تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/23 - 11:07
کد خبر: 269070

بررسی ادعای عجیب چند نماینده؛

محتوای پیامک دانشجویان به نمایندگان مجلس چه بود؟

محتوای پیامک دانشجویان به نمایندگان مجلس چه بود؟

در حالی که بسیاری از نمایندگانی که پیامک‌های دانشجویان را دریافت کرده بودند، بازخورد مناسبی درباره این اقدام دانشجویان داشتند و حتی آن را تمجید کردند، با این حال واکنش چند تن از این نمایندگان بسیار تند بوده و با بکار بردن صفاتی نامناسب دانشجویان را مورد خطاب قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر کسی فکر می‌کرد که موضوع ارسال پیامک از سوی برخی از دانشجویان و اعضای تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی به نمایندگان مجلس درباره طرح FATF، به موضوعی تبدیل شود که حاشیه‌های زیادی در پی داشته و بازخوردهای مختلفی داشته باشد.

* واکنش‌ها به پیامک‌های دانشجویی
در حالی که بسیاری از نمایندگانی که پیامک‌های دانشجویان را دریافت کرده بودند، بازخورد مناسبی درباره این اقدام دانشجویان داشتند و حتی آن را تمجید کردند، با این حال، واکنش چند تن از این نمایندگان بسیار تند بوده و با بکار بردن صفاتی نامناسب دانشجویان را مورد خطاب قرار داده‌اند.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در توییتی به پیامک‌های دانشجویان واکنش نشان داد. وی در این توییت مدعی شد، بسیج دانشجویی در سازماندهی ارسال پیامک‌های دانشجویان به نمایندگان مجلس نقش داشته است.

احمد مازنی نماینده تهران در مجلس یکی دیگر از نمایندگانی بود که واکنش بسیار تندی به پیامک‌های دانشجویان در رابطه با FATF داشت. وی در مصاحبه‌ای با سایت جماران، ارسال پیامک از سوی دانشجویان را اقدامی «عوام فریبانه» دانست و مدعی شد «استفاده از عوام برای پیشبرد اهداف کار درستی نیست». مازنی همچنین اظهار داشت: «اتفاقاً چنین اقداماتی، اثری عکس خواهد داشت و اکثریت نمایندگان مجلس چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا این حرکات را محکوم می‌کنند. زیرا برآیند اکثریت مجلس بر مبنای عقلانیت است و در نهایت نمایندگان با تشخیص خود، بر اساس قانون و منافع ملی رای خواهند داد. نه بر اساس فضایی که برخی افراد ایجاد می کنند.»

علی ادیانی راد، نماینده قائمشهر نیز در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: چپ و راست برای نمایندگان پیامک می‌آید؛ در حالی که تلفن همراه یک وسیله شخصی است. وی تعداد بالای این پیامک‌ها را به «بمباران پیامکی» تشبیه کرد و افزود: ذی نفعان که در جای خودشان حق دارند؛ اما همه عزیزان در جریان باشند که شان حقوقی و حقیقی نمایندگان اجل این حرف‌هاست که با پیامک خط بگیرد یا نظرشان را تغییر دهند. بعضا هم متن این پیامک‎ها توهین‌آمیز است که اگر رای ندهید، چنین و چنان می شود!

علی لاریجانی با تایید تذکر نماینده قائمشهر گفت: این مسئله اشکالی است که باید در هیات رئیسه بررسی کنیم. متاسفانه مراکزی تلفن نماینده‎ها را در اختیار افراد قرار داده‌اند و نمی‌گذارند نمایندگان فکر کنند. باید درباره این موضوع در هیات رئیسه صحبت کنیم و راهی بیابیم.

* دانشجویان برای نمایندگان چه نوشتند؟
برخلاف ادعای تعداد معدودی از نمایندگان مجلس مبنی بر سازماندهی شدن پیامک‌های ارسالی دانشجویان اما جست و جویی ساده در فضای مجازی و علی‌الخصوص توییتر و اینستاگرام نشان می‌دهد که پیامک‌های مذکور سازماندهی خاصی ندارد بلکه دانشجویان بر مبنای رسالت خود دست به چنین اقدامی زده‌اند. تصاویر پیامک‌های ارسالی دانشجویان به نمایندگان(که بسیاری از آنها در فضای مجازی منتشر شده است)، حاکی از آن است که این پیامک‌ها با ادبیاتی مودبانه و به دور از توهین و افترا نوشته شده است.

در ادامه تصاویر برخی از پیامک‌های دانشجویان که به نمایندگان مجلس ارسال شده آمده است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top