تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/01/14 - 05:12
کد خبر: 307195

تعیین تکلیف هزینه غذا و اجاره بهای دانشجویی در سال جدید

سال ۹۸ با وجود مشکلاتی در حوزه اقتصادی و مالی دانشگاه‌ها از راه رسید، اما به غیر از مشکلات، خبرهایی خوش هم انتظار دانشجویان را می‌کشد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سال ۹۸ به گفته مسئولان وزارت علوم، سال سخت اقتصادی برای دانشگاه‌ها به شمار می‌رود، اما در کنار این مشکلات اقتصادی خبر‌های خوشی در حوزه دانشجویی در راه است که می‌تواند کمک حال دانشجویان در شرایط حاد اقتصادی باشد.

وام شهریه دانشجویان پیام نور به دو برابر می شود

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در دیدار هیات رئیسه دانشگاه پیام نور با استاندار همدان از تسهیلات پرداخت شهریه در دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور شهریه دوران تحصیل خود را در قالب وام با کارمزد حدود یک و چهار دهم درصد پرداخت می‌کنند.

زمانی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این دانشگاه افزود: برگزاری آزمون‌های متمرکز و آنلاین از ویژگی‌های بارز این دانشگاه است؛ گسترش گسترش بستر‌های الکترونیکی و آزمون‌های الکترونیکی یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه پیام نور در سال آتی است.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تسهیلات پرداخت شهریه در دانشگاه گفت: وام پرداختی به دانشجویان دو برابر شده است.

وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل در تهران 30 تا 70 میلیون تومان می شود

یزدان مهر ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش کمک رهن خوابگاه متاهلی خبر داد و گفت: کمک رهن خوابگاه دانشجویان متأهل در تهران ۱۵ میلیون تومان است، اما براساس طرح جدیدی که در حال پیگیری با دانشگاه‌ها است به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با دانشگاه‌ها مذاکره می‌کنیم که دانشگاه‌ها نیز همان مقدار ۱۵ میلیون تومان که صندوق رفاه به دانشجویان کمک رهن خوابگاه متاهلی اختصاص می‌دهد، ارائه کنند تا دانشجویان متأهل در تهران با ۳۰ میلیون تومان بتوانند خانه‌ای را رهن کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: این طرح در برخی از دانشگاه‌ها در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۰۰ خوابگاه مجردی و متاهلی مورد نیاز است که تا کنون ۵۰ دانشگاه خواستار ساخت خوابگاه مجردی، متاهلی و تکمیل خوابگاه خود بوده‌اند و باید در طول برنامه ششم این خوابگاه‌ها ایجاد شده و کنار آن، کمک رهن خوابگاه هم باید افزایش یابد.

یزدان مهر افزود: ساخت ۳۳ خوابگاه را امسال مصوب و ابلاغ کرده‌ایم و ساخت این خوابگاه‌ها در برخی دانشگاه‌ها شروع شده است.

وی ادامه داد: از ۲۸ خوابگاه ۱۵ خرداد که از دو سال پیش تفاهم کرده‌ایم هم ساخت حدود ۱۸ خوابگاه شروع شده که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارد.

غذا و اجاره بهای دانشجویی در سال جدید گران نمی شود

ذوالفقار یزدان مهر  در ارتباط با افزایش قیمت ژتون غذا و اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل تورم موجود در جامعه گفت: در جلسه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان استعلامی از دبیران منطقه و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها به عمل آمد.

وی افزود: همچنین تورم قابل پیش بینی برای سال بعد نیز محاسبه شد، بنابراین با تاکید هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم تا اینکه سال آینده متناسب با شرایط در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت: فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت غذا و خوابگاه دانشجویی نداریم.

اخیراً برخی از رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرده بودند به دلیل تورم موجود در کشور هزینه‌های طبخ غذا در دانشگاه‌ها افزایش یافته، اما سعی داریم کیفیت غذای دانشجویی کاهش نداشته باشد بنابراین در طبخ غذای دانشجویی از مواد اولیه و مرغوب استفاده می‌شود.

جریمه تاخیر دفاع پایان نامه دانشجویان دانشگاه آزاد بخشیده می‌شود/ افزایش ۱/۵ میلیون تومانی سرانه وام دانشجویی

محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد گفت: طی هفته‌های گذشته موضوع بودجه دانشگاه به صورت مستمر بررسی و روز گذشته نیز در این خصوص جلسه هیئت امنای دانشگاه برگزار شد.

طهرانچی افزود: همانطور که قبلاً اعلام شده بود، در سال پیش رو یک دوره ۵ ماهه بودجه‌ای و پس از آن با آغاز سال تحصیلی یک دوره مالی جدید خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد بیان داشت: برای دوره مالی ۵ ماهه تصمیم گرفته شد که سپرده‌های دانشگاه نزد بانک‌ها به عنوان پشتوانه در بانک‌های قرض الحسنه قرار گیرد و بر اساس آن تسهیلات قرض الحسنه برای سرانه وام دانشجویی دریافت شود.

وی افزود: بر این اساس سرانه وام دانشجویی در دانشگاه آزاد به یک و نیم میلیون تومان در واحد‌ها افزایش می‌یابد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: تصمیم دیگر اتخاذ شده برای دانشجویان در سال آینده تحصیلی این است که اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل دفاع نکردن از پایان نامه دچار وقفه تحصیلی شده باشند، جریمه‌های مالی آن‌ها بخشیده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهارداشت: برخی از دانشجویان به دلیل عدم دفاع از پایان نامه، باید بخشی از شهریه‌های ثابت را پرداخت می‌کردند که به دلیل این موضوع به دانشگاه مراجعه نمی‌کردند بنابراین جریمه‌های مالی این افراد در سال آینده تحصیلی بخشیده خواهد شد.

وی عنوان کرد: دانشجویان تنها با پرداخت هزینه ترمی که واحد پایان نامه را می‌خواهند اخذ کنند می‌توانند درس خود را به پایان برسانند.

طهرانچی تاکید کرد: میزان جریمه‌های این دانشجویان حدود هزار و دویست میلیارد تومان بود که این جریمه‌ها از سوی دانشگاه بخشیده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق که مجلس شورای اسلامی آن را اعلام کرده، اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است، دغدغه تامین رفاه دانشجویان از جمله مواردی است که در صورت عدم تامین آن می تواند به تحصیل دانشجو آسیب های زیادی وارد کند به همین دلیل مسئولان دانشگاهها تلاششان این است که در این حوزه بتوانند حداقل امکانات را برای دانشجویان تامین کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top