تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/06/13 - 08:47
کد خبر: 244674

دیدگاه جالب رهبر درباره دشمن شناسی

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشجویان باید آگاهی سیاسی بالایی داشته باشند، گفت: دشمن‌شناسی باید به عنوان یک درس مجزا در سرفصل درسی واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در نشست مشترک فرماندهان بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروز باید تعریف جدیدی از دفاع و حوزه دفاع مقدس داشته باشیم، گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس باید در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد.
 
وی افزود: حضرت امام (ره) جنگ را نعمت الهی می دانستند و مقام معظم رهبری تثبیت نظام مقدس انقلاب اسلامی را از مسیر دفاع مقدس دانسته‌اند یعنی جنگ را گنجی دانسته‌اند که هنوز آثار پنهان آن را کشف می کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اولین و مهمترین آثار پنهانی که از دفاع مقدس به جا مانده، مدل دفاعی ایران است که امروز ارتش های بزرگ دنیا را به زانو درآورده است، اظهار داشت: ‌البته مدل و الگوی دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در عرصه نظامی، بلکه در سایر عرصه ها نیز راهگشاست.
 
رهبر خاطرنشان کرد: امروز جنگ در نظام جمهوری اسلامی ایران قطعا جنگ در عرصه نظامی نیست چراکه دشمن می داند در این عرصه نمی تواند در مقابل ایران بایستد بنابراین در سایر 
عرصه‌ها دست به طراحی عملیات می زند.
 
دشمن‌شناسی به عنوان سرفصل دروس واحدهای دانشگاهی قرار گیرد
وی افزود: وظیفه شما به عنوان فرماندهان بسیج، شناسایی دشمن و اهدافش به دانشجویان و کسانی است که با آنها در ارتباط هستید، این موضوع به قدری مهم است که دشمن‌شناسی باید به عنوان یک درس مجزا در سرفصل درسی واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.
 
رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: کرسی های آزاداندیشی باید این مسئله را تبیین کرده و راه های مقابله با برنامه های دشمن را در عرصه های سیاسی، فرهنگی و غیره در اختیار جوانان قرار دهند.
دشمن از پیشرفت های علمی کشور نگران و عصبانی است
 
رهبر با اشاره به اینکه امروز دشمن از پیشرفت های علمی کشور نگران و عصبانی است، تصریح کرد: قطعا یکی از عملیات هایی که توسط دشمنان طراحی خواهد شد، توقف سرعت علمی جمهوری اسلامی ایران است.
وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که پیشرفت و سرعت علمی کشور نباید متوقف شود، باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بسته و سرعت علمی خود را متناسب با سرعت دنیا تنظیم کنیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اگر سرعت پیشرفت علمی کشور متوقف شود، حرکت دوباره هزینه های بسیاری در پی دارد.
رهبر گفت: بنابراین باید بتوانیم عملیاتی طراحی کنیم که در عرصه علمی سرعت خود را افزایش داده و اعضای هیات علمی و دانشجویان را علاوه بر زمینه های علمی، در عرصه های سیاسی و فرهنگی فعال کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های دشمن در زمینه سیاسی در دانشگاه ها، دوقطبی ‌سازی میان جناح ها و دسته های سیاسی است، افزود: ما هیچ‌گاه با آگاهی سیاسی دانشجویان مخالف نبوده بلکه معتقدیم که دانشجویان باید آگاهی سیاسی بالایی داشته باشند اما دشمن از این استراتژی ما سو استفاده کرده و سیاسی‌بازی را به دانشجویان آموزش می دهد و از این راه دانشجویان را سرگرم می کند.
 
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: در حالی که اگر ما بخواهیم عرصه سیاسی را تقویت کنیم، باید کرسی های آزاداندیشی را فعال نگه داریم.
 
رهبر خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه فرهنگی نیز دارای برنامه های زیادی از جمله گسترش بی‌بندوباری فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی است. باید برای این مسئله نیز طراحی عملیات ویژه ای داشته باشیم و برای آن مدلی طراحی کنیم تا دشمن نتواند به این عرصه ورود کند.
 
لزوم فعال تر شدن دانشگاه ها در حوزه دفاع مقدس
وی عنوان کرد: اعتقاد من این است که تنها تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه کفایت نمی کند و این تازه ابتدای کار است و ما باید بتوانیم در این زمینه فعال‌تر باشیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد خطاب به فرماندهان بسیج گفت: از شما می خواهم بتوانید فرماندهی در صحنه داشته باشید. باید بتوانیم این تفکر در صحنه بودن را بسیجی‌ گونه در مجموعه دانشگاه اشاعه دهیم. اگر بتوانیم این مسئله را به صورت شبکه‌ای و تا آخرین حلقه گسترش دهیم، موفق خواهیم بود.
 
رهبر با تاکید بر اینکه شما باید در عرصه های جدید طراحی عملیات دشمن حضور جدی مقابله ای و دفاعی داشته باشید، گفت: البته بهترین دفاع، حمله است و علاوه بر آن، باید بتوانیم طراحی عملیات حمله نیز داشته باشیم. باید با حمله پیروزمندانه دشمن را از عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور خارج کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های امروز کشور مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان است، گفت: باید در تمامی عرصه ها ازجمله اقتصادی، لباس رزم جهاد اقتصادی به تن کنیم و نگذاریم مردم ناامید شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: مقام معظم رهبری به درستی به مساله امید آفرینی به مردم اشاره کردند و ما باید در این زمینه عملیاتی طراحی کنیم و ببینیم که چگونه می شود با مسئله بیکاری مقابله کرد.
رهبر  افزود: در زمان دفاع مقدس یک دشمن داشتیم که با آن مبارزه کردیم اما امروز دشمنان زیادی داریم و باید با شناسایی درست آنها و اهدافشان در عرصه های مختلف و طراحی عملیات، مانع پیشروی دشمن در کشور باشیم.
 
وی گفت: با هم بودن یکی از ملزومات موفقیت است و اتحاد در دل دشمن ترس و وحشت ایجاد می کند. شما نیز باید بتوانید با اتحاد و همبستگی، طراحی عملیات، تقسیم کار، ایجاد کارگروه و تجدید پیمان دوباره با فرماندهی کل مقام معظم رهبری، در آن راستا حرکت کرده و پیروز باشید.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top