تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/16 - 16:31
کد خبر: 354819

جزئیات الکترونیکی شدن امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای، جزئیات الکترونیکی شدن فرآیند تسویه حساب و فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه الکترونیکی شدن فرایند تسویه حساب و انجام امور فارغ التحصیلی و صدور دانشنامه ها و گواهی های مرتبط با امور فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: به منظور تسهیل فرایند فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دانشگاهی موظفند فرایندهای اجرایی لازم را مطابق قوانین و مقررات دانشگاه به گونه ای طراحی کنند که بدون حضور دانشجو، فرایند تسویه حساب در اسرع وقت صورت گرفته و پس از بسته شدن پرونده آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، برای لغو معافیت تحصیلی مشمولین خدمت وظیفه عمومی و بررسی نهایی به امور فارغ التحصیلان تحویل شود.

براساس بندهایی از این بخشنامه هر واحد موظف است با توجه به سیاست ها و ابلاغیه های مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه و سامانه های موجود در واحد، اقدام به ایجاد زیرساخت الکترونیکی تسویه حساب کرده و در یک فرایند تعاملی، شرایطی را فراهم کند که بدون حضور دانشجو و گردش هرگونه اطلاعات به صورت فیزیکی، تسویه حساب به دانشجو با بخشهای مختلف واحد اعم از مالی، خوابگاه ها، کمیته انضباطی، آزمایشگاه ها، کتابخانه ها، گروه آموزشی، دانشکده، امور مشمولین و ... حداکثر در یک هفته کاری صورت گیرد. کلیه فرایندهای مالی مربوط به این برنامه باید از طریق سامانه های پرداخت الکترونیکی تحت شبکه انجام شود.

دراین بخشنامه آمده است: سامانه تسویه الکترونیکی به کار گرفته شده، باید با مجوز و نظارت مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه طراحی شود. همچنین واحدهای دانشگاهی موظفند، پیش از اتمام تحصیل دانشجویان، کلیه امکاناتی را که در اختیار دانشجو بوده (مانند تجهیزات آزمایشگاهی، اقلام کارگاهی، کتاب و ... که باید به دانشگاه عودت داده شود، از آنان مطالبه کند.

ویژگی های سامانه های آموزشی باید به نحوی اصلاح شود که به صورت خودکار و بلافاصله پس از درج آخرین نمره دانشجو، فرایند تسویه حساب و دانش آموختگی آغاز شود.

سامانه تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه باید امکان انجام هرگونه اقدام اعم از صدور مدرک و اخذ اسناد مورد نیاز و پرداخت های مالی مربوط را به صورت الکترونیکی فراهم کند.

فرایند تحویل دانشنامه و سایر مدارک مربوط به فارغ التحصیلی باید طوری طراحی شود که مدارک فارغ التحصیلی توسط واحد در هر مقصد مورد تقاضای دانش آموخته، به آنان تحویل شود. با توجه به اینکه ارائه سرویس های خاص در این زمینه بنا به شرایط مشخص می شود پس از تعیین هزینه های مربوطه، به صورت سالانه به همراه تعرفه صدور مدارک، ابلاغ خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top