تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/09/01 - 19:50
کد خبر: 291508

درباره یک نامه به رهبر انقلاب

در بخشی از این بیانیه آمده است: ضمنا این اولین دعوت از ایشان برای حضور در دانشگاه ها هم نیست و امیدواریم دعوت امسال مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران نیز مورد استقبال معظم له قرار گرفته و دانشجویان نیز شایستگی میزبانی را داشته باشند و حرف مردم را در فضایی متفاوت منعکس خواهند کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران درباره دعوت از رهبر انقلاب برای حضور در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو در چهل سالگی جمهوری اسلامی بیانیه ای را صادر کرد

متن این بیانیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهل سالگی هر واقعه ای از جمله انقلاب ها، موقعیت مناسبی برای ارزیابی عملکرد آن است، شاهد امر، روحیه عمومی جاری در کشور برای سنجش کارنامه نظام است.

مسئولان جمهوری اسلامی در سطوح و نهادهای مختلف همواره از سوی مجامع دانشجویی و مردمی دعوت می شوند تا درباره عملکرد خود و نهادشان با مردم سخن بگویند، هرچند برخی به ویژه رؤسای سه قوه بسیار کم به این وظیفه عمل کرده اند.

ما که پیش از این دعوت های مشابه استقبال شده و نشده ای از مسئولین انتخابی و انتصابی داشته ایم، در آستانه روز دانشجوی چهلمین سال جمهوری اسلامی، تصمیم گرفتیم با دعوت از رهبر فرزانه انقلاب، گام دیگری از این مسیر را برداشته و رنگ تازه ای به این حرکت ببخشیم؛ ذکر نکاتی در این باره ضروری است:

1- بدیهی است این تنها حضور ایشان در دانشگاه ها نبوده و نیست بلکه پیش تر و به ویژه در ابتدای انقلاب، به عنوان رئیس جمهور و بعدتر در ردای رهبری شاهد حضور حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) در دانشگاه ها، چه به صورت سرزده و چه با دعوت انجمن های دانشجویی بوده ایم و یک بار هم دانشگاه تهران میزبان بوده است.

ضمنا این اولین دعوت از ایشان برای حضور در دانشگاه ها هم نیست و امیدواریم دعوت امسال مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران نیز مورد استقبال معظم له قرار گرفته و دانشجویان نیز شایستگی میزبانی را داشته باشند و حرف مردم را در فضایی متفاوت منعکس خواهند کرد.

2- این نامه به معنای دعوت از رهبر انقلاب به عنوان تنها مقام مسئول، مؤثر و پاسخگو در جمهوری اسلامی نیست،

بلکه انتظار، تحلیل و تشریح عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی بر اساس سهم مسئولیتی خود و طبق اختیارات و وظایف ولی فقیه در قانون اساسی می باشد.

3- هدف دعوت، احیای نفس حضور رهبر نظام در دانشگاه و افزایش بیش از پیش ارتباط دانشجویان و مسئولان نظام، و انتقال انتظارات، انتقادات و مطالبات برحق مردمی در فضایی دانشجویی است.

4- لازم به ذکر است بدفهمی و نافهمی های عمدی و غیرعمدی صورت گرفته از این دعوت توسط جریانات انقلابی نما، غیرانقلابی، ضدانقلاب و حتی انقلابی در جهت به حاشیه راندن نفس موضوع و ابعاد مثبت آن بوده است.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران از رسانه ها، گروه ها و شخصیت های دلسوز مردم و انقلاب دعوت می کند تا با حضوری منطقی، شجاعانه و منصفانه، و با توضیح ابعاد مسئله و البته ارائه پیشنهادات و انتقادات مصلحانه خود، در برداشتن گامی پیشرو ذیل نظام انقلابی امت و امامت نقش خود را ایفا کرده و فرصت فرصت طلبی را از بدخواهان و کج فهمان بگیرند.

تفسیر دروغ عدم پاسخگویی رهبر انقلاب نسبت به مسئولیت خود، خلاف رویه معمول امامین انقلاب است که در زمانه خود بزرگترین یار مستضعفین بوده و در سخنرانی ها و جلسات مختلف بیشترین پاسخ را به مسائل جامعه داده اند و البته لجن‌پراکنی دشمنان داخلی و خارجی با برنامه های نظیر دعوت اخیر به خوبی خنثی میشود.

5- آنچه که بیش از همه مشمئزکننده است استقبال نمایشی برخی جریانات معلوم الحال از این دعوتنامه است، خاصه جریانات داخلی مانند غیرانقلابی های اصلاح طلب و اصولگرا و انقلابی نمایان بهاری که اگر سهمشان در شکل گیری مشکلات و معضلات کشور بیش از ضدانقلاب و دشمنان آشکار اسلام و مردم نباشد، یقینا کمتر نبوده است.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران همواره مرزبندی خود با این جریانات را اعلام داشته و اکنون مجددا برائت خود را از جوسازی های ضدمردمی و غیر با سوءاستفاده از این دعوتنامه درون گفتمانی که مبتنی بر متن قانون اساسی و اصول نظام امت و امامت بوده است را اعلام می کند.

6- در پایان یادآور می شویم این برنامه پیشنهادی، تنها راه ارتباطی دانشجویان با ایشان نبوده بلکه هرساله دیدارهای دانشجویی با رهبر انقلاب با روش و کیفیت خود برقرار است، امکان چنین اقداماتی نشانه سطح قابل توجهی از فضای آزاداندیشانه و گفت‌وگومحور موجود در ایران اسلامی است که امیدواریم تقویت و بیش از پیش محقق شود.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top