تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/25 - 13:05
کد خبر: 355969

دیتاجو، بهشت دانلود فایل‌های درسی دانشگاهی

دانشجویان اعتراف می کنند که سایت دیتاجو کمک شان کرده که جستجوی راحتی بین فایل های آموزشی و کاربردی داشته باشند و سریعاً فایل مورد نظر خودشان را پیدا و دانلود نمایند و هرگز دست خالی برنگردند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  راز دیتاجو به عنوان موتور جستجوی هوشمند آنلاین فایل، در سال 2020 برملا شده که این خبر فوری در زیر توضیح داده شده است.

چرا دانشجویان، دیتاجو را بهشت دانلود فایل های درسی دانشگاهی می دانند؟

تا حالا شده اساتید و استادیارها بهتون تکلیفی ارائه بکنند، توی گوگل سرچ بکنید ولی اطلاعاتی که پیدا میکنین اون چیزی نباشه که شما دنبالش هستید؟یا اطلاعات ناقص باشند و درست زمانی که دارین به جواب میرسین، به یه در بسته بخورین؟! با ناراحتی از اینکه این همه وقت گذاشتم چند صفحه مطلب خوندم، آخرشم هیچی به هیچی!

اگه تا حالا این اتفاق براتون نیفتاده باید بگم که در این مورد خیلی خوش شانس بودید ولی نمیتونم بهتون اطمینان بدم که در آینده هم اینطوری خوش شانس باشید.

واقعیت اینه که این اتفاق برای تیم دیتاجو هم بارها اتفاق افتاده، تیم دیتاجو هم چه زمانی که دانشآموز بودند، چه الان که دانشجو هستند، برای پیدا کردن جوابای سوالاتشون به گوگل مراجعه می کردند، خب مثل خیلیای دیگه و مثل خود تو ناامید و بعضی وقتا عصبی صفحه گوگل را بستن و اومدن بیرون! همین باعث شد به این فکر بیفتن که خب چرا ما به عنوان کسایی که سال هاست تجربه کار کردن با اینترنت و گوگل را داریم، سایت های زیادی را راهاندازی کردیم این مشکل را برای همیشه برای خودمون و بقیه دانشجویان حل نکنیم و دعای خیرشون را بدرقه راهمون نکنیم؟

تکتک اعضای این تیم نمیخوان که به بنبست بخورن! از اینکه تلاش کنن و دستشون خالی باشه هم زیاد خوششون نمیاد و فکر کردند که شاید خیلیای دیگه مثل اونا باشن پس شعارشون را گذاشتن " برای شمایی که نمیخواهید دست خالی برگردید".

در ادامه شما را بیشتر با ماهعسل زحمات تیم دیتاجو، آشنا میکنم.

همانطور که شنیدید یا خوندید، کسایی که اهل بهشت میشن اون چیزی که بخوان، اراده کنن یا حتی از خیالشون بگذره براشون آماده و مهیا میشه؟ خیلی حس و تجربه خوشایندی هست ولی ما این حس را توی این زندگی دانشجویی هم میتونیم تجربه کنیم. بیاین چیزهایی که میخواییم از جمله مقاله، نمودار، جزوه، نمونه سوالات، پرسشنامه، حل المسائل و ... را درنظر بگیریم. وقتی که این موارد دوران دانشجویی را بخواییم و با یه کلیک ساده بهش دسترسی پیدا کنیم در نتیجه ما برنده میشیم.

همانطور که می دونید دیتاجو به راحتی این امکان را برامون فراهم کرده و به بهشت جستجوگرها لقب گرفته است.

دیتاجو سعی کرده مفهوم جستجوی حرفهای سریع و دسترسی آسان به فایل ها به صورت جامع، معنا و مفهوم جدیدی بدهد. برای این کار کافیه شما فقط در بخش جستجوی حرفهای، موضوع و عنوان هرچیزی که مد نظرتون هست را وارد کنید و یا از دستهبندی هایی که سایت دیتاجو در اختیارتون میزاره استفاده کنین و با یک کلیک فایلهای ضروری خودتون را پیدا و دانلود کنید.

دیتاجو، بهشت دانلود فایل‌های درسی دانشگاهی

اما میدونستید که ارسطو می گه: انیشتین با دیتاجو هم عقیده است!؟ پس ادامه این متن را مطالعه کنید تا بهتر متوجه این موضوع بشوید.

اشتباهی که انیشتین را ناراحت می کرد

بنابه دانشنامه ویکیپدیا، منابع آموزشی آزاد (OER) اسمی است که روی هرنوع مطالب آموزشی، یادگیری و تحقیقاتی گذاشته شده است که از طریق رسانه دیجیتال یا غیردیجیتال در حوزههای عمومی یا با مجوز آزاد در اختیار همه قرار میگیره و امکان دسترسی کم هزینه یا رایگان، استفاده، انطباق و توزیع مجدد را فراهم میکنه. این استفاده و در دسترس قرار گرفتن گاه همراه با محدودیت یا بدون محدودیت است.

منابع آموزشی میتونه دورهکامل آموزشی، مواد درسی، ماژولها، کتابهای درسی مختلف، ویدیوهای آموزشی باشه یا حتی تستها، نرمافزارها و یا هر ابزاری دیگری که دانشی را در اختیار دانشجو قرار میده. به عبارت دیگر هدف از این منابع به اشتراک گذاری دانشی خاص بدون توجه به محدوده مکانی و جغرافیایی برای بکارگیری همه یا جامعه هدف خاص است.

پس تا اینجا با OER آشنا شدیم، الان باهم بررسی کنیم چه همایشها و جنبشهایی برای منابع آموزشی آزاد برگزار شده و هدف از برگزاری این رویدادها چی بوده است.  

 از سال های 1994 که اولین جرقه تولید منابع آموزشی آزاد زده شد تا همین دو سال پیش کلی همایش و جنبش برای تکمیل و رشد OER برگزار شده نتایج آن ها در جنبش سال 2018 که با حضور 500 کارشناس دانشگاهی و نماینده ملی از 111 کشور جهان برگزار شده است. توی این همایش طرحی تصویب شد که از کشورها خواسته شده برای رسیدن به هدف توسعه پایدار در سال 2030 به " کیفیت و آموزش مادام العمر" توجه ویژه ای کنند.

بنابراین برای جمعبندی کلی بهتره اینطوری بگم که هدف از منابع آموزشی آزاد این است که شما در هرجای دنیا که هستید هر دانش و مهارتی که دارید با دیگران به اشتراک بگذارید و دانش خودتون را به روشهای مختلف در اختیار بقیه قرار دهید. فرض کنید هر کدام از ما برای کشف و کسب یک دانش سالها از عمر خودمون را بزاریم! حتی اگر موفق هم باشیم ولی فرصتهایی که از دست میدیم غیرقابل جبرانن پس برای همین است که باید از دانش دیگران استفاده کنیم ما معتقدیم که چرخ را نباید از اول اختراع کرد و باید از دانش بقیه استفاده حداکثری نمود.

چطور فایل های درسی دانشگاهی را دانلود کنم؟

بابت اینکه تا اینجای مطلب با من همراه بودید ازتون ممنونم. اجازه بدید که به شیرینترین بخش ماجرا بپردازم. منظورم اینه که به این سوال جواب بدم که شما تو چه حیطههایی میتونید از سایت دیتاجو بهره بگیرید و فایل های درسی دانشگاهی را دانلود کنید.

یکی از ویژگیهایی که سایت دیتاجو داره جامعیت این سایت هست. یعنی شما در هر حیطه و موضوعی دنبال فایل مورد نظرتون باشید، میتونید به راحتی به سایت دیتاجو رجوع کنید و به فایل هدف خودتون برسید.

جامعیت فایل های دیتاجو !

وقتی که حرف از جامعیت زده میشه اینه که یعنی دانشجوی هر رشتهای که باشید، با مراجعه به سایت دیتاجو متوجه میشوید که شعار این سایت به درستی تعیین شده. اما موضوعاتی که تحت پوشش سایت دیتاجو هست شامل چه مواردی است؟

شما دنبال هر چیزی در زمینه دروس دانشجویی از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باشید مثلا دنبال فایل های درسی مربوط به رشته های علوم انسانی، رشته های علوم پزشکی، رشته های علوم پایه، رشته های فنی و مهندسی و یا نرمافزارها، زبان های خارجی، کارآفرینی، برنامهنویسی، طراحی و گرافیک، قالب ها و افزونه ها، مطالب عمومی و کاربردی، کارآموزی، آموزش های کتاب های دانشگاهی، جزوات، حل المسائل، پروپوزال ها و مقالات باشید حتما توی سایت دیتاجو پیدا خواهید کرد.

حالا شاید بپرسید که جامعیت فقط محدود به موضوعات رشته و دروس هست؟! جواب نه هست، چرا؟ چون که سایت دیتاجو جامعیت را درباره فایل های تحت پوشش خودش هم عملی کرده است. یعنی شما هر فایلی با هر نوع فرمتی که به دنبالش هستید را میتونید از سایت دیتاجو پیدا کنید.

فرمت فایلی که جستجو می کنید شامل ورد (word)، پی دی اف (pdf)، پاورپوینت (ppt)، اندروید (apk)، اتوکد (dwg)، ام پی فور (mp4)، پی اس دی (psd)، تصویر سه بعدی (3d)، جی پی جی (jpeg)، رستر (raster) و شیپ (shp) می تونه باشه و از دستهبندی های متنوع فرمتی که وجود دارد میتونید به راحتی استفاده کنید.

دیتاجو، بهشت دانلود فایل‌های درسی دانشگاهی

دیتاجو را به دوستان خود رایگان هدیه بدهید

تا یادم نرفته هم بگم دیتاجو در رسانه اخبار اجتماعی و رتبهبندی محتوای وب با نام  Reddit که یک استارت آپ جهانی است، نیز معروف بوده و اونجا هم میتوانید در تالار گفتگوی دانلود فایل های دانشجویی از موتور جستجوی هوشمند آنلاین دیتاجو به نام (دیتاجو | datajoo (u/datajoo))، پستها و کامنت های مفیدشو ببینید و حتی رای بدهید.

خوب، همانطور که می دونید دانش را باید به اشتراک گذاشت؟ همین حالا شما دانشی را نسبت به یک سایت جستجوگر حرفهای فایل مختص دانشجویان بدست آوردید. حالا زمان اون هست که دانشتون را با بقیه دوستان و هکلاسیهاتون به اشتراک بگذارید. به نظر منم حیف است که سایتی که مشابه نداره و با جامعیت تمام موضوعات را تحت پوشش خودش قرار میده را به بقیه معرفی نکنید.

از گذشته رسم و مرام ما ایرانیها کمک به همنوعان خودمون بوده و در دنیا هم به این خصلت شهره هستیم، چطوره همین حالا با معرفی سایت دیتاجو به هر کسی که فکر میکنید میتونه از این جستجوگر تخصصی هوشمند آنلاین، فایل های آموزشی و کاربردی را دانلود کنه، بهشون کمکی بکنید و کارشون را آسون تر کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top