تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/29 - 13:18
کد خبر: 356471

بسته‌های بهداشتی به دانشجویان خوابگاهی ارائه شود

اعضای شورای مرکزی شورا‌های صنفی دانشجویان علوم پزشکی رعایت دستورالعمل‌ها و ارائه بسته‌های بهداشتی به دانشجویان خوابگاهی پس از بازگشایی دانشگاه‌ها را از دغدغه‌های مهم دانشجویان اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، نشست دبیران شورای مرکزی شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور مدیران حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد.

رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: لازم است بازگشایی دانشگاه‌ها با رعایت حداکثری موارد بهداشتی همراه باشد، برای این مهم منابعی نیز تعریف شده است تا بتوانیم دستورالعمل‌هایی را که ستاد ملی مبارزه با کرونا و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تبیین می‌کنند، رعایت کنیم.

خدابنده‌لو در خصوص نیاز شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص داشتن مهر و سربرگ برای تسهیل امور، گفت: این مهم در حال انجام است و به زودی این خواسته عملی می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر عضو شورای صنفی می‌شویم باید الزامات آن را پذیرفته و رعایات کنیم؛ برای تحقق خواسته‌های دانشجویان از امروز که در این سطح به دنبال مطالبات دانشجویان هستید تا فردا که مطالبات مهم‌تری را در عرصه وسیع‌تری دنبال می‌کنید باید از طریق معرفت، اخلاق و قانون پیش بروید.

خدابنده‌لو با بیان این‌که ما در تلاش هستیم تا اصلاح آیین‌نامه شورای صنفی را در سال جاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ببریم، گفت: دغدغه شما دغدغه ما نیز هست و ما تلاش داریم تا این شورا موضوعات مورد نظر خود را به خوبی دنبال کند و حضوری پررنگ داشته باشد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: در سال جاری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعاملی بسیار خوب با معاونت آموزشی و حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت داشته است. ما از سال ۱۳۹۷ دو شورای صنفی داریم و در کنار شورای صنفی دانشجویان، شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D نیز در حال فعالیت است تا مطالبات دانشجویان در همه ابعاد در این حوزه پی‌گیری شود.

این مقام مسؤول با بیان این‌که در بازگشایی دانشگاه‌ها به دنبال کمترین مخاطرات هستیم، بیان داشت: در هفته جاری در جلسه‌ای که میان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با معاون بهداشتی وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان بهداشتی، آموزشی و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها خواهیم داشت بر این مهم تاکید می‌کنیم.

در این نشست اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و موضوعات مختلف مدنظر خود پرداختند.

از مهمترین موضوعات مطروحه در این نشست می‌توان به «اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی»، «مشکلات رفاهی دانشجویان»، «افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارورزان و دانشجویان دستیاری»، «پرداخت کارانه کارورزان شهریه پرداز»، «به اجرا در آمدن دستورالعمل پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت»، «پیشنهاد اجرای اتوماسیون اداری برای شورای صنفی در دانشگاه‌ها»، «پی‌گیری پرداخت امتیازات کادر سلامت خط مقدم در مبارزه با کرونا» اشاره کرد.

در این نشست یکی از اعضای شورای مرکزی شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تقدیر از برگزاری سفر‌های استانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر انجام دوباره این سفر‌ها در صورت مساعد بودن شرایط تأکید کرد و گفت: این سفر‌ها نقص‌ها را از نزدیک نشان می‌دهد و بسیار تاثیرگذار است.

«ارائه بسته‌های بهداشتی به دانشجویان خوابگاهی پس از بازگشایی دانشگاه‌ها»، «تشکیل هیأت امنای شورای صنفی در سطح وزارت بهداشت»، «ایجاد مجمع ادوار شورا‌های صنفی دانشجویان وزارت بهداشت برای استفاده از تجارب اعضای سابق شورای مرکزی شورا‌های صنفی»، «دادن استقلال نسبی به انتخابات شورا‌های صنفی و حضور نماینده شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان در نشست‌های معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی» از دیگر موضوعات و پیشنهاد‌های مطرح شده در این نشست بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top