تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/27 - 09:58
کد خبر: 356113

در گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی «خانه نشریات وزارت بهداشت» مطرح شد؛

فرصت‌ بی‌نظیر تعطیلات کرونایی برای نشریات دانشجویی

بستر اول، فضای مجازی است در قالب هایی مانند: ساخت کلیپ، پادکست، مستند های کوتاه،، پویش کتابخوانی و استفاده از ظرفیت لایوهای اینستاگرامی.بستر دوم، بستر میدانی است در قالب پیوستن به رزمایش همدلی و ارائه مدل های مختلف خدمت خصوصاً توجه ویژه به کارگران، دست فروش ها، محرومین و حاشیه نشین ها.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طه نظری پور«دانشجوی پزشکی و عضو شورای مرکزی خانه نشریات کشوری وزارت بهداشت» در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» به فرصت کرونایی این روزهای نشریات دانشجویی پرداخت و پیشنهاداتی مبنی بر استفاده بهینه از فرصت تعطیلات ارائه کرد؛ متن این گفتگو در ادامه آمده است:

نظری پور در ابتدا گفت: با توجه به گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا و عدم امکان فعالیت حضوری و تشکیل جلسات حضوری تشکل ها و مجموعه های دانشجویی اما فرصتی تقریباً بی نظیر در اختیار این مجموعه ها قرار گرفته است تا در دو حوزه به  ایفای نقش نخبگانی خود بپردازند.

وی افزود: حوزه اول) فعالیت های برون تشکیلاتی است. اصل در در این حوزه ایجاد امید، نشاط و افزایش سلامت روانی جامعه در کنار افزایش آگاهی های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است؛ در دو بستر: بستر اول، فضای مجازی است در قالب هایی مانند: ساخت کلیپ، پادکست، مستند های کوتاه،، پویش کتابخوانی و استفاده از ظرفیت لایوهای اینستاگرامی.بستر دوم، بستر میدانی است در قالب پیوستن به رزمایش همدلی و ارائه مدل های مختلف خدمت  خصوصاً توجه ویژه به کارگران، دست فروش ها، محرومین و حاشیه نشین ها.

عضو شورای مرکزی خانه نشریات کشوری وزارت بهداشت ادامه داد: حوزه دوم) حوزه درون تشکیلاتی است. ایام قرنطینه و تعطیلی دانشگاه ها بهترین فرصت است از جهت برطرف کردن خلا های ذهنی و رفع نقاط ضعف فکری و اندیشه‌ای به وسیله مطالعه هدفمند و منسجم و استفاده از محتوا های مجازی. همین طور تشکل های دانشجویی می توانند با ایجاد کلاس های تشکیلاتی مجازی و استفاده از ظرفیت اساتید و ادوار تشکل ها، مانع توقف فرآیند آموزش و نیروسازی شوند. نکته ای که نباید از آن غفلت کرد اهتمام به خودسازی و افزایش معرفت دینی و تشکیلاتی است.

نظری پور در پایان گفت: اما به عنوان یک فعال نشریاتی چند نکته ای برای  نشریات تشکل های دانشجویی دارم. اول برای عموم مدیران مسئول، سردبیر ها و طراحان؛ و آن اینکه از این فرصت جهت تولید محتوا، تلاش برای افزایش کیفیت آثار چه در حوزه محتوایی و چه در حوزه طراحی و گرافیک و یادگیری اصول کار نشریاتی بهره ببرند.دوم چند پیشنهاد اختصاصی برای نشریات فعال در دانشگاه های علوم پزشکی؛ در زمینه ی تولید محتوای نشریات حوزه سلامت نیاز داریم به نمایش همدلی مردم و فعالیت های جهادی در بحران کرونا، پاسخ مدون به شایعات و جنگ روانی ضدانقلاب داخلی و خارجی، مطالبه‌گری تخصصی در بحث کمبودها و مشکلات فضاهای درمانی و همچنین شفاف سازی علمی و دقیق پیرامون نقص ها و ناهماهنگی های دستگاه های مدیریتی مسئول در مقابله با ویروس کرونا.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top