و مردم را نیز محرم بداند و بار دیگر با پنهان کاری تجربه ی غم انگیز برجام هسته ای را تکرار نکند.

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top