تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/18 - 14:24
کد خبر: 265237

از سوی دانشگاه شهید بهشتی؛

سنوات تحصیل دانشجویان شهید بهشتی اعلام شد

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: براساس رای هیات امنای دانشگاه، دانشجویان دوره کارشناسی ترم ۹ را بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند، اما برای تحصیل در ترم دهم باید شهریه پرداخت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی‌اکبر افضلیان با اشاره به تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: براساس ماده ۱۵ آئین‌نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، ‌ سنوات مجاز دانشجویان ورودی سال ۹۳ به بعد ۸ نیم سال یعنی ۴ سال است.

وی ادامه داد: براساس آئین‌نامه فوق دانشگاه می‌تواند اجازه ادامه تحصیل نیم سال ۹ و ۱۰ را به دانشجویان بدهد، اما باید دانشجویان بابت ادامه تحصیل در این نیمسال شهریه پرداخت کنند و البته تدوین آئین‌نامه مبلغ شهریه دریافتی از دانشجویان بر عهده هیات امنای دانشگاه گذاشته شده که این هیات امنا میزان شهریه سنوات دانشجویان ورودی ۹۳ به بعد را تعیین و از مهر امسال نیز اجرایی می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: درهفته اخیر جلسه‌ای با کمیسیون دایم هیات امنای دانشگاه در خصوص شهریه سنوات دانشجویان تشکیل شد. بنابراین موضوع به این سادگی نیازی به تجمع و اعتراض دانشجویان نداشت، ضمن اینکه تا مهر امسال نیز فرصت تصمیم‌گیری در این زمینه وجود دارد.

افضلیان در خصوص تصمیم نهایی هیات امنای دانشگاه شهید بهشتی برای مبلغ شهریه دریافتی از دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: این هیات امنا پیرو سیاست‌های کلان وزارت علوم تصمیم گرفت، دانشجویان دوره کارشناسی ترم ۹ را بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند، اما برای تحصیل در ترم دهم باید شهریه پرداخت کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۳ رشته کارشناسی در دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد که دانشجویان ورودی ۹۳ در این رشته‌ها جذب شده و به زودی فارغ‌التحصیل خواهند شد. ما بررسی‌هایی را انجام دادیم تا مشخص شود در هر رشته بطور میانگین تحصیل دانشجویان چند ترم طول می‌کشد که البته این وضعیت در رشته‌های مختلف متفاوت است.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: نتایج بررسی‌های فوق در هیات امنای دانشگاه ارائه و نهایتا تصمیم بر این شد که با توجه به شرایط موجود و سیاست‌های کلان وزارت علوم دانشجویان برای ترم نهم شهریه پرداخت نکنند.

افضلیان یادآورشد: براساس آئین نامه ابلاغی وزارت علوم و تصمیم‌گیری دانشگاه شهید بهشتی، میزان سنوات مجاز برای دانشجویان دوره کارشناسی ۴ و برای دانشجویان دکتری ورودی ۹۵ به بعد ۸ نیم سال است، البته دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیم سال پنجم و دانشجویان دوره دکتری نیمسال نهم را می‌توانند بدون پرداخت شهریه تحصیل کنند.

وی ادامه داد: بنابراین دانشجویان دوره کارشناسی برای تحصیل در نیم سال دهم، دانشجویان کارشناسی ارشد در نیم سال ششم و دانشجویان دکتری نیز در نیم سال دهم باید هزینه سنوات پرداخت کنند.

براساس این گزارش، دو روز پیش دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران در اعتراض به پولی‌سازی آموزش و کاهش سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان از ۱۰ به ۸ نیمسال تجمع برگزار کرده بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top