تاریخ انتشار: شنبه 1397/07/21 - 12:00
کد خبر: 286091

مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز وارد فاز جدیدی شده است؛

زندانی کردن دانشجویان دانشگاه سهند در اتوبوس +عکس

راننده بعد از رسیدن به ایستگاه فجر و فحاشی به دانشجویان درب را بست و چراغ‌ها را خاموش کرد و دانشجویان را زندانی کرد. دانشجویان با پلیس تماس گرفتند و بعد از حضور پلیس و بازرسان شرکت اتوبوسرانی راننده به دانشجویان حمله کرد و بعد از درگیری هم گواهینامه شخص خاطی ضبط شد.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گویا حاشیه‌های صنفی دانشگاه سهند تبریز تمامی ندارد. بعد از اعتراضات دانشجویان به کیفیت غذا و مشکلات خوابگاهی این‌بار مشکلات عدیده در سرویس‌های رفت‌و‌برگشت دانشجویان مسئله ساز شده است.

برخی دانشجویان این دانشگاه در گزارش‌هایی که برای «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده‌اند، روایت‌های دست اولی از این مشکلات دارند.

یکی از دانشجویان از بدرفتاری رانندگان می‌گوید و اینکه نهایتا پای پلیس به این ماجرا دعوا باز شده و توقیف گواهینامه راننده خاطی پایان یکی از این دعواهای هرروزه بود. این دانشجو چنین می‌گوید: «سلام.این سرویس ها شورش را درآوردند. جسارتشون به حدی رسیده که با لحن بد به دانشجویان امرونهی می‌کنند و با فحش دادن جلو دانشجویان و به خصوص جلوی خانوم‌ها بی ادبی می‌کنند.

روز گذشته راننده سرویس با بدترین لحن با دانشجویان حرف زد و وقتی با اعتراض دانشجویان مواجه شد، درب را باز نکرد تا دانشجویان پیاده شوند و با دشنام و تهدید به اینکه اگر مرد هستید بیایید ایستگاه فجر تا با هم حرف بزنیم جلوی هیچ ایستگاهی توقف نکرد تا دانشجویان پیاده شوند. بعد از رسیدن به ایستگاه فجر و درگیری با دانشجویان درب را بست و چراغ ها را خاموش کرد و دانشجویان را زندانی کرد. دانشجویان با پلیس تماس گرفتند و بعد از حضور پلیس و بازرسان شرکت اتوبوسرانی راننده به دانشجویان حمله کرد و بعد از وساطت نیروی انتظامی گواهینامه شخص خاطی ضبط شد. نکته مهم عدم پاسخگویی مسئولین دانشگاه به تماس های دانشجویان بود، در حالی که چند بازرس اتوبوس رانی و پلیس در محل حضور داشتند ولی کسی جز دانشجو نبود تا از حقش دفاع کند. امیدوازم مسئولین از دانشجویان دفاع کنند ودانشجویان بیدار شوند تا حلوی اینگونه رفتارها را بگیرند.»

زندانی کردن دانشجویان دانشگاه سهند در اتوبوس +عکس

همچنین یکی دیگر از دانشجویان از جزئیات فعالیت این اتوبوس ها خبرهای جدیدی می‌دهد:« در مورد سرویس‌ها قضیه اینگونه است که شرکت اتوبوسرانی تبریز روزی نزدیک ۵۰-۶۰ سرویس اتوبوس در اختیار دانشگاه قرار میدهد و طبق اخباری که منتشر شده، این قرارداد با قیمت پایینی این قرارداد بسته شده است و به همین دلیل مسئولین دانشگاه وقتی اعتراض میکنند، شرکت اتوبوسرانی به تهدید میگوید که اگردوست ندارید از فردا این اتوبوس ها رو هم نفرستیم. به همین دلیل همین مسئولین دانشگاه هم نمیتوانند چیزی بگویند.

زندانی کردن دانشجویان دانشگاه سهند در اتوبوس +عکس

به نظر می‌رسد با توجه به سابقه اعتراضات و تحصن‌های دانشجویان به دلیل مشکلات صنفی در این دانشگاه طی چندسال اخیر، باز باید منتظر یک واکنش عمومی در این دانشگاه باشیم. واکنشی که با توجه به تصایر و اخبار رسیده به «خبرنامه دانشجویان ایران» به نظر شدت بیشتری خواهد داشت.

* گزارش از امین خلیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top