تاریخ انتشار: جمعه 1399/02/19 - 10:28
کد خبر: 355112

جایگزینی آزمون جامع دکتری با میانگین نمرات

سیدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: برای جایگزینی آزمون جامع دکتری با میانگین نمرات موارد و معیارهایی وجود دارد که می‌توان معیارها را با هم مقایسه کرد؛ ولی در کل برای جایگزینی باید ببینیم مقایسه این دو معیار با هم در چیست؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای، گفت: ممکن است موارد و معیارهایی وجود داشته باشد و بتوانیم موارد را جایگزین کنیم. 

وی با بیان ابنکه معیارها را می‌توان مقایسه کرد، گفت:میانگین نمرات یک معیار است و معیارها را رد نمی‌کنیم؛ ولی اینکه میانگین نمرات دروس بخواهد جایگزین آزمون جامع شود باید ببینیم مقایسه این دو معیار با هم در چیست؟. 

 ساداتی‌نژاد گفت: امتحان جامع برای فردی که می‌خواهد مدرک دکتری بگیرد یک آزمون  عرف‌تر و محکم‌تری است و می‌توان دید کیفیت دوران تحصیلی و دروسی که گذرانده چطور بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محبوبه بنانی
1399/02/19 - 23:36

با سلام ... در این شرایط بحرانی که همه ی خانواده ها را درگیر کرده به لحاظ روحی و روانی و جسمی و معیشتی آیا میانگین نمرات گذرانیده شده و معدل یک دانشجو دررمجموع دو ترم نمی تواند سطح کیفی و عملکرد یک دانشجو را مشخص کند یعنی با ازمون جامعه آن هم همان درس هایی که با نمره و عملکرد عالی پاس شده قابل مقایسه نخواهد بود؟
1399/02/20 - 00:12

با سلام و احترام

   گذشته از وضعیت اضطراری فعلی کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و آثار و پیامدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مترتب بر آن و بالطبع تاثیر آن بر حوزه های علمی و دانشگاهی و ضرورت و لزوم حذف آزمون جامع دکتری به دلایل متقن و محکم علمی (که صد البته همه مسوولین محترم و دوستان فرهیخته بر آن واقفند و نیازی به تکرار مکررات و بدیهیات نمی باشد.)، به طور کلی نیز برگزاری آزمون جامع دکتری ضرورتی ندارد. دلیل آزمون مجدد از سه درسی که دانشجو در دو ترم گذشته آن را گذرانده است؛ چیست؟ هنوز فاصله درسی رخ نداده که  دانشجو مطالب را فراموش کرده باشد و آزمون جامع باعث مرور مجدد آنها و ارتقاء سطح کیفی یادگیری شود. مگر اینکه دانشگاه ها به سطح علمی اساتید و آموزش های ارایه شده در دانشگاه بدبین باشند! که در آن صورت باید به جای سنجش مجدد دانش دانشجویان، نسبت به بازنگری و اصلاح فرآیندهای آموزشی و تعیین سطح علمی دانشگاه ها و اساتید اقدام شود! سورنا را از سر گشادش نزنیم!
اجازه بدهیم که تمرکز دانشجویان بر روی پژوهش و تحقیق باشد و نه بر روی حفظ محفوظات غیرضروری.
به نظر من نه در این شرایط که کلا باید آزمون جامع دکتری حذف شود.

             با تشکر و تجدید احترام
1399/02/23 - 16:41

نظام آموزشی ما واقعا به تولید کنکور و شبه کنکور و تولید استرس برای دانشجویان اعتیاد پیدا کرده . واقعا آزمون جامع چه ارزش افزوده ای به دانشجوی دکتری اضافه میکند. جز استرس و زحمت و تاخیر در پیشبرد رساله و کاهش کیفیت خروجی های پایانامه و ... اون هم در این شرایط خاص فعلی
دانشجوی دکتری
1399/02/25 - 20:14

با سلام و احترام
واقعا کاش بشود حتی اگر شده با شرایط خاص. آیا واقعا شرایط دانشجویی که هم دوره ارشد و همه دوره دکتری دانشجوی یکی از دانشگاههای طراز اول کشور بوده و حتی یک نیمسال هم معدلش زیر 18 نبوده تا چه برسد به 16 با اینکه همان هم باز در دوره دکتری منجر به رد شدن نمیشود، شایستگی در نظر گرفته شدن ندارد؟اینکه در یکی از دوره های تحصیلی رتبه اول هم بوده.شاید یک دانشجو انقدر به ذهن و حافظه اش فشار امده که توانایی پردازش داده ها را در زمان محدود یکی دو ساعت در یک روز نداشته باشد. واقعا به حق این روزها و شبهای قدر خدا کند دست کم نظری به حال و روز سرشار از اضطراب ما هم بکنند.
دانشجوی دکتری
1399/02/25 - 20:15

با سلام و احترام
واقعا کاش بشود حتی اگر شده با شرایط خاص. آیا واقعا شرایط دانشجویی که هم دوره ارشد و همه دوره دکتری دانشجوی یکی از دانشگاههای طراز اول کشور بوده و حتی یک نیمسال هم معدلش زیر 18 نبوده تا چه برسد به 16 با اینکه همان هم باز در دوره دکتری منجر به رد شدن نمیشود، شایستگی در نظر گرفته شدن ندارد؟اینکه در یکی از دوره های تحصیلی رتبه اول هم بوده.شاید یک دانشجو انقدر به ذهن و حافظه اش فشار امده که توانایی پردازش داده ها را در زمان محدود یکی دو ساعت در یک روز نداشته باشد. واقعا به حق این روزها و شبهای قدر خدا کند دست کم نظری به حال و روز سرشار از اضطراب ما هم بکنند.
ناشناس
1399/03/02 - 18:19

سلام
در شرایطی که پدرم کرونا گرفت
محل درآمد ما سه ماه بسته است
چه جوری میشود به این دغدغه ها فکر نکرد چه جوری تو این شرایط که همه ضربه خوردن عزیز از دست دادن ورشکسته شدن
چه جوری میشه بی تفاوت بود خواهشا یکبار هم به فکر دانشجویان و خانواده هایشان باشید سپاس
سحر
1399/03/04 - 23:26

با سلام با اين بحران واضطراب ايا به نظر شما دوباره امتحان دادن مجدددرس هاي ترم گذشته با اين وضعيت روحي ومعيشتي ورفت وامدش كه از همه مهمتر عامل انتشار ويروس خوابگاه و سفر بين شهري وتازه برگشتن به خانه وخانواده خداي نكرده اگر مشكل پيش بياد خانواده امون هم درگير ميكنيم خواهش ميكنم يك فكري به حال ما بكنيد دانشجوي دكتري معمولا معدلشون بالا هست ودر طول سه ترم خوب خوندن بخدا تو اين شرايط امتحان درس هاي پاس شده اشتباهه سلامتمون واجب تره
مارال
1399/04/12 - 20:36

با سلام با شرایط بحرانی روحی و سختی رفت و آمدن و نبود خوابگاه مناسب برای ماندن در شهرستان چگونه در آزمون می‌توان شرکت کرد؟؟؟یعنی امتحان جامع از جان انسان ها مهم‌تر است؟؟؟آزمون جامع گذراندن دروس تکراری است که هر دانشجو آن را گذرانده واین امتحان از لحاظ علمی رد شده هست
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top