تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/04/14 - 10:12
کد خبر: 203860

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و هشتاد و چهارم

کمین جــولای 82 +دانلود

کمین جــولای 82 +دانلود

سی و پنجمین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی تفاوت های ویژه‌ای با سال های گذشته دارد. خبر زنده بودن احمد متوسلیان از یکسوء و اکران فیلم "ایستاده در غبار" از سوی دیگر را می توان از تفاوت های این روز نسبت به سال های گذشته دانست.

خبرنامه دانشجویان ایران: سی و پنجمین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی تفاوت های ویژه‌ای با سال های گذشته دارد. خبر زنده بودن احمد متوسلیان از یکسوء و اکران فیلم "ایستاده در غبار" از سوی دیگر را می توان از تفاوت های این روز نسبت به سال های گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی روزهای گذشته تحلیل ها و مطالب زیادی درباره این حادثه منتشر شده است؛ اما شاید برای خیلی از دانشجویان و جوانان بخش هایی از این واقعه مبهم باشد.

کتاب "کمین چهارم جولای" شاید بتوان به عنوان کاملترین راوی این واقعه معرفی کرد.

این کتاب به عنوان اولین اثر مکتوب در ادامه پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی که سال ها از اسارت آنان در چنگال رژیم صهیونیستی می گذرد، به کوشش حمید داودآبادی و همت فرهنگسرای پایداری در 524 صفحه منتشر شده است.

حمید داود آبادی در این کتاب تلاش کرده تا روزشماری از کلیه اخبار و وقایع اتفاق افتاده از 14 تیر 1361 (چهارم جولای 1982 - روز ربوده شدن چهار دیپلمات) تا تابستان 84 را گردآوری نماید.

در مقدمه این کتاب که توسط ناشر نگاشته شده، آمده است: معمای تا به امروز حل نشده ای در این کتاب مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است؛ معمایی به قدمت نزدیک به ربع قرن.

داستان سراسر ابهام سفر ناتمام چهار شهروند جمهوری اسلامی ایران، در یک ظهر داغ تابستانی از جاده ساحلی طرابلس - بیروت به سوی پایتخت کشور اشغال شده لبنان.

حکایت چشمان بر در مانده مادران و پدران، خواهران، برادران، همسر و فرزند آن مسافران از یاد رفته؛ داستان سیاست با همه دعاوی  تلخ و شیرین آن، قصه رسانه با تمام تغافل ها و دروغ بافی های آن، حدیث بغض های داغ گلوگیر شده در حلقوم یارانی چشم به راه و سرانجام ماجرای کمین شبه نظامیان مسیحی متحد ارتش رژیم اشغالگر قدس بر سر راه خودروی حامل "سیدمحسن موسوی"، "احمد متوسلیان"، "کاظم اخوان" و "تقی رستگار مقدم" در ظهر روز چهارم جولای.

اینها همه را، پژوهشگر و نویسنده توانای حوزه ادبیات پایداری، حمید داود آبادی در یک روند پژوهشی چندین ساله، گردآوری و در قالب کتابی که در دست دارید ارائه کرده است.

این کتاب به هیچ روی دعوی حل قطعی این معما را ندارد؛ چه این که اگر این معمای سراسر ابهام و شگفتی، امکان رمزگشایی داشت، چه بسا دستانی تواناتر و کارآزموده تر از مولف این کتاب و این فرهنگسرا، بودند که می توانستند از آن گره گشایی نمایند.

فایل pdf این کتاب را میتوانید از اینجــا دانلود کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top