تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/25 - 12:38
کد خبر: 355957

رشد ۱۵۰ درصدی وام‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: سقف منابع دیده شده برای وام دانشجویان در سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان با جمعیت هدف حدود ۱۱۰ هزار نفری است که افزایش ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ماه‌های شیوع ویروس کرونا برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در مجموعه صندوق رفاه دانشجویی با توجه به عملکرد بسیار خوبی که دانشجویان عزیزمان در حوزه درمان، بهداشت، آموزش و رفتار‌های جهادگرانه و داوطلبانه داشتند، اقداماتی برای روز‌های مبارزه با کرونا پیش‌بینی کرده‌ایم. اولین اقدام در این خصوص عدم پرداخت و حذف پرداخت وام‌های دانشجویی در این ایام و تاخیر در پرداخت وام‌های اسفند۹۸، فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ بود به نحوی که پرداخت وام‌ها به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از بروز این ویروس متوقف شد.

وی اضافه کرد: در ادامه با توجه به تعطیلی خوابگاه‌ها و عدم حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها، هزینه‌های خوابگاهی ترم دوم دانشجویی از دستور کار حذف شد و هیچ گونه هزینه‌ای از دانشجویان عزیزمان در این خصوص اخذ نخواهد شد. نکته سوم این‌که با توجه به زحمات همکاران عزیزمان در قالب‌های مختلف، صندوق رفاه اقدام به پرداخت تسهیلات تشویقی به دانشجویان عزیز خواهد کرد تا بتوانیم بخشی از زحمات این دسته از دانشجویان را جبران کنیم.

برای اولین بار حدود ۸۰ میلیارد ریال برای بهسازی خوابگاه‌ها تا پایان سال ۹۸ اختصاص یافت و در تلاش هستیم تا ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز در بهسازی و ارتقای خوابگاه‌های خود از منابع صندوق در سال ۹۹ هزینه کنیم.

این مقام مسؤول با بیان این‌که امسال با توجه به تاکیدات وزیر بهداشت درخصوص زیرساخت‌های حوزه دانشجویی، توجه خاصی به خوابگاه‌ها اختصاص داریم، ابراز داشت: بر این اساس در دو برنامه اساسی در این راستا به ساخت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام خوابگاهی که در قالب ۴۸ پروژه دیده شده است خواهیم پرداخت و به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت تبصره ۹ بودجه با همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صندوق رفاه نزدیک به ۸۰ درصد این خوابگاه‌ها را در ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

رحیمی با بیان این‌که این خوابگاه‌ها ظرفیت ۲۰ هزار نفری به ظرفیت خوابگاه‌های ما اضافه خواهند کرد، بیان داشت: برای اولین بار حدود ۸۰ میلیارد ریال برای بهسازی خوابگاه‌ها تا پایان سال ۹۸ اختصاص یافت و در تلاش هستیم تا ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز در بهسازی و ارتقای خوابگاه‌های خود از منابع صندوق در سال ۹۹ هزینه کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این‌که دستیاران به عنوان اقشار پر تلاش و مظلوم ما در عرصه نظام سلامت شناخته می‌شوند و افرادی هستند که به نوعی حضور مستمر ۲۴ ساعته در کنار بیماران دارند، ابراز داشت: این عزیزان در دو سال آینده به عنوان متخصصان و پزشکان در حوزه‌های مختلف ارایه خدمت خواهند کرد؛ بیمه این عزیزان با هماهنگی و تفاهم با سازمان بیمه سلامت ایران به صورت پایه در دوره‌های دستیاری و ph.d دیده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۲ هزار دانشجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند. در این تفاهم‌نامه قید شده است که ۵۰ درصد حق بیمه توسط وزارت بهداشت و ۵۰ درصد توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به صورت وام از سوی دانشجو پرداخت شود و دانشجویان این مبالغ را پس از فراغت از تحصیل در قالب وام‌های بلندمدت و بدون بهره به صندوق بازپرداخت کنند.

رحیمی ضمن ابراز شادمانی از ایجاد بیمه پایه برای دانشجویان دستیاری، از ارایه وام دستیاران به دانشجویان دستیاری یا همان رزیدنتی خبر داد و افزود: پرداخت وام دستیاران از نکات خیلی خوب است که امسال با منابعی که در این خصوص دیده‌ایم ۱۵ هزار دانشجوی دوره دستیاری را در قالب وام حمایت خواهیم کرد. همچنین افزایش ۳۰ درصدی وام‌های دانشجویی را هم خواهیم داشت، بر این اساس سقف منابع دیده شده برای وام دانشجویی که در سال ۹۸ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای جمعیت هدف ۸۰ هزار نفری بود در سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان با جمعیت هدف حدود ۱۱۰ هزار نفری است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از مقدمات ایجاد بیمه تکمیلی دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در این خصوص نیز روز گذشته تفاهم‌های اولیه انجام شد که بعد از نهایی شدن، شرایط آن رسانه‌ای می‌شود.

این مقام مسؤول در خصوص اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در زمان بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی بعد از شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: در این خصوص نظر ما مطابق با دستوراتی است که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد و مطابق با دستورالعمل‌هایی است که عزیزان ما در این ستاد تدوین خواهند کرد. قطعا بازگشایی خوابگاه‌ها از این الگو‌ها و با حداکثر سخت گیری در خصوص بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی تبعیت می‌کند.

او ادامه داد: ادعای ما بر این است که در لیست انتظار وام دانشجویی هیچ دانشجویی در صف انتظاری نداریم و به واقع یک جا به تقاضامندان، وام دانشجویی پرداخت شده استوی در خصوص وجود دانشجویانی در لیست انتظار وام دانشجویی در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی که محل سؤال یکی از خبرنگاران بود، خاطر نشان کرد: ادعای ما بر این است که در لیست انتظار وام دانشجویی هیچ دانشجویی در صف انتظار نداریم و به واقع یک جا به تقاضامندان، وام دانشجویی پرداخت شده است، اما اگر دانشگاه و یا دانشجویی وجود دارد که وام خود را دریافت نکرده با یک تماس کوتاه و یا ارتباط در فضای مجاری می‌تواند خواسته خود را پی‌گیری و وام خود را دریافت کند.

رحیمی در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه رفاهی و دانشجویی بیان داشت: از مهمترین برنامه‌های صندوق در سال ۹۹ حضور خیرین در موضوعات رفاهی و دانشجویی است در این خصوص با خیرین صحبت‌هایی داشته و جلساتی برگزار کرده‌ایم تا در حوزه ساخت خوابگاه با اولویت مناطق محروم از این ظرفیت استفاده کنیم که نتایج آن اعلام خواهد شد.

این مقام مسؤول در خصوص اهمیت حمایت از دانشجویان کم بضاعت گفت: در سال قبل صندوق نگاه و توجه ویژه به دانشجویان مستعد و بی بضاعت داشته است که در این راستا الگویی را تعریف کرده‌ایم که بر اساس این الگو به طور خاص و ویژه از این دسته از دانشجویان عزیز حمایت کنیم.

وی در خصوص ارائه پاداش به دانشجویانی که در صف مبارزه با بیماری کرونا قرار داشته‌اند، گفت: ارایه پاداش به این عزیزان یکی از برنامه‌های ما است که در همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا اعلام شد. بر این اساس تمام دانشجویانی که در روز‌های سخت کرونایی در کنار ما بودند، پس از بازگشایی دانشگاه‌ها از سوی دانشگاه معرفی شده و پاداش خود را در قالب پرداخت‌های تشویقی از صندوق رفاه دریافت خواهند کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top