تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/01 - 08:53
کد خبر: 207696

معاون فرهنگی وزیر علوم در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها:

محکومان فتنه حق حضور در دانشگاه را ندارند/ هیچ اردوی مختلطی مجوز نمی‌گیرد/ برگزاری کنسرت ممنوع است

محکومان فتنه حق حضور در دانشگاه را ندارند/ هیچ اردوی مختلطی مجوز نمی‌گیرد/ برگزاری کنسرت ممنوع است

سیدضیاء هاشمی گفت: محکومان و عناصر فتنه نباید در دانشگاه تریبون داشته و حق حضور در دانشگاه را ندارنداما شناخت آنان امر مهمی است چرا که مخالفان سیاسی را نمی‌توان منع کرد و اجازه برخورد سلیقه‌ای را نمی‌دهیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: محکومان و عناصر فتنه نباید در دانشگاه تریبون داشته باشند اما شناخت آنان امر مهمی است چرا که مخالفان سیاسی را نمی‌توان منع کرد و اجازه برخورد سلیقه‌ای را نمی‌دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدضیاء هاشمی شب گذشته در نشست سراسری دوره خط امام مسئولان بسیج دانشجویی کشور که در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب 12 رهنمود در جمع دانشجویان مطرح کردند که حضور استدلالی و تبیینی تشکل انقلابی و تببین و قانونمند کردن دانشجویان بخشی از این رهنمودهای مورد توجه است.

وی افزود: ضرورت افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی یک دانشجوی بسیجی نیز در این رهنمود مطرح شده در واقع  بالضروره یک‌دانشجوی بسیجی درسخوان خواهد بود و بسیجی بودن فقط به ابراز آرمان نیست و یکی از لوازم آن بالا بودن سطح آگاهی علمی و دینی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه افزایش مخاطبان در سطح دانشجویی مدنظر است گفت: ترویج گفتمان بسیجی با روش‌های منطقی و دفاع از نظام اسلامی از دیگر منویات رهبری است که دفاع عالمانه از کلیت نظام را باید مورد توجه قرار دهند.

هاشمی تصریح کرد: دوام اردوهای جهادی و توجه سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل دیگر رهنمود رهبر انقلاب است لذا زندگی دنیوی و آخرت با هم پیوند دارد و بدون یک افق معرفت‌گرایی نمی‌توان عمل لازم را انجام داد.

وی با اشاره به تقویت گفتمان‌های اصلی انقلاب اسلامی نظیر استقلال و تشکیل جبهه واحد ضد آمریکایی با بهره‌گیری از فضای مجازی به‌عنوان دیگر فرمایشات رهبر انقلاب گفت: براساس گسترش تعاملات بین‌المللی دانشجو باید در این راستا در فضای مجازی و حقیقی فعالیت موثر داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه افراد رتبه واحد در انقلابی بودن ندارند گفت: هم افزایی تشکل‌های انقلابی، نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر به آینده از دیگر رهنمودهای رهبری به دانشجویان است.

پوی افزود: افزایش آگاهی‌های سیاسی و توسعه مخاطبان را باید تقویت کنید همچنین ارتباط دانشجویان خلاق به ویژه بسیجیان با مسئولان باید توسعه یابد.

هاشمی با بیان اینکه گفت‌وگو و مفاهمه یک امر بزرگ است که باید تعقیب کنیم گفت: اجازه ندهیم جلسات گفت‌وگو به جلسات تقابل و معامله تبدیل شود بلکه باید جلسات تفاهم و تعامل سازنده باشد.

وی با اشاره به پایبندی به مبانی فکری و قانونی گفت:  بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است و حضورش مثبت است و موجب پویایی می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: بسیجی بودن مستلزم ایثارگری است و جمع دانشجویان بسیجی یک سرمایه آکادمیک و موهبت است.

هاشمی با بیان اینکه قانون رسم الخط و خط راهنما برای تعیین مسیر است گفت: قانون فصل الخطاب ماست و نقض قانون از زاویه هیچکس مورد قبول نیست لذا قانونمندی را باید ترویج دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نقض قانون حرام شرعی، اشکال عقلی و تخلف اجتماعی است ضمن اینکه ما به عنوان مجری قانون نباید نظریه پرداری و یا قانون را توجیه کنیم.

هاشمی درباره قانون اردوهای دانشجویی و کنسرت در دانشگاه گفت: دستورالعمل اردوها در سال 88 تصویب شده که طبق آن اردوهای مختلط ممنوع است.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: این دستورالعمل شامل اردوهای فرهنگی، علمی، صنعتی و سفرهای آموزشی است که سفرهای آموزشی که همراه با استاد می‌روند در آن صریحاً مستثنی است چرا که برخی رشته‌ها نیاز به بازدید حضوری دارد که در این مورد هر اشکالی بوده واکنش نشان دادیم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ اردوی مختلطی مجوز ندادیم گفت: 40 مورد تاکنون گزارش شده که در بیرون دانشگاه و از طرف خود دانشجویان بوده ما همواره به موارد واکنش نشان دادیم  ولی هیچ مکانیسمی برای جلوگیری نداریم.

هاشمی افزود: اردوهای ضابطه مند مثل اردوی رضوی و راهیان نور مورد قبول است و ضوابط در تمامی اردوها باید رعایت شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: تغییر و اصلاح برای برگزاری اردوی علمی مربوط به معاونت آموزش است البته در شورای اسلامی شدن دانشگاه به اصلاح آیین نامه پرداختیم.

هاشمی در مورد برگزاری کنسرت در دانشگاه گفت: ما گفتیم که اگر کنسرت‌ها به طور جداگانه برگزار شود ممنوع است که قبل از ما اجرا می‌شده است اما موسیقی که در ضمن برنامه‌ها است مورد قبول است و در تمامی همایشات وجود داشته و  موردی ندارد.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید ابزار رسانه‌ها شود گفت: رسانه‌ها جلسات اعتکاف و اردوهای رضوی دانشگاه‌ها و سایر عملکردهای فرهنگی دانشگاه را انعکاس نمی‌دهند و صرفاً به مواردی نظیر کنسرت‌ها می‌پردازند.

هاشمی با اشاره به اینکه حجاب در دانشگاه وضعیت بهتری نسبت به سایر محیط‌های جامعه دارد گفت: البته باید چنین باشد در حال حاضر در تهران 50 درصد حجاب کامل، 40 درصد حجاب عرفی، 8 درصد حجاب ضعیف و 2 درصد بد حجاب هستند که در این راستا کانون‌های امربه معروف و نهی از منکر باید ترویج پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اعتقاد دارند که حجاب را به عنوان یک آموزه دینی رعایت می‌کنند و کسانی که اعتقاد ندارند نیز به عنوان یک هنجار اجتماعی باید آن را رعایت و حفظ کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه  بودجه فرهنگی امسال کشور 7500 میلیارد تومان است گفت: بخشی از این بودجه در دانشگاه فعال است اما مجموع نهادهای مرتبط باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی فعالیت کنند.

هاشمی در پاسخ به انتقاد دانشجویان مبنی بر اینکه عناصر فتنه در دانشگاه نباید تریبون داشته باشند گفت: محکومان و عناصر فتنه نباید در دانشگاه تریبون داشته و حق حضور در دانشگاه را ندارنداما شناخت آنان امر مهمی است چرا که مخالفان سیاسی را نمی‌توان منع کرد و اجازه برخورد سلیقه‌ای را نمی‌دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top