تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/04 - 08:25
کد خبر: 317037

از ثبت‌نام جا نمانید!

جزئیات ترم تابستان 98 دانشگاه آزاد +جدول

جزئیات ترم تابستان 98 دانشگاه آزاد +جدول

با فرارسیدن روزهای پایانی امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و قرار گرفتن در آستانه‌ی ترم تابستانی، جزئیات مربوط به آئین نامه‌ی ترم تابستانی واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد به همراه تاریخ کلی زمانبندی ترم تابستان اعم از ثبت‌نام، انتخاب واحد، کلاس‌ها و امتحانات منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای بسیاری از دانشجویان علی‌الخصوص دانشجویان دانشگاه‌ها و رشته‌های شهریه پرداز مثل دانشگاه آزاد بسیار مهم است که به هر نحو ممکن، طول دوران تحصیل‌شان را کوتاه‌تر کنند. یکی از راه‌های مهم کوتاه تر کردن دوران تحصیل، پاس کردن برخی از واحدها در ترم‌های تابستانی است. ترم‌های تابستان علاوه بر راهی برای کوتاه ترکردن تحصیل می‌تواند به عنوان آلترناتیو برخی نیمسال‌هایی که دانشجویان در آن شرایط خوبی را نداشته و ممکن است برخی از واحدها را پاس نکرده باشند یا به هر دلیلی توانایی انتخاب سقف واحدهای ممکن را نداشته‌اند قرار گیرد و به عنوان یک کاتالیزگر در مسیر تحصیل سرعت بخشد.

به همین منظور خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و قرار گرفتن در آستانه‌ی ترم تابستانی، جزئیات مربوط به آئین نامه‌ی ترم تابستانی واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد به همراه تاریخ کلی زمانبندی ترم تابستان اعم از ثبت‌نام، انتخاب واحد، کلاس‌ها و امتحانات را منتشر می‌کند

تعداد مجاز انتخاب واحد

***************************************

زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان 98 دانشگاه آزاد

فارغ از دو جدولی که مشاهده کردید، نکات قابل توجهی که به عنوان مکمل این موارد مطرح می‌شود و می‌توان مجموعه‌ی آن را به عنوان کلیت مربوط به یک شیوه‌نامه‌ی تخصصی برای انتخاب واحد و تحصیل در ترم تابستانی دانشگاه آزاد دانست، در ادامه به صورت ریز و جزئی آمده است:

* تعداد کل ساعات تدریس دروس نظری و عملی دوره تابستان مشابه نیمسال های اول و دوم بوده و طی شش هفته آموزشی اجرا می شود.

* واحدهای دانشگاهی موظفند درخصوص واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان، اطلاع رسانی لازم را انجام دهند. براین اساس واحد دانشگاهی به گونه ای برای تشکیل ۱۶ جلسه کلاس برنامه ریزی کند که برای هر درس در هر هفته حداکثر سه جلسه در نظر گرفته شود.

* رای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ التحصیل می شوند، اخذ ۱۰ واحد در دوره تابستان و همچنین اخذ دروس وصیت نامه امام (ره) و روخوانی قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ذکرشده در جدول فوق (۸ واحد) بلامانع است.

* همچنین شهریه دوره تابستان برای دانشجویان دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دامپزشکی تا حداکثر ۶ واحد درسی، یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است. در صورتی که دانشجو بیش از ۶ واحد انتخاب داشته باشد، دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.

* امکان ثبت نام و انتخاب واحد برای دانشجویان دکتری حرفه ای دامپزشکی دوره درمانگاهی در دوره تابستان فراهم نیست.

* تمامی دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دامپزشکی می توانند در واحد محل تحصیل یا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور (فقط در یک واحد دانشگاهی) با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی واحد دانشگاهی مبدا ثبت نام کنند.

* رعایت پیش نیازی و هم نیازی دروس در انتخاب واحد دانشجویان الزامی است

* اخذ دروس برای دانشجویان رشته های آموزشی (طرح آموزش معلمان) الزامی است.

* اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نیست اما دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری واحد پایان نامه را اخذ و یا تمدید کرده اند، نیازی به ثبت نام در دوره تابستان نداشته و تا پایان شهریورماه می توانند از پایان نامه خود دفاع کنند.

* آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری درس یا دروس جبرانی باقیمانده دوره را به همراه پایان نامه اخذ کرده و نتوانسته اند درس یا دروس را در نیمسال دوم بگذرانند، در صورت اخذ درس یا دروس جبرانی در دوره تابستان تا پایان شهریور ماه نمی توانند از پایان نامه دفاع کنند.

* ارائه درس یا دروس ثبت نام ارزیابی جامع و اخذ یا تمدید رساله در دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان پذیر نیست.

* دانشجویان سایر دانشگاه ها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل می توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان است، ثبت نام و انتخاب واحد کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهدی
1398/10/27 - 19:24

سلام من تابستون سال بعد با ۹ واحد فارغ التحصیل میشم ولی درس وصایا و روخوانی قران رو پاس نکردم یعنی با اینا میشه ۱۱ واحد بعد میتونم بردارم یا نه یعنی به علاوه این دو تادرس کلا ۱۰ واحد میدن یا در اصل با این دو تا میشه ۱۲ واحد؟؟
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top