تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/13 - 15:39
کد خبر: 304387

حواشی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران افزایش یافت؛

تخلف بزرگ در دانشگاه تهران

تخلف بزرگ در دانشگاه تهران

متأسفانه در این رابطه شاهد تخلفات گسترده‌ای در حوزه نشریات دانشجویی دانشگاه تهران هستیم و البته این تخلفات هر سال هم تکرار می‌شود و به رویه نامتعارفی تبدیل شده که این رویه موجب شده حقوق فعالین نشریات دانشجویی کشور تضییع شود و این عین بی‌عدالتی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در فاصله ی بین چند ماه آخر هر سال انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه های مختلف برگزار می شود. اما در این میان انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران با حواشی فراوانی همراه شده است. پنجم اردیبهشت ماه بود که محمدرضا محمدی،عضو دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در واکنشی توئیتری نسبت به اعلام 440 نشریه فعال دانشجویی در دانشگاه تهران نوشت: تخلفات گسترده دانشگاه تهران در حوزه نشریات دانشجویی در سالهای اخیر باعث پای مال شدن حق سایر دانشگاه های کشور شده است. فرضیه فعال بودن بیش از 440 نشریه در دانشگاه تهران مرغ پخته را به خنده می اندازد.

حضور فارغ التحصیلان در انتخاب دانشگاهی
هر چند دانشگاه تهران نسبت به این موضوع واکنشی از خود نشان نداد اما حواشی این اتنتخابات به پایان نرسید. یکشنبه این هفته نیز محمدرضا محمدی در توئیتر خود از تخلفات دیگر دانشگاه تهران گفت و نوشت: هم اکنون، درحالی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در حال برگزاری است که بیش از 100 نفر از مدیران مسئولی که در این انتخابات حائز حق رأی شده اند، سال هاست که فارغ التحصیل شده اند، حجم تقلب در انتخابات گسترده است، قطعا این انتخالات برای ما قابل قبول نیست و باید ابطال شود.

محمدرضا محمدی، فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم امروز نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس درباره حواشی ایجاد شده در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران گفت: متأسفانه در این رابطه شاهد تخلفات گسترده‌ای در حوزه نشریات دانشجویی دانشگاه تهران هستیم و البته این تخلفات هر سال هم تکرار می‌شود و به رویه نامتعارفی تبدیل شده که این رویه موجب شده حقوق فعالین نشریات دانشجویی کشور تضییع شود و این عین بی‌عدالتی است.

محمدی خاطرنشان کرد: ما آماری درآوردیم که ۱۰۵ نفر که فارغ‌التحصیل هستند در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه تهران حق رای داشتند که طبق بند اول ماده ۱۴ دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر نشریات دانشجویی کشور اولین شرط برای مدیرمسئول این است که دانشجو یا عضو هیأت علمی و یا مدیر یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قسمت‌های دانشگاه باشد و فارغ‌التحصیل نمی‌تواند مدیرمسئول نشریه دانشجویی بوده یا در انتخابات نشریه دانشجویی رای دهد.

مستند فراموش شده ها

محمدی تصریح کرد: اسامی این ۱۰۵ نفر به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ارسال شده است و در روزهای آینده نیز  قطعا در شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علم ثبت خواهد شد.

این فعال دانشجویی گفت: این تخلف بزرگی است و مطالبه ما این است که این انتخابات باطل شود و سلطه جریان سیاسی خاص خارج از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دانشگاه در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی پایان یابد.

وی اظهار داشت: خط قرمز ما قطعا قانون است و به هیچ وجه راضی نیستیم برای هیچ مصلحتی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قانون عبور کنیم. از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار این تخلف سنگین نمی‌توان گذشت و چنین موضوعی قابل قبول نیست.

وی در خاتمه گفت: مستندات ما کاملا موثق و دقیق است و به عنوان نماینده مدیران مسئول نشریات سراسر کشور حاضر نیستم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حقوق سایر نشریات بگذرم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top