تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/17 - 14:59
کد خبر: 354959

دانشگاه‌ها یک قدم تا برگزاری امتحانات حضوری

برخی از دانشگاه‌ها در حال آماده کردن مقدمات برگزاری حضوری امتحانات هستند ولی هنوز ستاد کرونا در این زمینه تصمیم نگرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، این روزها که زمان آزمون‌های سراسری مشخص شده و حتی بازگشایی احتمالی مدارس مطرح می‌شود، برگزاری حضوری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها قوت گرفته است.

یش از این علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم برگزاری حضوری امتحانات پایانی را به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا گره زده بود. وی تأکید کرده بود: برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری مشروط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حتماً باید این ستاد اجازه دهد.

اکنون هم محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفته است: ترجیح ما این است که امتحانات پایان‌ترم به‌صورت حضوری اوایل تابستان (احتمالاً اواسط تیرماه) برگزار شود، البته جزئیات و موانع این موضوع در حال بررسی است و منتظر هستیم که ستاد ملی مقابله با کرونا، تا پایان خردادماه اعلام کند که شرایط چگونه می‌شود و ما براساس آن تصمیم نهایی را بگیریم.

در این میان دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، صنعتی قم، سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند که قصد دارند امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار کنند.

دانشگاه‌های امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی نیز با اینکه علاقه دارند که امتحانات را حضوری برگزار کنند ولی هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته و آن را به ادامه وضعیت شیوع ویروس کرونا مرتبط می‌داند.

سیدمحمد حسین کریمیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر مشکل برگزاری امتحانات پایان‌ترم را خوابگاه‌ها عنوان کرد. وی معتقد است: اگر همه دانشجویان ساکن تهران بودند، هیچ دانشگاهی برای برگزاری امتحانات مشکلی نداشت و دانشجویان صبح‌ها با رعایت فاصله اجتماعی امتحان می‌دادند و به خانه می‌رفتند.

البته هنوز ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمی درباره امتحانات پایانی دانشگاه‌ها نگرفته ولی آنچه که قطعی است آن عده که در نیمسال فارغ‌التحصیلی به سر می‌برند و قصد دارند در آزمون‌های مقاطع بالاتر شرکت کنند نیاز دارند به گونه در امتحانات شرکت کنند و تحصیل خود را به اتمام برسانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top