تاریخ انتشار: جمعه 1395/12/06 - 15:03
کد خبر: 227997

افتتاح خوابگاه دخترانه دانشگاه امیرکبیر

ساختمان این خوابگاه (واقع در خیابان رشت مقابل در شمالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) طی توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام)، در 5 طبقه شامل 14 واحد، به مساحت حدود 1000 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت حدود 350 مترمربع، با ظرفیت اسکان 150 دانشجو، برای دانشگاه امیرکبیر خریداری، تجهیز و به نام خوابگاه بنیاد قلم‌چی (دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر) نامیده شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همزمان با روز مهندسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنامه دانشجویا ایران به نقل از فارس، همزمان با روز مهندسی، مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام)، جمعی از

استادان و چهره‌های برجسته دانشگاهی از جمله پروفسور منصور نیکخواه بهرامی چهره ماندگار مهندسی مکانیک کشور، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی، معلمان و مشاوران آموزشی و تنی چند از روسای مجمع خیرین استان‌ها، گوهر خیراندیش هنرمند سینمای ایران و جمعی از دانشجویان دانشگاه، برگزار شد.

ساختمان این خوابگاه (واقع در خیابان رشت مقابل در شمالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) طی توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام)، در 5 طبقه شامل 14 واحد، به مساحت حدود 1000 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت حدود 350 مترمربع، با ظرفیت اسکان 150 دانشجو، برای دانشگاه امیرکبیر خریداری، تجهیز و به نام خوابگاه بنیاد قلم‌چی (دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر) نامیده شد.

سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم در سخنانی گفت: خوابگاه فقط جنبه رفاهی ندارد و در جایگاه منزل دوم دانشجو قرار دارد که اگر مناسب باشد دانشجو با آسودگی خاطر بالاتری می‌تواند درس بخواند و قطعا در نحوه درس خواندن و موفقیت دانشجو بسیار موثرخواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، دانشجویانی که از شهرستان ها به تهران می آیند و اغلب شان در سنین پایین هستند، در بدو ورود تاکیدمان این است که حتما به آنها خوابگاه تعلق بگیرد چون با عنایت به بحث‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف، نمی‌توانیم به این مهم خصوصا برای بانوان بی توجه باشیم؛ بنابراین خوابگاه مناسب برای دانشگاه بسیار ارزشمند است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه مهندسی کشور است و تقریبا همه رشته‌های مهندسی در این دانشگاه ارائه و تدریس می‌شود گفت: وجود خوابگاه مناسب برای موفقیت دانشجویان در همه رشته‌ها به خصوص دانشجویان رشته‌های مهندسی و فناوری بسیار مهم و موثر است.

وی افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وسط شهر تهران واقع شده است، بنابراین با محدودیت‌های فضای فیزیکی مواجه است و همین امر موجب شده تا در بخش خوابگاهی نیز با مشکلات زیادی مواجه باشد.

معتمدی خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات موجود اما طی دو سال گذشته توانستیم ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه را تا 13درصد افزایش دهیم.

وی افزود: بودجه‌های دولتی پاسخگوی نیاز دانشگاه‌ها برای امر بازسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیست و در این عرصه، نیازمند کمک بخش غیر دولتی و خیرین هستیم.

معتمدی گفت: قدمی که برداشته شده بسیار مثبت است و نشان می‌دهد که خیرین می‌توانند به خوبی وارد این حوزه شوند و به عقیده بنده، ارزش این کار از ساخت مدرسه و مسجد توسط خیرین کمتر نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه اظهار داشت: برنامه داریم به عنوان 100 دانشگاه برتر جهان شناخته شویم، اما برای این موضوع باید در تمامی زمینه‌ها از جمله مباحث خوابگاهی نیز رشد مطلوب را داشته باشیم.

معتمدی تاکید کرد: نمی توان انتظار داشت که یک دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر باشد، اما در زمینه خوابگاهی با دیگر دانشگاه های جهان فاصله زیادی داشته باشد.

معتمدی عنوان کرد: دانشگاه امیرکبیر در ارزیابی‌های ملی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و در دیگر ارزیابی‌ها نیز در رتبه‌های اول تا سوم میان دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

وی با مهم شمردن حمایت‌های خیرین در توسعه زیرساخت‌های آموزشی، از بنیاد قلم چی و تلاش‌های صورت گرفته برای دانشگاه امیرکبیر و آموزش کشور قدردانی کرد.

در ادامه مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم در سخنانی با مبارک دانستن این اقدام و قدردانی از فعالیت‌های شایسته خیرین در حوزه آموزش کشور گفت: عرصه آموزش عالی کشور باوجود دیرکرد در این عرصه در طی ساهای اخیر با ساماندهی صورت گرفته توانسته از خدمات جامعه خیرین به خوبی بهره مند شود.

وی افزود: امروز بسیاری از دانشگاه‌های جهان بخش عمده ای از هزینه‌هایشان را با حمایت خیرین در حوزه آموزش عالی دنبال می‌کنند و پیش میبرند.

وی گفت: امروز در عرصه ملی، 255هزار ظرفیت خوابگاه مجردی در کشور داریم که 220 هزار خوابگاه ملکی و اجاره ای دانشگاه هاست و 25 تا 30 هزار خوابگاه نیز خودگردان و متعلق به بخش خصوصی است که مجوز گرفته و مشغول به کار هستند. در دهه اخیر با عقب ماندگی در خصوص ساخت خوابگاه ها مواجه شدیم و بسیاری از خوابگاه‌ها در تهران بزرگ با فرسودگی رو به رو هستند و نیاز به تعمیر و تجهیز دارند بنابراین در برنامه ششم توسعه باید 75 هزار ظرفیت خوابگاهی به مجموعه خوابگاه‌های کشور اضافه کنیم که به کمک دولت، بخش خصوصی و حمایت خیرین نیاز جدی وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ضمن قدردانی از خیرین، خاطرنشان کرد: دانشجویان شهرستانی ما حق دارند که در تهران درس بخوانند و این اقدام صورت گرفته (بهره برداری از خوابگاه دانشجویی) برای دانشگاه امیرکبیر، امکانات لازم را در این بخش برای ادامه تحصیل دانشجویان شهرهای ایران در تهران و در این دانشگاه به خوبی فراهم کرده است.

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در سخنانی گفت: امروز شاهدیم که خوابگاه دانشگاه امیرکبیر به همت بنیاد قلم چی (وقف عام) مورد بهره برداری قرار گرفته است و دخترانی که آینده سازان و مدیران آتی کشور هستند در این خوابگاه‌ها با آرامش خاطر به کسب دانش مشغول میشوند و آثار موفقیت های علمی آنان انشالله برای کشور آشکار و افتخار آفرین خواهد شد.

در پایان این مراسم به طور رسمی ساختمان خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر باحضور مسئولان، توسط دو دانشجوی دختر افتتاح شد و پس از آن به بهره برداری رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top