تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/04 - 09:15
کد خبر: 227764

در دانشگاه فرهنگیان چه خبر است؟

نگرانی داوطلبان کنکوری و سیاست «سکوت» مسئولان دانشگاه فرهنگیان

نگرانی داوطلبان کنکوری و سیاست «سکوت» مسئولان دانشگاه فرهنگیان

با گذشت بیش از 2 هفته از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 1396 توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ایجاد تغییراتی غیرمنطقی و خلق الساعه در شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان، مسئولان این دانشگاه تاکنون توضیحی درباره این اقدام خود ارائه نکرده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تغییر نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، امروز چهارشنبه در روزنامه کیهان بازتاب داشت و این روزنامه گزارشی را با عنوان «تغییرات خلق‌الساعه در پذیرش دانشگاه فرهنگیان!» منتشر نموده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با گذشت بیش از 2 هفته از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 1396 توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ایجاد تغییراتی غیرمنطقی و خلق الساعه در شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان، مسئولان این دانشگاه تاکنون توضیحی درباره این اقدام خود ارائه نکرده اند. این در حالی است که بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری که خواهان پذیرش در این دانشگاه بوده اند در بلاتکلیفی به سر می برند و بارها اعتراضات خود را از طریق ادمین کانال خبرنامه دانشجویان ایران، به این رسانه منتقل نموده اند.

ماجرا از چه قرار است؟
حدود دو هفته قبل دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 1396 توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و در قسمت شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تغییری ناگهانی و غیرمنتظره رخ داده بود که عملا تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری 96 را که خواهان حضور و پذیرش در این دانشگاه بودند را از گردونه رقابت خارج می کرد و از ورود آنها به این دانشگاه تحت هر شرایطی ممانعت می کرد. تغییر ایجاد شده پیرامون سن داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بود و شرط سنی 22 سال به 20 تقلیل یافته بود. نکته دیگر در این رابطه این است که، حداکثر سن شرط شده در این دانشگاه غیرقابل تغییر است و این یعنی حتی داوطلبی که 2 سال خدمت سربازی را گذرانده و حالا سنی بیش از 20 سال دارد از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان محروم خواهد بود.

گزارش تفضیلی تغییر شرایط دانشگاه فرهنگیان را از لینک زیر بخوایند:

تغییر نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، امروز چهارشنبه در روزنامه کیهان بازتاب داشت و این روزنامه گزارشی را با عنوان «تغییرات خلق‌الساعه در پذیرش دانشگاه فرهنگیان!» منتشر نموده است که در ادامه تصویر آن آمده است:

اعتراضات ادامه دار داوطلبان
از همان دو هقته قبل و بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 96، داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نسبت به تغییر عجیب شرایط پذیرش این دانشگاه اعتراضاتی داشتند و آن را طریق ادمین کانال خبرنامه دانشجویان ایران، به این رسانه منتقل کردند که در ادامه تعدادی از این اعتراضات داوطلبان آمده است:

*** باسلام. میدونین با این کارتون چند نفرو بدبخت کردین؟ میدونین امسال چقد خوندم که دانشگاه فرهنگیان قبول شم؟ خب چیکار کنم نتونستم سال قبل قبول شم؟ لااقل یک شرطی میذاشتین مثلا رتبه های زیر هزار شرایط سنی واسشون درنظر گرفته نشه.

*** سلام. حداقلش این بود که یه اطلاعی میدادن. همین الانشم خیلیا نمیدونن. خود من امشب فهمیدم.

*** با این شرطی که گذاشتین من واقعا از زندگیم ناامید شدم. من کلا این سالایی که گذشته به فکر دبیر شدنم بودم حالا تا این که رو درسام خوب مسلط شدم اومدین این شرط کمر شکنو گذاشتین. ای کاش این شرط عوض بشه ای کاش ای کاااااااش .

*** به مسئولین التماس می کنم که با تغییر عجیب در شرایط پذیرش دانشگاههای فرهنگیان، یه تغییر عجیب دوباره انجام بدن که متولدین 74هم بتونن دبیر بشن.

*** ببخشید اگه کسی می خواد به این شرایطی که در دفترچه هست اعتراض کنه به چه سایتی مراجعه باید کرد. علی الخصوص شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان. لطفا جواب بدید.

*** آقا این چه وضعشه ما تمام‌ امیدمون به‌ امسال بود‌ از تابستون‌ تا حالا‌ میخونیم یعنی‌ منی‌ که‌ متولد سال۷۵هستم ونیمه دوم سال‌ به‌ دنیا‌ اومدم‌ یعنی آذر‌ به‌ خاطر 6 ماه آینده ام‌ بر باد ولی سنم همچنان 20. من الان‌ از نظر روحی خیلی‌ خراب شدم چرا مسئولبن فرهنگیان‌ میان یهویی میگن‌ سن 20 پذیرش داره.

*** این گونه تغییرات ضرر زیادی براعصاب وروان جوانان وارد می کند.

*** چرا همون اول سال اعلام نکردن؟ تکلیف دخترهایی که اینقد برای رسیدن به این دانشگاه تا الان تلاش کردن چیه؟ تکلیف پسرهایی که تا دیپلم گرفتن رفتن خدمت سربازی و الان اومدن که درس بخونن برای این دانشگاه چیه که سنش سال 96 میشه 21، 22.

*** اگه بفکر جوونای این مملکتن چرا میان انگیزشونو ازشون میگیرن؟ هیچ برنامه و اخباری این خبرو نه اعلام کرد نه هم رفت که ببینه چرا این کارو کردن.

*** تلویزیون اعلام نکرد چون بچه های تهران هیچ اعتراضی نکردن این همه شهرستانی ها دارن اعتراض میکنن کو پس چرا هیچکس پیگیر نیست؟ انگار کل ایران فقط یه تهرانه!

*** شمایی که خبرهارو به مردم میگید، لطفا اعتراض مردمو به مسئولین برسونین، تجدید نظر کنن، یه دست صدا نداره.

حال با توجه به اعتراضات داوطلبان به تغییر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و بازتاب قسمتی از این اعتراضات در این رسانه، باید دید واکنش مسئولان این دانشگاه و وزارت علوم به این اتفاقات چیست و آیا پاسخی برای داوطلبان کنکوری دارند یا همچنان مثل دو هفته گذشته سیاست سکوت را پیش می گیرند.

«خبرنامه دانشجویان ایران» آمادگی دارد، در صورت پاسخ مسئولان دانشگاه فرهنگیان، آن را در این رسانه منتشر کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
م
1395/12/09 - 01:42

دوستان همه زنگ بزنین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش اعتراضتون رو اعلام کنین من زنگ زدم وگفتن اگه اعتراضا زیاد باشه احتمال تغییر هستش شماره تماس اداره کل دانشگاه فرهنگیان: 02187751000
داخلی روهم 8751390 وارد کنید قسمت آموزش هست.. شماره تماس وزارت آموزش و پرورش: 02182281111 دوستان خواهشا با هر دو شماره تماس بگیرین شاید اعتراضا باعث تغییر سن بشه به دوستانتون هم که میخوان برن فرهنگیان اطلاع بدین تنها امید مونده همینه باید خودمون دست به کار بشیم اگه ملاک گزینش دانشگاه فرهنگیان جذب استعدادهای برتر هستش شرط سن باعث میشه که خیلیا نتونن جذب شن دوستان بس خواهشا حتما زنگ بزنین کسی به فکرمون نیست و خودمون باید صدامونوبه گوش مسیولین برسونیم حتما زنگ بزنین و پیگیر باااااااااااااشین .مخصوصا با وزات آموزش و پرورش..
نتیجه تماستون رو همینجا اعلام کنین .. به امید خدا که مشکل سن حل میشه
مینا
1396/07/08 - 20:43

سلام.واقعا چرا بچه هایی که واقعا علاقه مند به قبولی تو این دانشگاه هستند باید با این شرط مواجه بشن؟بسیاری از جوانان علاقه مند به این دانشگاه حتی شرط22 سال هم ندارن.خواهشمندم این شرط سنی رو بردارین یا حداقل به 25 سال افزایش بدین.
1396/09/20 - 09:12

با سلام چرا برای رسیدن به اهدافمان باید با این همه محدودیت رو به رو باشیم ؟ شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان محدودیت بزرگی برای علاقه مندان است .با افزایش حداکثری شرط سنی (24 سال) فرصت بیشتری در اختیارمان قرار دهید با توجه به این که نظام برگزاری کنکور در حات تغییر است و دیگر نمیتوان پشت کنکور ماند. با تشکر از مسئولین
1396/09/20 - 09:13

خدایا خودت کمک کن مسئولین شرط سنی را به 24 سال افزایش دهند
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top