تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/27 - 22:36
کد خبر: 356244

«کنکور» مانع سنجش توانمندی‌ دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش، وجود کنکور در پایان نظام تعلیم و تربیت را مانع اصلی سنجش توانمندی دانش‌آموزان عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مهم‌ترین بخش تحول انسان را در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این دوره مقطعی متمایز است؛ دوره‌ای که انسان‌ها باید خود را پیدا و از ارزش‌های خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: اینکه چگونه می‌توانیم متناسب با تغییرات پرشتاب پیرامون، این توانمندی را به‌روز برسانیم و از انفعال انسان جلوگیری کنیم، مسؤولیتی است که تعلیم و تربیت برعهده دارد لذا باید توجه داشت که تا چه حد توفیق پیدا کرده‌ایم انسانی که شایسته است را تربیت کرده‌ایم و او چگونه ایفای نقش می‌کند و این یک سؤال کلیدی است.

حاجی‌میرزایی: امروز یک نظام سنجشی به نام کنکور در انتهای نظام تعلیم و تربیت ما قرار گرفته است که نمی‌تواند این صلاحیت و توانمندی را درست ارزیابی کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی برای خطا کردن نداریم چرا که حاصل کار ما در نظام تعلیم و تربیت اگر به دیپلم ختم می‌شود باید کارآمدی لازم را برای انسانی که در جامعه نقش ایفا می‌کند فراهم کند و مهم این است که دیپلم، جوازی برای ورود به اجتماع و شرط ضروری زندگی جمعی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت در تربیت یک انسان خوب، اظهار کرد: باید ببینیم آیا محتوای درسی ما قادر است این صلاحیت‌ها را ایجاد کند، آیا این انسان توانسته به درک صحیح از خود برسد؟ متاسفانه افرادی هستند با تحصیلات عالیه، که کوچکترین درکی از خود ندارند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر امروز نهادهای ما ناکارآمد است، علت آن را باید در نظام تعلیم و تربیت جستجو کرد. اگر نهاد خانواده ناکارآمد است به دلیل ناکارآمدی نظام آموزشی است و یکی از مسؤولیت‌های نظام تعلیم و تربیت این است که پیوند میان انسان و طبیعت را برقرار کند تا طبیعت در تسخیر انسان در بیاید.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شناخت و رابطه انسان از خود، خلق، خلقت و خدا همه در نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، تصریح کرد: نقطه عزیمت همه تحولات اینجاست. افسوس که اغلب ما عادت کرده‌ایم به نتایج کوتاه واکنش نشان دهیم. سازمان پژوهش یک ابرسازمان است و توقع ما از این سازمان به اندازه عظمت رسالت آن است.

وزیر آموزش و پرورش، سازمان پژوهش را دیدبان نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: بخش عظیمی از مصونیت ما در مقابل پدیده‌های نوظهور در این سازمان اتفاق می‌افتد و امروز آموزش الکترونیکی از آموزش مکمل به آموزش اصلی تبدیل شده و تحول در دستگاه تعلیم و تربیت بدون گفتمان انجام نمی‌شود. ما باید با جامعه به گفت‌وگوی مشترک بنشینیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نشانه خاص ابتلا به دیابت نوع ۲ در زنان
لزوم بازتعریف نسبت زن و خانواده در حکمرانی تمدنی
توصیه‌هایی درباره سرطان سینه به زنان جوان
۶۰ درصد زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ راه پیش‌گیری فقط حمایت
مصرف زیاد زینک ممکن است خطر اِندومتریوز را افزایش دهد
سفیر ایران: پیجرها کاربرد نظامی نداشت
عراقچی خطاب به ترامپ: «عقلانیت حداکثری» را امتحان کنید
آفریقا، دروازه رشد اقتصادی ایران است
یمن: ناوهواپیمابر آمریکا را با موشک و پهپاد هدف قرار دادیم
پیام رزمندگان حزب الله برای خانواده های شهدای مقاومت
دستور رئیس جمهور به مرکز ملی فضای مجازی در خصوص فیلترینگ
بیستمین کمیسیون مشترک کنسولی ایران و ترکیه برگزار شد
احتمال شنیده‌ شدن صداهای مهیب در مورچه خورت اصفهان
امیر سیاری: دشمن بداند آزموده را آزمودن خطاست
موانع ترامپ برای تکرار راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران
گروسی: برجام یک پوسته خالی است
بانوان مسجدی برای فعالیت در فضای مجازی توانمند می‌شوند
نمایشگاه شریف ویترین بازارکار برای کارجویان دانشگاهی
«زنان» سربازان خط مقدم مقابله با تغییر سبک زندگی هستند
دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با عراقچی
اداره کل هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top