تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/10 - 18:29
کد خبر: 246856

13 رویداد مهم دانشجویی در 10 روزی که از سال تحصیلی گذشت؛

چه خبر از هفته‌ی اول دانشگاه‌ها +عکس

چه خبر از هفته‌ی اول دانشگاه‌ها +عکس

در حالی که 10 روز از اغاز سال تحصیلی می‌گذرد اما همزمانی ایام عزاداری سالار شهیدان با بازگشایی دانشگاه‌ها، شاید اخبار و تصاویر مربوط به فعال شدن دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی را به حاشیه برده باشد آن طور که باید و شاید، فعالیت دانشجویان به چشم نیامده باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دهمین روز از مهرماه و به عبارتی بازگشایی دانشگاه‌ها گذشت و طی این ده روز، در کنار فعالیت بسزای دانشجویان در عزاداری‌های پر شور و شعور حسینی، فعالیت‌های دانشگاهی و مربوط به فضای درس و دانشگاه نیز در اخبار موجود به چشم می‌خورد.

در همین راستا، در ادامه، 13 خبر مهم دانشجویی از ابتدای سال تحصیلی جدید تا کنون را دوباره مرور می‌کنیم تا دورنمای بهتری از فعالیت‌های دانشجویان در ادامه ترم مشخص شود:

1 مهر - نامه 15 دفتر انجمن اسلامی دانشجویان خطاب به وزیر کشور:
کارگران آذراب، قربانی سرکرده‌های چندین میلیارد دلاری دولت شدند/ شخص وزیر کشور برای اجرا مر قانون ورود کند
در جهت اجرای دستورات الهی، مر قانون و جلوگیری از ظلم بیشتر به مردم شریف اراک، شخصا ورود کرده و دستور پیگیری این ظلم آشکار و برخورد با متخلفین را صادر نمایید تا از موارد مشابه و محتمل هم جلوگیری بعمل آید. سکوت بیش از این از جانب شما به عنوان مسوول مستقیم این دست مسائل، ناشی از کوتاهی در امر خطیر مسوولیت وزارت کشور است. (متن کامل از اینجـــا)

1 مهر – چالش دانشجویان با دانشگاه‌ها از همان روز اول
فراگیری اعتراضات روز اول مهر دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور به مشکلات خوابگاه تا جایی رسید که می‌توان این موضوع را به عنوان هدیه‌ی سراسری وزارت علوم به دانشجویان در ابتدای سال جاری دانست! (متن کامل گزارش از اینجــــا)

2 مهر - وضعیت نامناسب کلاس‌های دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در اولین روز سال تحصیلی جدید با ارسال تصاویر به خبرنامه دانشجویان ایران، مدعی شدند که وضعیت نامناسب ساختمانی این دانشکده، باعث لغو کلاسها و لااستفاده شدن این دانشکده برای دانشجویان شده است. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

2 مهر - تلخ و شیرین روز اول دانشگاه به روایت دانشجویان
اگر سری به فضای مجازی بزنید و کانال‌ها یا صفحات ویژه دانشجویان، دانشگاه‌ها و یا تشکل‌های دانشجویی را نگاهی بیاندازید، حتما تصاویر یا نشانه‌هایی از آغاز سال تحصیلی خواهید دید؛ دانشجویانی که بعضا دلشان هم برای دانشگاه و دوستان و همکلاسی‌هایشان تنگ شده، حضور دوباره‌ی خود در دانشگاه را به روایت تصویر، فیلم و یا نوشتاری هرچند کوتاه اما طنزگونه ابراز کرده‌اند. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

3 مهر - جلسه دانشجویان با سرپرست وزارت علوم در غیاب نمایندگان اتحادیه‌های مهم دانشجویی
نشست دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی با سید‌ضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، دوشنبه سوم مهرماه در این وزارتخانه برگزار شد. البته در این نشست برخی از اتحادیه‌های دانشجویی علی رغم دعوت از سوی وزارت علوم در جلسه حاضر نشدند. (متن کامل گزارش از اینجــــا)

3 مهر - نگاهی به دکور هیئات دانشجویی در محرم ۹۶
ذوق و هنر مثال‌زدنی در فضاسازی هیئات دانشجویی
یکی از شیرین‌ترین و ماندگارترین خاطرات دوران تحصیل در دانشگاه، شرکت کردن در هیئات دانشجویی به عناوین مختلفی چون دعای کمیل، زیارت عاشورا، ایام محرم، فاطمیه وغیره است. این شیرینی و ماندگاری آنجا بیشتر می‌شود که دانشجویان مسئولیت برگزاری هیات را برعهده می‌گیرند و در قالب خادمان هیئات دانشجویی اموری همچون آب و جارو کردن حسینیه یا مسجد، پذیرایی از دانشجویان، آماده کردن نشریه متناسب با ایام، فضاسازی هیات و حتی پخت و پز غذا را انجام داده و ساعات زیادی را صرف این امور می‌کنند، به گونه‌ای که حتی اگر لازم باشد شب را به خوابگاه و خانه دانشجویی بازنمی‌گردند و در همان حسینیه و مسجد دانشگاه استراحت می‌کنند. (تصاویر را از اینجــــا ببینید)

4 مهر - مشکلات رفاهی در دانشگاه‌های بندر عباس و دریانوردی چابهار و اعتراض دانشجویان
سال جدید تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور با مشکلات و سختی‌های فراوان برای دانشجویان در همین ابتدای کار آغاز شده و است که مورد اعتراض نیز قرار گرفته است؛ دانشگاه‌های بندر عباس و علوم دریایی چابهار نیز از قاعده‌ی مشکلات دانشجویی امسال جدا نیستند. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

چگونه مجوز اسکان آقایان در خوابگاه دخترانه صادر شده است؟

4 مهر - نامه‌ی مهم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره‌ی مصرف بی رویه‌ی «مواد مخدر» در میان دانشجویان
در بخش مهمی از این نامه آمده است: علی رغم ارائه‌ی گزارش به مسئولین ذیربط دانشگاه و همچنین شخص دکتر معتمدی ریاست محترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه ی شورای فرهنگی دانشگاه، در این خصوص و درخواست اجرا و پیاده سازی طرح «دانشگاه عاری از دخانیات» در نامه نگاری های رسمی و همچنین پیگیری های مستمر حضوری و شفاهی از مسئولین مربوطه در چند ماه گذشته، متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدام عملی جدی برای اجرای طرح «دانشگاه عاری ازدخانیات» صورت نگرفته است و حتی ریاست محترم دانشگاه در تریبون های رسمی وجود معضل فروش و توزیع مواد مخدر به دانشجویان و همچنین مصرف سیگار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را تقریبا به طور کامل رد کرده است. (متن کامل این نامه از اینجــــا)

4 مهر - نامه‌ی 8 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به لاریجانی، علی‌عسکری و امامی‌کاشانی درباره همنشینی با یکی از سران فتنه
8 دفتر بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما و حجت الاسلام محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، نسبت به مجاورت با یکی از سران فتنه اعتراض کردند.

در بخش مهمی از این نامه آمده است: همین آقایان بودند که به نظام مقدس جمهوری اسلامی -که حفظ آن طبق کلام امام مستضعفین ره از حفظ جان حضرت ولیعصر عج هم واجبتر است- تهمت وقیحانه تقلب 11 میلیونی زدند، دشمن جهانخوار خارجی یعنی آمریکا را تشجیع به اعمال فشار همه جانبه اقتصادی علیه هموطنان خود کردند، حامیان آنها پرچم باعبدالله الحسین ع را در روز عاشورا به آتش کشیدند و آن بسیجی مظلوم را در ملا عام برهنه کرده و کتک زدند. (متن کامل این نامه از اینجــــا)

5 مهر - تجمع پنج روزه‌ی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز
دانشجویان دانشگاه جندی‌شاپور اهواز پنج روز در اعتراض به کمبود امکانات و تجیزات پزشکی در صورت ادغام با پردیس خودگران، تجمع اعتراض امیز برگزار کردند. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

6 مهر - برپایی نمایشگاه عکس شهید حججی در دانشگاه صدا و سیما
با شروع سال تحصیلی و تقارن با دهه اول محرم  و همزمان با بازگشت پیکر مطهر شهید سرفراز "محسن حججی" مدافع حرم آل ا... نمایشگاه آثار دانشجویان هنری دانشگاه صدا و سیما با موضوع شهید محسن حججی و به منظور پاسداشت این شهید در دانشگاه صدا و سیما افتتاح شد. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

6 مهر - دلچسب‌ترین مُحرم دانشگاهیان در جوار حرم سیدالشهدا(ع)
در حالی است که بسیاری از کاروان‌های عتبات عالیات از زیارت حرم مطهر «حر بن یزید ریاحی» محروم هستند، با این حال با تلاش‌های مسئولان ستاد عتبات دانشگاهیان، زیارت این شهید کربلا در برنامه دانشجویان گنجانده شده است و تعدای از کاروان‌ها به زیارت حضرت حر(ع) مشرف می‌شوند. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

عزاداری دانشگاهیان در چهارمین روز ماه محرم در حرم حر

10 مهر - دانشجویان، قلب اروپا را لبریز از محبت امام حسین(ع) کردند
در حالی که بسیاری از دانشجویان سراسر کشور همراه با مردم غیور و دیندار ایران، در راستای احیای عزاداری سالار شهیدان، گام بر می‌دارند و فعالیت می‌کنند، دانشجویان مسلمان و عضو انجمن اسلامی در دانشگاه‌های اروپا نیز سعی کردند تا ایام شهادت امام حسین(ع) را گرامی بدارند. (متن کامل گزارش و تصاویر از اینجــــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top