تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/18 - 19:41
کد خبر: 355079

زور مافیای کنکور پر زور نبود

برخی کاربران خواستار «حمایت از وزیر بهداشت در برابر مافیای کنکور» از طریق تغییر زمان برگزاری آزمون ها شدند که این خواسته به نتیجه رسید و زمان همه آزمون ها تغییر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از کاربران فارس من با ثبت سوژه ای خواستار «حمایت از وزیر بهداشت در برابر مافیای کنکور» شدند.

البته درخواست این کاربران مطالبه بهداشتی و پزشکی نیست بلکه خواستار تعویق زمان آزمون های سراسری هستند.

پدر یکی از داوطلبان کنکور در این باره به خبرنگار فارس، گفت: آینده  می تواند تامین شغل و رفاه زندگی باشد و هم تامین کننده سلامت و حفظ جان؛که البته حفظ جان از تامین شغل هم مهم تر است چرا که بدون سلامتی نمیتوان به رفاه زندگی و شغل خوب هم اندیشید. ما از مسوولان می خواهیم که تمهیدات لازم را برای برگزاری کنکور سراسری داشته باشند.

یکی از داوطلبان کنکور سراسری هم در این باره به خبرنگار ما، گفت: استرس کنکور و تست زنی از یک طرف و استرس سلامتی از طرف دیگر؛ واقعا امسال کنکور شرایط خاص و ویژه ای دارد که از مسوولان می خواهیم این شرایط را درک کنند. داوطلبان آزمون های سراسری دیگر مانند آزمون کارشناسی ارشد هم همین نظرات را اعلام کرده و خواستار تغییر زمان آزمون شدند.

*حمایت از وزیر بهداشت از چه طریق؟

حرف این گروه از متقاضیان کنکورها در این کمپین این است که «زمان برگزاری تمام آزمون های سراسری و ارشد در مقطعی باشد که کمترین آسیب به دانش آموزان و دانشجویان وارد شود و با این کار به وزیر بهداشت و کادر درمانی کشور که در خط مقدم جنگ با کرونا هستند کمک کنیم و جلوی مافیای کنکور را بگیریم.»

آنان اضافه کرده اند که دلیل منطقی ما این است که تمام این آزمون ها ارزش جان یک نوجوان و جوان ایرانی را نخواهد داشت. بیاید تصور کنیم مهر ماه سال ۱۳۹۹ بعد از انتخاب رشته و قبولی، دانش آموز یا دانشجو مورد نظر در بین ما نباشد و به دلیل ابتلا به کرونا در زمان آزمون یا بعد از پایان فرایند آزمون فوت کرده باشد واقعا این موضوع قابل هضم خواهد بود؟! 

*زور مافیای کنکور پر زور نبود، کنکور به تعویق افتاد

سرانجام برای رفاه حال داوطلبان و خانواده های آنان زمان برگزاری همه آزمون های سراسری ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به تعویق افتاد.

براین اساس آزمون دکتری ۲۶ تیر، آزمون کارشناسی ارشد ۲ و ۳ مرداد، آزمون سراسری ۳۰ و ۳۱ مرداد، آزمون‌های فنی حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته نیز ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون ها رعایت خواهد شد تا خیال متقاضیان آزمون ها و خانواده های آنان از این بابت راحت باشد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در این باره به خبرنگار فارس گفته است: بسته‌های بهداشتی را برای داوطلبان آماده کرده‌ایم و ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد و برای اجرا، ورود و حفاظت آزمون نیز پروتکل‌هایی آماده شده است و طی مکاتباتی از دانشگاه‌ها خواسته شده تا امکانات خود را برای برگزاری این آزمون به این سازمان اعلام کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top