تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 01:52
کد خبر: 261064

اعتراض دانشجویان مهندسی مقابل استانداری خراسان‌ رضوی +عکس

تعدادی از دانشجویان رشته‌های ناپیوسته مهندسی در مقابل استانداری خراسان‌ رضوی تجمع اعتراض‌آمیزی داشتند که با دعوت از نمایندگان ...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های کشور که به صورت ناپیوسته تحصیل کرده اند، چند وقتی است در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی اعتراضات مختلفی را آغاز کردند.

این اعتراضات ۲۴ بهمن ماه به مشهد نیز رسید که دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی ناپیوسته استان خراسان رضوی در این تاریخ در مقابل اداره راه و شهرسازی استان تجمع کردند.

امروز نیز در ادامه‌ این اعتراضات در مشهد، تعدادی از دانشجویان از ساعت ۱۰ صبح در مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع اعتراض آمیزی را شکل دادند و نسبت به این مصوبه اعتراض خود را اعلام کردند.

تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی که آبان امسال به تصویب رسید، محدودیت‌‌هایی را برای فارغ‌التحصیلان ناپیوسته رشته‌های هفت‌گانه مهندسی ایجاد می‌کند.

در این تبصره آمده است:

١- در خصوص فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان، صرفا مدرک کاردانی که تاریخ اخذ آن قبل از ورود به مقطع کارشناسی باشد، قابل ‌قبول است.

۲- به مدارک کارشناسی ناپیوسته آموزش عالی غیررسمی که به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و در اسفندماه ۱۳۷۰ به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، فقط کد مرتبط و صلاحیت نظارت تعلق می‌گیرد.

۳- به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی عمران- آب و فاضلاب، عمران- سد وشبکه، جریه راه‌آهن و شیمی صنایع گاز، با توجه به‌عنوان رشته و محتوای علمی آموزشی، هیچ‌گونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان تعلق نمی‌گیرد.

۴- به فارغ‌التحصیلان کارشناسی مهندسی اجرایی عمران فقط پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا تعلق می‌گیرد.

۶- به فارغ‌التحصیلان رشته کارشناسی عمران- راه، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا بدون محدودیت و محاسبات، حداکثر تا پایه سه تعلق می‌گیرد.

۷- کد رشته و حدود صلاحیت فارغ‌التحصیلان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک بدون گرایش، به استناد اعلام گرایش تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی و با رعایت بند «الف» ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و سایر ضوابط مربوطه تعیین می‌شود.

تاکنون حدود ۷۰۰ نامه به مسئولان فرستادیم که بدون بررسی به بایگانی رفته است

رحیم پور، دانشجوی کارشناسی ناپیوسته معماری از دانشگاه خیام مشهد گفت: وزارت راه و شهرسازی مصوبه‌ای را آبان ماه امسال تصویب کرد که این مصوبه بر عدم ارتقای پایه مهندسین کارشناسی ناپیوسته با پیشوند علمی کاربردی و یا تکنولوژی تاکید دارد.

رحیم پور ادامه داد: این پیشوند‌ها در حالی اضافه شدند که به هیچ وجه سر فصل دروس رشته‌های ناپیوسته مهندسی تغییری نکرده است.

دانشجوی کارشناسی ناپیوسته معماری افزود: اکثر کسانی که مهندسی را می‌خوانند، به نیت گرفتن پروانه طراحی و یا محاسبات وارد شاخه مهندسی می‌شوند که این مصوبه دانشجویان رشته‌های مهندسی ناپیوسته را به شدت محدود می‌کند و به فارغ التحصیلان مهندسی ناپیوسته اجازه ارتقا پایه نمی‌دهد.

وی بیان کرد: این مصوبه در حالی به تصویب رسیده که دانشجویان رشته‌های ناپیوسته مهندسی به اندازه دانشجویان مهندسی پیوسته واحد درسی پاس می‌کنند.

رحیم پور با اشاره به اعتراض دانشجویان و فارغ التحصیلان گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی تا کنون حدود ۷۰۰ نامه به کمیسیون اصل نود مجلس ارسال کردند و همه این تعداد نامه بدون بررسی به بایگانی رفته است.

این دانشجوی کارشناسی ناپیوسته معماری افزود: مسئولین حاضر نیستند حتی این موضوع را بررسی کنند، امروز ما در مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردیم که همین موضوع را بخواهیم که مسئولین این موضوع را پیگیری و کمیسیون تخصصی شکل بگیرند و سرفصل‌های رشته‌های مهندسی پیسوته و ناپیوسته باهم مقایسه شود و بررسی‌های تخصصی انجام شود.

عملا با تصویب این قانون به ما می گویند «بی اعتبارید»!

غلام حسینی، فارغ التحصیل رشته مهندسی ناپیوسته معماری از دانشگاه خیام مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در مشهد گفت: دانشجویان ناپیوسته حدودا ۲۰ واحد درسی بیشتر از دانشجویان پیوسته مهندسی می‌خوانند؛ این در حالی است که مسئولین وزارت علوم اعلام می‌کند که دانشجویان ناپیوسته از لحاظ درسی ضعیف هستند.

حسینی اضافه کرد: در حالی این مصوبه به تصویب رسیده است که دانشجویان برای گرفتن پروانه باید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند که فیلتر این آزمون، هم بسیار سنگین است و هم ویژه‌ی تمام دانشجویان مهندسی است چه پیوسته و چه ناپیوسته وقتی فیلتر یکسانی وجود دارد، چرا می‌خواهند برای دانشجویان ناپیوسته محدودیت ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که از طریق هنرستان‌ها وارد رشته مهندسی می‌شوند افرادی هستند که از ابتدا نقشه کشی می‌خوانند و این افراد بعضا تخصص بیشتری نسبت با دانشجویان مهندسی پیوسته دارند.

فارغ التحصیل رشته مهندسی ناپیوسته معماری افزود: ما وقت خودمان را چند سال صرف کردیم برای تحصیل در این رشته، اما ابتدا به ما کسی اعلام نکرد که مهندسی ناپیوسته محدودیت‌های امروز را دارد.

حسینی در پایان گفت: عملا با تصویب این قانون به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های ناپیوسته‌ی مهندسی می‌گویند شما بی اعتبار هستید و ما امروز با این قانون با یک فرد دیپلم فرقی نداریم، دانش آموزان هنرستانی نیز با توجه به این مصوبه هیچ آینده‌ی شغلی ندارند و با این قانون به شدت این دانش آموزان در آینده مشکل خواهند داشت.

نماینده معترضین برای بیان مشکلات خود به داخل استانداری رفتند

گفتنی است، تجمع دانشجویان و فاغ التحصیلان رشته های مهندسی ناپیوسته در مقابل استانداری خراسان رضوی پس از یک ساعت با دعوت از نمایندگان دانشجویان و فارغ التحصیلان برای بیان مشکل خود به داخل استانداری خاتمه یافت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top