تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/12/17 - 02:28
کد خبر: 260802

افتتاح مرکز بهداشتی دانشگاه مازندران که آماده بهره‌برداری نیست! +تصاویر

چندی پیش شاهد بودیم که مرکز اورژانس دراین دانشگاه به سرعت ساخته شد و باحضور مسئولین افتتاح گردید. این درحالی است که همواره مسئولین دانشگاه، درجواب مطالبات، نداشتن بودجه را علت حل نشدن مشکلات بیان کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیمان ابراهیمی دبیر روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران در پی افتتاح مرکز پزشکی این دانشگاه توسط استاندار مازندران که آماده بهره برداری نیست، نوشت:

چرا موذن خواب است!؟

همه ی ما این جمله را از شهیدبهشتی شنیده ایم که: (دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود) حال که به وضعیت اجتماع نگاه می کنیم، مشکلات بسیاری می یابیم که از قضاشدن نمازهاحکایت می کند. گویا که دانشجو در خوابی عمیق به سر می برد، عده ای هم  بیدارند وهرکاری که می خواهند می کنند.

به عنوان مثال، میخواهم دراین یادداشت به مسئله ای که اخیراً دردانشگاه مازندران رخ داده است بپردازم.

چندی پیش شاهد بودیم که مرکز اورژانس دراین دانشگاه به سرعت ساخته شد و باحضور مسئولین افتتاح گردید. این درحالی است که همواره مسئولین دانشگاه، درجواب مطالبات، نداشتن بودجه را علت حل نشدن مشکلات بیان کرده اند.

علاوه بر مشاهده ی تضاد (بودجه داریم_نداریم)، بخش طنز ماجرا اینجاست که چندیست مرکز اورژانس دانشگاه مازندران افتتاح شده است اما هنوزساخت آن به اتمام نرسیده و (کارگران مشغولِ کارند)

این تنها یک نمونه است 

حال سوال اینجاست چرا می گوییم ما دانشجویان خوابیم ؟

روحیه مطالبه وپرسش گری دربین ما مرده است و نسبت به مسائل پیرامون بی تفاوت هستیم. شاهد بودم که دانشجویی درتربیون آزاد شرکت کرده و مشکل اساسی خود را نبود مکانی برای سیگار کشیدن دردانشگاه بیان می کند، یادیگر دانشجویی که ضعف مسئولین را درایرادگرفتن به شلوارِ پاره می داند. در چنین شرایطی عجیب نیست که دانشجویان مطالبات اصلی خود را همچون پولی سازی دانشگاه، نبود سلف مناسب برای خوابگاه، مشکلات اموزشی و... فراموش کنند.

این است که مسئولین درفضا خمود و خسته دانشگاه هرطور که میل شریفشان می کشد عمل میکنند.

خواب عمیق جریان دانشجویی باعث می شود که در این حین اگر فریادی هم برآید صدایش به جایی نرسد ومسئله اصلی دانشگاه بشود ساخت مرکزاورژانس.

آن هم چه مرکزی! مرکزاورژانسی که بعدافتتاح هم نمی شود ازآن بهره برداری کرد.

زمانی که  دانشگاه و دانشجوی مملکت اینطور درخواب غفلت به سر می برد، نباید به مردم عادی که در باتلاق مشکلات عظیم اقتصادی فرورفته اند و از بی عدالتی ها فساد ها بیکاری هاو...  گله مندند اما باوعده برگزاری کنسرت یاپخش فلان اهنگ درصداسیما مشکلاتشان به حاشیه می رود و درد خود را فراموش می کنند، خرده گرفت.

در پی درج مطلبی تحت عنوان: "چرا موذن خواب است!؟( اول افتتاح کنیم بعد بسازیم.)" به قلم "یک فعال دانشجویی/ فقه حقوق" در شبکه های مجازی، روابط عمومی دانشگاه مازندران، جوابیه ای صادر کرد.

در ذیل متن جوابیه روابط عمومی دانشگاه مازندران را مشاهده می کنید:

از مدتها پیش عدم دسترسی سریع به درمانگاه و بهداری برای دانشجویان دانشگاه مازندران و بویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشجویی، از دغدغه های مدیران و مسئولان دانشگاهی به شمار می رفت. چه بسا زمان های بسیاری که دانشجویان عزیز بویژه در اوقات شبانگاه دچار بیماری و نارسایی های روحی و جسمانی شده و به سختی نسبت به انتقال ایشان به نزدیک ترین درمانگاه شهرستان که در مرکز شهر مستقر بوده و چندین کیلومتر با خوابگاه های دانشجویی فاصله داشته، مبادرت می شد. بعدها نیز طی قراردادی با شبکه ی بهداشت شهرستان، یک دستگاه آمبولانس در زمان های خاصی در محل خوابگاه های دانشجویی مستقر شده تا اندکی از مشکلات موجود را برطرف نماید که آن هم به دلیل برخی مشکلات موجود، کفاف سرویس دهی مناسب تعداد دانشجویان مستقر در خوابگاه های دانشجویی را که بالغ بر 4 هزار نفر می باشند را نمی کرد.

تلاش ها و پیگیری هایی در این خصوص از دو سال قبل صورت گرفت و سرانجام با تدبیر مدیریت جدید دانشگاه، کلنگ پروژه ی مرکز خدمات درمانی – بهداشتی دانشگاه به مساحت 440 متر مربع و همچنین پروژه ی مرکز اورژانس دانشگاه مازندران به مساحت 250 متر مربع در فروردین 1396 به زمین زده شد و همگان شاهد بودند که این دو پروژه ی عظیم در کمتر از یک سال به بهره برداری رسید.     

حتما عزیزان مستحضر هستند که در پروژه هایی از این دست، ساخت ساختمان مرکز برعهده ی ما بوده و تجهیز امکانات و تامین نیروی انسانی آن برعهده ی دانشگاه علوم پزشکی استان می باشد. کلیه ی امور محوله ی دانشگاه مازندران در این پروژه به انجام رسیده است. هم اکنون مرکز اورژانس 115 دانشگاه مازندران آماده فعالیت می باشد و منتظر تامین نیرو، آمبولانس و سایر تجهیزات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

مرکز خدمات درمانی – بهداشتی دانشگاه نیز آماده ی فعالیت می باشد. تعمیرات یا ساخت و ساز مورد اشاره در یادداشت مذکور مربوط به انجام مرحله پایانی محوطه و حیاط سازی می باشد. سایر امکانات و تجهیزات اداری و پزشکی مورد نیاز مرکز نیز همانگونه که در فوق اشاره شده است، از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی است که در شرف انجام بوده و این مهم امری طبیعی می باشد.

سئوالی که در اینجا از این فعال دانشجویی دانشگاه باید پرسید آن است که: برای انجام کدام نیاز دانشجویی، آن هم به خاطر عدم اعتبار و یا فقدان مسایل مالی، کار مورد نظر انجام نشده است؟ حال آن که برطرف نمودن مشکلات و مسایلی که جمعیت پویا، فعال و سرزنده ی دانشجویی با آن مواجه بوده و هستند، همواره از دغدغه های مسئولان دانشگاهی بوده و سعی شده در حد توان مشکلات موجود به نحو مطلوبی برطرف گردد.

و سئوال پایانی اینکه: آیا درمانگاه و اورژانس برای دانشجویان عزیز لازم نیست؟ آیا این مهم جزء ضروریات زندگی اشخاص به شمار نمی آید؟ اندکی تامل و انصاف آقای فعال دانشجویی رشته فقه حقوق!

 انتشار یادداشت انتقادی در کانال تلگرامی انجمن اسلامی که حول مطالبه گری دانشجویان در فضای دانشگاهی منتشر شد،‌ واکنش هایی را از جانب مسئولین در پی داشت که  واحد روابط عمومی انجمن اسلامی به ذکر نکاتی چند در این مورد پرداخت:
 
۱- هر عقل سلیمی تشخیص می‌دهد که وجود یک مرکز درمانی و اورژانس در دانشگاه امری ضروری است؛ اما آیا قصد و غرض نویسنده‌ی متن انتقادی مذکور، اعتراض به تاسیس مرکز اورژانس دانشگاه است!؟
 
۲- مطالعه‌ی یادداشت مطروحه نشان می‌دهد که نویسنده هیچ گونه انتقادی نسبت به تاسیس این مرکز درمانی نداشته است بلکه نقطه‌ی کانونی انتقاد وی پدیده‌ی افتتاح‌های زودهنگام و پیش از تکمیل طرح بود؛ پدیده‌ای که متاسفانه در کشور رایج است. مگر افتتاح به این معنی نیست که پس از آن، مکان آماده بهره برداری خواهد بود؟
 
۳- مطالبه و مطالبه گری از حقوق و وظایف یک دانشجوی واقعی است. ضمن اینکه مطالبه‌گری و روحیه‌ی پرسش‌گری شاه‌کلید رشد و توسعه‌‌ی جوامع نیز هست؛ فلذا انجمن اسلامی صراحتا اعلام می دارد که این نوع مطالبه‌گری‌ها همواره مورد حمایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواهد بود.
 
4- خط قرمز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه، برخوردهای نامناسب مسئولین با دانشجویان، به جای پاسخ‌گویی است. مسئولین موظف‌اند از نقد استقبال کنند و با روی گشاده پاسخ‌گوی مردم باشند. بستنِ دهان‌ها و شکستنِ قلم‌ها زیبنده‌ی دانشگاه نیست. 
 
۵- آزادی بیان، انتقاد و مطالبه گری حق طبیعی هر دانشجو است. لذا با وجود فشارهای زیاد وارده بر انجمن اسلامی دانشگاه، این تشکل دانشجویی بی‌توجه به حاشیه‌سازی‌ها از حقوق دانشجویان حمایت خواهد کرده و به پاس آزادی بیان، انتشار یادداشت های آزاد دانشجویی را با تمام توان ادامه خواهد داد.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top