تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/05/11 - 15:02
کد خبر: 242445

دانشگاه‌های برتر در تولید علم کشور

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۷۵ درصد از علم کشور در ۱۳ دانشگاه برتر تولید می‌شود و لازم است نگاه توزیع یکسان به دانشگاه‌های کشور، تغییر پیدا کند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، شانزدهمین نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور، با حضور معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

سید محمود مدرس هاشمی، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان از نظر پژوهشی، تعداد مقالات و تعداد طرح‌های پژوهشی صنعتی همواره یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بوده و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در داخل و خارج از کشور زبانزد هستند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۵۰ دانشگاه دولتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز حدود دو هزار و ۸۰۰ واحد دانشگاهی در سراسر کشور، تعدد مراکز دانشگاهی را موجب سخت شدن برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشگاه‌های برتر کشور عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که بیش از دو سال از آغاز همکاری های مشترک دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور می‌گذرد، بر لزوم ارتباط بیشتر این دانشگاه‌ها با یکدیگر در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، تأکید کرد.

مدرس هاشمی، تبادل نظر پیرامون مسائل مشترک، انتقال تجربیات گوناگون، تأثیرگذاری مثبت در وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین نزدیک شدن دیدگاه‌ها در حوزه‌های مختلف را از جمله دستاوردهای ارتباط دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور با یکدیگر دانست و افزود: نشست‌های معاونین اداری ومالی، فعال‌ترین بخش این همکاری‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: در بخش‌هایی مانند بودجه، قوانین، آیین‌نامه‌ها و موارد گوناگون با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلف کشور، نیازمند همفکری و انجام کارهای مشترک هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که نگاه یکسان و مشترک به تمامی دانشگاه‌های کشور، مانع ایجاد شرایط لازم برای جهش مناسب و ارتقای این دانشگاه‌ها خواهد شد، تصریح کرد: ۷۵ درصد از علم کشور در ۱۳ دانشگاه برتر تولید می‌شود و لازم است نگاه توزیع یکسان به دانشگاه‌های کشور، تغییر پیدا کند.

مدرس هاشمی بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات دانشگاهی و ارتقاء مباحث رفاهی، تسهیلات، بیمه و حقوق دانشگاهیان تأکید کرد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top