تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/08/14 - 16:47
کد خبر: 333930

۱۵۰ طرح پژوهشی ایران و ترکیه در دانشگاه تبریز پایش شد

رئیس دانشگاه تبریز از تکمیل مرحله دریافت و پایش اولیه طرح‌های پژوهشی ایران و ترکیه از سوی دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران – ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از تکمیل مرحله دریافت و پایش اولیه طرح‌های پژوهشی ایران – ترکیه از سوی دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران – ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز خبر داد.

مجیدی با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مطرح کرد: بیش از ۱۵۰ طرح پژوهشی که به طور مشترک با پژوهشگران دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور ترکیه تهیه شده است در سامانه ویژه دریافت این طرح‌ها بارگذاری شده و پایش اولیه آن‌ها به اتمام رسیده است.

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: به دلیل واگذاری مسئولیت ملی گسترش همکاری‌های علمی بین دو کشور ایران و ترکیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه، اقدام به عملیاتی کردن تفاهم نامه منعقده مابین وزارت عتف و شورای علم و فناوری کشور ترکیه، توبیتاک شد و نشستی به میزبانی این دانشگاه برای بررسی نحوه حمایت از این طرح‌ها با حضور رییس توبیتاک، حسن ماندال و نیز قائم مقام وزیر در امور بین الملل، سالار آملی در اسفند ۹۷، تشکیل شد که نتیجه آن توافق در خصوص نحوه حمایت از طرح‌های منتخب و نیز فراخوان طرح‌های مشترک از تیر ۹۸ و نیز تعیین عناوین و موضوعات تحقیقاتی بود.

وی گفت: در این راستا مقرر شد طرح‌های پژوهشی مشترک در عناوین انرژی، علوم شناختی، علوم مهندسی، مواد و فناوری ارتباطات و اطلاعات با تعیین زیرعناوین، تنظیم شوند و فرمت دقیقی نیز جهت نگارش طرح‌ها با همکاری مدیریت‌های همکاری‌های بین المللی دانشگاه تبریز و توبیتاک تنظیم شود.

مجیدی تاکید کرد: فرآیند داوری طرح‌ها توسط کمیته داوران ایرانی که با بهره گیری از متخصصین و اعضای هیئت علمی سراسر کشور انجام می‌شود و توبیتاک نیز طرح‌ها را توسط کمیته ویژه خود مورد داوری قرار خواهد داد و در نهایت طرح‌های با کسب بیشترین امتیاز از هر دو طرف انتخاب خواهند شد.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: به دلیل پتانسیل بسیار خوب در زمینه همکاری‌های علمی با کشور ترکیه و نیز تمایل توبیتاک جهت حمایت حداکثری از طرح‌های پژوهشی مشترک با ایران، حمایت مالی مناسب از سوی وزارت عتف نیز صورت گیرد تا تعداد طرح‌های بیشتری انتخاب شوند و زمینه تقویت هرچه بیشتر این همکاری‌ها فراهم شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top