تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/10 - 11:31
کد خبر: 340373

تشکل‌های دانشگاه خوارزمی خواستار ساخت ایستگاه مترو شدند

در این بیانیه آمده است:«جناب آقای رئیس جمهور اینجا هشتمین مرکز علمی کشور، پرقدمت ترین دانشگاه ایران در حالی ریل های قطار را از دل خود عبور می دهد که او را از داشتن یک سکو ساده هم محروم ساخته اند؛ که قطعا به مانند خیلی از دانشگاههای تهران حق یک ایستگاه مترو را دارد»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل های دانشجویی دانشگاه خوارزمی در آستانه سفر رئیس جمهوری به البرز برای افتتاح مترو شهر جدید هشتگرد، با انتشار یک بیانیه انتقاد خود را نسبت به محروم شدن این دانشگاه از داشتن یک ایستگاه در خط گلشهر-هشتگرد اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:«اکنون ما تمام دانشجویان دانشگاه خوارزمی تنها یک مطالبه داریم: یکصدا فریاد مترو سر خواهیم داد و تا رسیدن به ایستگاه خوارزمی از نفس نمی ایستیم. از جنابعالی نیز جدا خواهشمندیم به این فریادها توجه کرده و مقدمات ایجاد ایستگاه مترو خوارزمی را فراهم بفرمائید.»

متن بیانیه به شرح زیر است:
ما چهارده هزار دانشجوی پرقدمت ترین دانشگاه ایران که حالا قرار بود جشن صد سالگی دانشگاهمان را میمون بشماریم در آستانه افتتاح خط مترو هشتگرد به بغضی سرکوب شده دچاریم که به سرحد انفجار رسیده است؛ نیک مستحضرید که دانشگاه خوارزمی دارای ارتباط مستمر با واحد تهران، قطب علمی و بزرگترین دانشگاه استان البرز به حساب می آید که به دلایل بومی گزینی روزانه دارای هزاران سفر بین دو کلان شهر تهران و کرج می باشد. با توجه به حضور این دانشگاه در پر حادثه ترین منطقه استان، تأمین امنیت و رفاه حمل و نقل دانشجویان همواره دغدغه تمامی مسئولان دانشگاه از گذشته تا به حال بوده است که به همین علت به طور مستمر هزینه هایی نیز به دانشجویان این دانشگاه تحمیل می شود.

با چنین ضرورتی در همان سال های ابتدایی مطرح شدن طرح مترو، دانشجویان وقت پای مطالبه ایستگاه مترو خوارزمی ایستادند تا نهایتا وعده ایستگاه خوارزمی به ایشان داده و قراردادی نیز بسته شد. در ادامه برای این پروژه هزینه هایی از قبیل بخشیدن چندین هکتار زمین، عقب نشینی، محدودیت دسترسی پیاده رو از درب اتوبان و تامین محاسبات فنی توسط دانشگاه پرداخت گردید. چند سال بعد تغییرات و تعللات سیاسی این مهم را تحت تأثیر خود قرار داده و نهایتا چند روز مانده تا افتتاحیه مترو خبر رسید که نه ایستگاهی به خوارزمی تعلق می گیرد و نه سکویی! جناب آقای رئیس جمهور اینجا هشتمین مرکز علمی کشور، پرقدمت ترین دانشگاه ایران در حالی ریل های قطار را از دل خود عبور می دهد که او را از داشتن یک سکو ساده هم محروم ساخته اند؛ که قطعا به مانند خیلی از دانشگاههای تهران حق یک ایستگاه مترو را دارد؛ درد آور است که علت را نداشتن صرفه اقتصادی مطرح کرده اند در حالیکه بازگشت سرمایه ایستگاه دانشگاهی به مراتب خیلی بیشتر از شرکتی است که در چند کیلومتر آنطرف تر چون پول داده است برایش ایستگاه زده اند.

اکنون ما تمام دانشجویان دانشگاه خوارزمی تنها یک مطالبه داریم: یکصدا فریاد مترو سر خواهیم داد و تا رسیدن به ایستگاه خوارزمی از نفس نمی ایستیم. از جنابعالی نیز جدا خواهشمندیم به این فریادها توجه کرده و مقدمات ایجاد ایستگاه مترو خوارزمی را فراهم بفرمائید. با تشکر

* گزارش از امین خلیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top