تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/05/11 - 15:05
کد خبر: 242446

اوضاع نامناسب علمی در دانشگاه

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: موج رخوت و افسردگی در فضای دانشگاهی و تلاش شبانه روزی عده‌ای برای اسلام زدایی و انقلاب‌زدایی دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که حال دانشگاه‌ها اصلا خوب نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد حسین غیبی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب وزیر علوم بیان داشت: دانشگاه در کنار حوزه و مدرسه، مکانی برای تربیت و انسان سازی است تا جامعه آینده ما را بسازد.

وی ادامه داد: آنهایی که در دوره قاجار به فرنگ رفتند تا درس بخوانند وقتی بازگشتند دیدیم که چه تأثیرات مثبت و منفی بر سرنوشت ملت ایران داشتند. آنهایی هم که مانند امام خمینی(ره) در دل حوزه‌های علمیه شاگرد اندیشمندان، عرفا و فلاسفه بزرگ بودند دیدیم که چه برکاتی برای این سرزمین به ارمغان آوردند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: همه ما به یاد داریم اساتیدی را که با مهر استادی در مدرسه و دانشگاه ما را هدایت کردند و به موفقیت‌هایی رساندند و برخی چهره‌های معدود که موجب دوری و فاصله ما از جذابیت‌های یک علم شدند. امروز سکان داری جایگاهی مثل وزارت علوم بسیار حساس‌تر از دیگر وزارت‌خانه‌هاست.

غیبی تصریح کرد: امروز حال دانشگاه‌های ما خوب نیست. تولید علم تقریبا متوقف شده و تنها عده کثیری بی‌توجه به صحت گزاره های علمی مشغول ترویج و تکثیر کتاب‌های ترجمه‌ای هستند؛ دانشجویان پویایی ندارند، چه در اندیشه و چه در تولید، امکانی برای عمل برایشان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مدرک گرایی سایه‌ای شوم بر سر دانشگاه‌ها انداخته و نخبگان را هم با معیار مدارکشان می‌سنجیم؛ اساتید توانمند دانشگاه که باید فارغ از دغدغه‌های مالی و معیشتی باید سرعت بخش علم باشند با بی‌برنامگی مسئولین اسیر روزمرگی شده اند؛ وضعیت نابسامان رشته‌های دانشگاهی که برخی ضروریست و تعطیل می شود و برخی مازاد نیاز جامعه است و گسترش می‌یابد.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: موج رخوت و افسردگی در فضای دانشگاهی و تلاش شبانه روزی عده‌ای برای اسلام زدایی و انقلاب‌زدایی دانشگاه‌ها نشان می‌دهد دانشگاه اصلا حالش خوب نیست.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس باید متوجه باشند که وزیر علومی انتخاب کنند تا حال دانشگاه بهتر شود؛ تولید شکل گیرد؛ دانشجویان در فضای اندیشه و تولید منشاء اثر باشند؛ مدرک گرایی جای خود را به ادراک‌گرایی بدهد.

غیبی ادامه داد: انتخاب وزیر علوم باید به گونه‌ای باشد که اساتید با فراغ بال به تولید علم و تربیت دانشجویان بپردازند؛ رشته‌های دانشگاهی بر اساس یک آمایش گسترده ملی و مطالعات آینده پژوهی نیاز سنجی شده و سازمان پیدا کند؛ دانشجویان و دانشگاهیان به جای جدل به مباحثه بپردازند و دانشگاه به سمت دانشگاه تراز اسلام و انقلاب حرکت کند.

وی تصریح کرد: چرا برخی با غرض‌های مسموم سیاسی سعی می‌کنند هرگونه اظهار نظری درباره وزارت خانه‌ها را دخالت جلوه دهند؟ آن کسی که کشور و آینده کشورش برایش اهمیت دارد، حق اظهار مطالبه دارد. آنها از آزادی بیان دم می‌زنند و وقتی نوبت مخالفانشان می‌شود می‌گویند شما حق حرف زدن و اظهار نظر و مطالبه ندارید. شما سهمی در مملکت و اداره مملکت ندارید. باید به آنها گفت حداقل به عقیده خود احترام بگذارید.

منبع:فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top