تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/06/16 - 13:03
کد خبر: 244899

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران درگفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران:

علی‌رغم دستور قاطع رهبری، مسئله حقوق‌های نجومی پیگیری نشد

علی‌رغم دستور قاطع رهبری، مسئله حقوق‌های نجومی پیگیری نشد

مسئله حقوق‌های نجومی که هم با ترازوی شرع غیر شرعی است و هم از نگاه قانون، غیر قانونی از مدتها پیش در فضای رسانه‌ای کشور و افکار عمومی مطرح بوده و از عالی‌ترین مقام کشور تا عموم مردم در هر کسوتی به طریقی با این مساله درگیر بوده‌اند.

در این باره، علی دهقانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت: جدا از قبح ذاتی چنین ارتکابی، همین درگیری عموم مردم با این مسئله و بازخوردهای رسانه‌ای فراوان آن و در نتیجه فرصت طلبی، فرصت طلبان همیشه در صحنه، یعنی شارلاتانیسم رسانه ای معاندین که از هیچ فرصتی جهت تحریف اذهان عمومی به سمت تقابل با نظام دریغ نمی ورزند، برخسارتی که بر این عمل نامشروع و غیر قانونی مترتب شده است و بر اهمیت و ضرورت  برخورد با آن می‌افزاید.

این فعال دانشجویی در ادامه ضمن اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در خطبه های عید فطر سال گذشته برای برخورد فوری و بدون مرور زمان با این پدیده، افزود: این امر حجت را بر تمامی دستگاهها تمام کرد و امید بر این داشتیم که با این مسئله به گونه ای برخورد شود که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما  آنچه در عرصه عمل اتفاق افتاد، تنها عزل چند مدیر یا استعفای آن ها، استرداد  مقادیری وجه غیر قانونی و تبرئه عده ای دیگر واقداماتی چند از این قبیل بود.

وی نکته ی حائز اهمیت  در این ماجرا را این دانست که آیا این نوع برخورد تناسبی با شدت جرم داشته و توانسته توقعات مقام معظم رهبری در این زمینه برآورده کند؟ در حالی که بیش از یک سال از اقدام دستگاه های ذی ربط که قرار بود بنا به دستور رهبری انقلاب، به صورت فوری و بدون تطویل و تاخیر، با دست اندازان به بیت المال با قاطعیت برخورد و زمینه را برای شفاف سازی آماده کنند؛ می گذرد.چه برخوردی صورت گرفته؟ و آیا اساسا چنین برخوردی توانسته است آثار منفی این پدیده را که  در اذهان عمومی به وجود آمده است با پاسخگویی مناسب بزداید؟

دهقانی با رطح این سوال که آیا صرف چنین اقداماتی میتواند جبران کننده ضرباتی که به اعتماد مردم نسبت به نظام اقتصادی کشور وارد آمده است، باشد، خاطرنشان کرد:  آیا بدبینی  بوجود آمده که  از سوی معاندین با دستاویز قرار دادن این خیانت ها، نسبت به نظام اسلامی تزریق شد و در صدد سلب اعتماد مردم از نظام بود، صرفا با شکایت های دستگاه های گوناگون از یکدیگر و متهم کردن هم به کم کاری، میتواند از بین برود؟

دانشجوی دانشگاه تهران افزود: در خوشبینانه ترین حالت و در نگاهی همراه با حسن ظن، با توجه به گستردگی این پدیده، می توان گفت که هیچ تناسبی میان برخورد ها و آسیب های مادی و معنوی این مسئله وجود ندارد. مضافا اینکه هزینه هایی که بر مردم و نظام تحمیل شد، بسیار فراتر از ارزش مادی و میزان مالی است که به ناحق از بیت‌المال برداشت شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران در ادامه ابراز عقیده کرد: بنابراین هرچند ما شاهد عزل برخی مدیران و یا  استرداد چند مورد از وجوه به بیت المال و اقداماتی در این راستا بوده ایم؛ اما عواملی چون تبرئه برخی اشخاص که این روزها مستقیم یا تلویحا تبرئه آنها توسط دیوان محاسبات تایید شده است در حالی که هیچ اقناعی بر اذهان عمومی صورت نگرفته،و نیز  تلاش های ناکام در راستای تعیین سقف حقوق متناسب توسط مجلس و ناکامی دولت در ارائه ساختاری جهت شفاف سازی مراودات مالی مدیران اجرایی همه و همه نشانگر و اثبات کننده نظر ما مبنی بر عدم برخورد کافی، متناسب و به موقع با این پدیده شوم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران، همانطور که از ابتدای رسانه ای شدن این موضوع و نیز پس از دستور مستقیم مقام معظم رهبری و بنابر وظیفه جنبش دانشجویی، مطالبه گر از دستگاه ها بوده است، امروز نیز علی رغم توجیهات ارائه شده اما ناکافی و سطحی، از سوی برخی دستگاه‌های ذی‌ربط و عدم نتیجه گیری مناسب، مطالبه و پیگیری خود را تا به سرانجام رسیدن قضیه و بازگشت وجوه حرام به بیت المال و محاکمه خاطیان و تا زمان رضایت افکار عمومی نسبت به برخوردهای رسمی با این  موضوع شوم، ادامه خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top