تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/05 - 17:18
کد خبر: 279684

وحید جلیلی در سخنانی در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد؛

باید به دانشجو درک تاریخی بدهیم +گزارش تصویری

باید به دانشجو درک تاریخی بدهیم +گزارش تصویری

وحید جلیلی گفت: در سال های اخیر رهبر انقلاب، از واژه پیچ تاریخی خیلی استفاده کردند. پیچ تاریخی یعنی چه؟ بچه هایی که اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 را درک کردند چه تفاوتی با شما دارند؟ آنها ویژگی شان این بود که در شرایطی نظام را تحویل گرفتندکه قبلش را تجربه کرده بودند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وحید جلیلی در جمع دانشجویان شرکت کننده در نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: کار رسانه ضریب دادن یا به تعبیردیگر برجسته سازی است. رسانه در یک کلام ضریب معنا می‌شود. کار رسانه، تعیین اولویت ها در ذهن مخاطب است که با داشتن یک نظام ارزشی اتفاق می افتد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: باید در حوزه رسانه حرفه ای شویم. رسانه چیزی بین علم و هنر است. نه به خشکی علم نه به احساسی بودن هنر، اما از هردو باید چیزی داشته باشد. وقتی وارد حوزه رسانه می شوید باید با ذهن و دل مخاطب کار کنید.

باید به دانشجو درک تاریخی بدهیم +گزارش تصویری

وی ادامه داد: اندازه ها در نظر مخاطب تغییر کرده و مخاطب، تحت بمباران انواع و اقسام رسانه ها قرار گرفته است.این مشکل  امروز ماست و رسانه های انقلابی خیلی روزمره به مساﺋل اطراف نگاه می کنند.

جلیلی افزود: شما دانشجویان باید دو نگاه تاریخی و جهانی در مخاطب خودتان تقویت کنید.

این فعال فرهنگی در تشریح نگاه تاریخی، اظهار کرد: در سال های اخیر رهبر انقلاب، از واژه پیچ تاریخی خیلی استفاده کردند. پیچ تاریخی یعنی چه؟ بچه هایی که اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 را درک کردند چه تفاوتی با شما دارند؟ آنها ویژگی شان این بود که در شرایطی نظام را تحویل گرفتندکه قبلش را تجربه کرده بودند.

بیشتر ببینید// گزارش تصویری از نشست سالانه

باید به دانشجو درک تاریخی بدهیم +گزارش تصویری

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته با اساتید گفتند نسل جوان ما درک مستقیمی نسبت به جامعه قبل انقلاب ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از دستاورد های انقلاب را ارزشش را نمی فهمد. نسل جوان، درکی از ذلت و سرسپردگی ندارد که ارزش استقلال در جان شما بشیند. جوان های زمان انقلاب  اگر با جان پای انقلاب ایستادند، به خاطر تجربه دوران ذلت بار قبل انقلاب بود. وقتی درکی از گذشته تاریخ نداشته باشیم، انقلاب برایمان بی مزه می شود.

جلیلی ادامه داد: اگر بخواهیم پیچ تاریخی را بفهمیم، باید درک و نگاه تاریخی داشته باشیم و به مخاطب درک تاریخی بدهیم. ما خیلی واقعیات و اتفاقات تاریخی چه در گذشته و چه در تاریخ معاصر داریم که به مخاطب منتقل نشده است. در بین ملت های جهان تاریخ بسیار غنی داریم، الان باید از این تاریخ استفاده کنیم. اگر حافظه تاریخی مان ضعیف شود نه تنها رشد نمی کنیم بلکه برمی گردیم و دچار انحطاط می شویم.

باید به دانشجو درک تاریخی بدهیم +گزارش تصویری

وی در تشریح نگاه جهانی اضافه کرد: چیزی که امروز به آن نیاز داریم. باید ببینیم پیش از این چه جایگاهی داشتیم و حالا در چه جایگاهی هستیم. باید تصویر ایران و جهان را چشم مردم خودمان تکمیل کنیم، معنای جنگ نرم توجه به همین نکته است.

جلیلی ادامه داد: ما باید این دو نگاه را تقویت کنیم و این برعهده دانشجویان  است. اگر قرار هست اتفاقی بیفتد، مشکلمان جنگ نرم و رسانه هست. همان طور که جوانان نسل اول انقلاب در عرصه های مختلف وارد کار شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top