تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/10 - 13:27
کد خبر: 211447

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای سال تحصیلی

امیدواریم وزارت علوم به اشتباه بودن سیاست نادرست تشکل ­سازی و بها دادن به تشکل­های یکبارمصرف پی­ برده باشد، و در سال جدید تمامی همت خود را به حمایت از اتحادیه ­های ریشه ­دار و با اصالت معطوف کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بعد از پایان شورای عمومی دو روزه در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این بیانیه آمده است: امیدواریم در سال پیش رو خبری از برگزاری اردوهای مختلط دانشگاهی و کنسرت‌های آنچنانی، بی‌توجهی به معنویت و اخلاق، به کار گماردن عناصر دخیل در فتنه سال 88 در دانشگاه‌ها، کمک‌های بی‌دریغ به مجموعه‌های غیرانقلابی و بی‌توجهی و اجحاف در حق دانشجویان و مجموعه‌های انقلابی، بی‌توجهی به قانون در خصوص منع استفاده از تصاویر سران فتنه من‌جمله رئیس دولت اصلاحات در دانشگاه‌ها و نشریات دانشجویی، و سخنرانی عناصر ضدانقلاب و ضد دین، در دانشگاه‌ها نباشد.

متن کامل این بیانیه را در ادامه می خوانید:

به نام خدا

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی به تمامی علم آموزان و علم اندوزان، به مناسبت این ایام و در پایان نخستین جلسه شورای عمومی این اتحادیه در سال تحصیلی جدید، ذکر چند نکته مهم و اساسی پیرامون فضای دانشگاه‌ها و همچنین فضای عمومی کشور، بصورت مختصر، به شرح ذیل را واجب می‌داند:

1- اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ابراز امیدواری می‌کند که در سال تحصیلی پیش رو خبری از استفاده ابزاری از دانشگاه به نفع جریانات سیاسی به گوش نباشد، تلاش برای 2 قطبی کردن فضای سیاسی دانشگاه و اصولگرا و اصلاح‌طلب نامیدن تشکل‌های دانشجویی توسط مسئولین دانشگاهی از بین برود، و تمامی تشکل‌های دانشجویی با حفظ هویت مستقل و دانشجویی خود، اهدافشان را ورای خواست‌ها و نیات احزاب سیاسی ترسیم کنند و خود را پیاده نظام هیچ‌یک از احزاب قلمداد نکنند.

2- ما امیدواریم وزارت علوم به اشتباه بودن سیاست نادرست تشکل‌سازی و بها دادن به تشکل‌های یکبارمصرف پی‌برده باشد، و در سال جدید تمامی همت خود را به حمایت از اتحادیه‌های ریشه‌دار و با اصالت معطوف کند.

3- ما امیدواریم با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی بپذیرند که دانشجو باید روحیه آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری داشته باشد و قرار نیست دانشجویان ضعف‌های دولت‌ها و اشتباهات جریانات سیاسی را توجیه کنند. افراد و مجموعه‌های سیاسی باید بدانند که دانشجویان از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مطالبه برنامه دقیق و اساسی برای حل مشکلات اصلی مردم از جمله معیشت، فرهنگ، عدالت اجتماعی، بیکاری و... دارند.

4- ما امیدواریم در سال تحصیلی جدید، عقب ماندگی‌های علمی 2  سال گذشته که محصول نگاه‌های سیاسی به دانشگاه، بجای نگاه علمی بوده­ است جبران گردد. متاسفانه سرعت رشد علمی طی چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است که این مسئله بسیار نگران کننده است و تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. جذب اساتید علمی و انقلابی گستردگی بیشتری پیدا کند تا بتوان دانشگاهی در طراز انقلاب اسلامی ایجاد کرد. امید است تا از پولی شدن روزافزون دانشگاه‌ها که نماد بی‌عدالتی در مراکز علمی کشور است جلوگیری شود و به خواسته‌های برحق صنفی دانشجویان توجه بیشتر و عملی‌تری شود.

5- ما امیدواریم در سال پیش رو خبری از برگزاری اردوهای مختلط دانشگاهی و کنسرت‌های آنچنانی، بی‌توجهی به معنویت و اخلاق، به کار گماردن عناصر دخیل در فتنه سال 88  در دانشگاه‌ها، کمک‌های بی‌دریغ به مجموعه‌های غیرانقلابی و بی‌توجهی و اجحاف در حق دانشجویان و مجموعه‌های انقلابی، بی‌توجهی به قانون در خصوص منع استفاده از تصاویر سران فتنه من‌جمله رئیس دولت اصلاحات در دانشگاه‌ها و نشریات دانشجویی، و سخنرانی عناصر ضدانقلاب و ضد دین، در دانشگاه‌ها نباشد.

6- ما امیدواریم دولت‌مردان و آن بخش از سیاسیون که به تغییر نگاه و اقدامات ظالمانه آمریکا در پی توافقات هسته‌ای خوشبین بودند و تلاش خود را برای همراهی دانشگاه و دانشجویان و اساتید در این مسیر نیز بکار گرفتند، به خوش­‌خیالی خود پی برده و بدعهدی غربی‌ها آن­ها را از خواب غفلت بیدار کرده باشد. در چنین شرایطی که برجام هیچ عایدی برای کشور نداشته و طرف غربی به همین حداقل وظایف ذکر شده خود در برجام نیز عمل نکرده است، تلاش برای رقم زدن برجام‌­های 2 و 3 و... از خوش خیالی نیز فراتر رفته و به مرحله سفاهت رسیده است.

7- ما امیدواریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب در دیدار رمضانه با دانشجویان، به مسئولین امر فرمودند که با حضور در دانشگاه‌ها پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند، مسئولین اجرایی و تقنینی کشور، بیش از پیش خود را در معرض سوالات و انتقادات دانشجویان قرار داده و پاسخوی عملکردهای خود در محل دانشگاه باشند.

8-  و اما راجع به دانشگاه آزاد، ما امیدواریم سیطره خانوادگی بر این دانشگاه پایان یابد و دیگر کسی این دانشگاه را متعلق به خانواده خود نداند، اجازه فعالیت آزادانه به همه تشکل‌ها با سلایق مختلف در این دانشگاه داده شود و پول‌های دانشجویان هزینه علم‌آموزی به آن‌ها شود.

والسلام علی من اتبع الهدی
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top