تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/11/11 - 13:24
کد خبر: 224972

وقتی معاون وزیر نفت از اشتغال برای آمریکایی‌ها می‌گوید؛

وعده اشتغال به آمریکایی‌ها؛ جواب سربالا به دانشجویان ایرانی!

وعده اشتغال به آمریکایی‌ها؛ جواب سربالا به دانشجویان ایرانی!

سیاست‌های ترامپ باید خارج از محدودیت‌ها و چارچوب‌ها باشد و بازنگری داشته باشد و همکاری با ایران می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای شرکت‌های آمریکایی ایجاد کند و نیز این همکاری شغل‌ها و مشاغل جدیدی را برای آمریکا ایجاد می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر نفت اخیراً گفته است: "اگر آمریکایی‌ها به ایران بیایند شغل‌های جدیدی برایشان ایجاد می‌شود."

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از وعده های دکتر روحانی از ابتدای فعالیتش حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بود. مسئله ای که «کلیدی» که رئیس جمهور همواره در مصاحبه های خود از افزایش اشتغالزایی طی سه سال گذشته گفته است.

اما پیگیری سیاست هایی که دولت تدبیر و امید از زمان آغاز به کار، پیش گرفته، نشان از این دارد که طرح های اشتغال زایی از مغفول ترین موضوعات مد نظر کابینه دولت یازدهم بوده است. این در حالی است که  آزادسازی پول های بلوکه شده، تنها امید دولت برای رونق اقتصاد بوده  و امید می رفت با ورود هیات های سرمایه گذاری خارجی مشکلات اقتصادی ایران رفع شود اما با گذشت بیش از یک سال از «برجام» آمارهای حکایت دیگری دارند.

وعده اشتغال به آمریکایی‌ها؛ جواب سربالا به دانشجویان!

بررسی آمار اشتغالزایی دولت در یک سال اخیر نشان می دهد، طی این مدت نه تنها نرخ بیکاری افزایش یافته، بلکه علیرغم تمام تلاش هایی که دولت در راستای اشتغال زایی از خود نشان داده است، از پاییز 94 که آخرین فصل قبل از اجرای برجام بود، تا تابستان 95 که جدیدترین آمار مرکز آمار منتشر شده، 700 هزار نفر به شمار بیکاران کشور اضافه شد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پاییز سال 94 برابر 10.7 درصد بوده است که این رقم در تابستان 95 به 12.7 درصد افزایش یافته است.

همچنین شمار بیکاران در پاییز 94 برابر 2 میلیون 646 هزار نفر بوده است که این رقم در تابستان 95 به 3 میلیون و 337 هزار نفر رسیده است که رشد حدود 700 هزار نفری شمار بیکاران را نشان می دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری 12.7 درصدی در تابستان 95 بالاترین نرخ بیکاری در 5 سال اخیر محسوب می‌شود. تعداد بیکاران در سال جاری هم در سالهای گذشته سابقه ندارد.

فارغ التحصیلان دانشگاهی حلقه اول بیکاری
از سوی دیگر در حال حاضر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه خانواده‌های ایرانی شده است.  علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا در اظهارنظری  "اگر کاری نکنیم در افق 1400 تعداد بیکاران به 10 میلیون نفر می‌رسد و این عدد خوبی نیست و بسیار خطرناک است"، گفته بود: عمده واجدان شرایط کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی‌اند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 96درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز فاقد هرگونه مهارتی جهت اشتغال هستند، گفت: حدود 4‌درصد از فارغ التحصیلان کشور متناسب با بازار کار تحصیلات کسب کرده‌اند.

*از امسال یک‌میلیون فارغ‌التحصیل بیکار خواهیم داشت
 علاوه بر این نیز محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اظهاراتی جدید در خصوص بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هشدار داد.

فرهادی با بیان "در کشور تعداد دانشجو و دانشگاه بسیار زیاد است که باید در این زمینه حد و حدود را حفظ کنیم"، افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و 880 واحد آموزش عالی در کشور داریم که قریب به 5 میلیون دانشجو در این واحدها در حال تحصیل هستند.

فرهادی با اشاره به هشدارهای رئیس جمهور مبنی بر ورود بیکاران جدید به جامعه گفت: همان‌گونه که رئیس‌جمهور اعلام کرد از امسال یک میلیون فارغ‌التحصیل بیکار خواهیم داشت که برای این مسئله باید فکری شود و البته مسیر گذر از این موضوع دستیابی به رشد هشت درصدی در اقتصاد است که طبق برنامه‌ها امسال باید پنج درصد از این رشد اقتصادی محقق شود.

معاون وزیرنفت در گفت‌و‌گو با CNN: اگر آمریکایی‌ها به ایران بیایند برایشان شغل ایجاد می‌کنیم!
نقدها و تحلیل ها برای اشتغالزایی برای جوانان از سوی ارگان های مختلف ادامه داشت، که معاون وزیر نفت در اظهارنظری عجیب از اشتغالزایی برای آمریکایی ها خبر داد!

وعده اشتغال به آمریکایی‌ها؛ جواب سربالا به دانشجویان!

میرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران اخیرا در در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا به تشریح وضعیت همکاری ایران و آمریکا در دولت ترامپ و آینده نفت ایران می پردازد، و می گوید:  ما برای ایجاد رابطه با دولت جدید آمریکا چالشی نمی‌بینیم نشانه‌های زیادی از زمان شکل‌گیری کمپین‌های انتخاباتی وجود داشته به تدریج رشد کرده و اکنون نیز شاهد علائم مثبتی در این زمینه هستیم و در آینده هم مشکلی نخواهیم داشت. سیاست‌های ترامپ باید خارج از محدودیت‌ها و چارچوب‌ها باشد و بازنگری داشته باشد و همکاری با ایران می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای شرکت‌های آمریکایی ایجاد کند و نیز این همکاری شغل‌ها و مشاغل جدیدی را برای آمریکا ایجاد می‌کند.

وعده اشتغال به آمریکایی‌ها؛ جواب سربالا به دانشجویان!
بنری که در تلگرام دست به دست می‌چرخد!/ واکنش فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به اظهارات یک مقام مسئول

 

دانشجویان ایرانی، دانشکده صنعت نفت 20 ماه در انتظار وعده اشتغال مانده اند!
این اظهارات عجیب این مقام مسئول در وزارت نفت در جای خود جای نقد وسوال دارد؛ آیا وقتی ظرفیت اشتغال زایی برای آمریکایی ها وجود دارد، چرا دانشجویان «نخبه» ایرانی پشت درب های بسته اشتغال مانده اند؟، یا اینکه آیا وعده اشتغال جدید به آمریکایی ها آن هم در جایی همچون وزارت نفت، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را که نزدیک به بیست ماه است، با وعده استغال سردرگم رها شده اند، با عواقب جدی روبرو نمی کند؟(همه اخبار درباره وعده استخدام دانشجویان نخبه صنعت نفت)

وعده اشتغال به آمریکایی‌ها؛ جواب سربالا به دانشجویان!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد
1395/11/11 - 16:03

این ها مسئولان آمریکا و انگلیس هستند و نه ملت ایران
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top