تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 14:02
کد خبر: 360934

آمار رسمی تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

با آغاز مجدد فعالیت‌های گردشگری در تعداد رو به افرایشی از کشورهای جهان، سازمان جهانی گردشگری اطلاعات جدیدی درباره تاثیرات منفی بحران جهانی کرونا بر این صنعت منتشر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ایسنا، پس از چند ماه وقفه بی‌سابقه در صنعت گردشگری، سازمان جهانی گردشگری گزارش داده که فعالیت‌های گردشگری بویژه در مقاصد واقع در نیم‌کره شمالی زمین دوباره آغاز شده، با این وجود محدویت‌های سفر در بسیاری از کشورها پابرجاست و صنعت گردشگری همچنان از جمله صنایعی است که بیشترین آسیب‌ها را به سبب شیوع ویروس کرونا متحمل شده است.

کاهش تدریجی محدودیت‌های سفر در برخی کشورها، آغاز به کار دوباره برخی سفرهای بین‌المللی و افزایش امنیت و پیروی از پروتکل‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که دولت‌ها برای از سرگیری فعالیت گردشگری خود اتخاذ کرده‌اند.

«زوراب پولولیکاشویلی»، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این‌باره گفت: «سقوط ناگهانی و گسترده شمار گردشگران مشاغل و اقتصاد را تهدید می‌کند، بنابراین در اولویت قرار دادن  آغاز دوباره گردشگری و مدیریت مسئولانه آن امری حیاتی است».

در حالی که ماه آوریل بر اساس روال سال‌های گذشته باید یکی از پررونق‌ترین بازه‌های زمانی برای گردشگری باشد، اعمال محدودیت‌های سفر، موجب کاهش ۹۷ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی در سراسر جهان شد. این عدد در ماه مارس ۵۵ درصد بود و در فاصله زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ (چهار ماه نخست سال) شمار گردشگران بین‌المللی ۴۴ درصد نزول داشته که به معنای زیان ۱۹۵ میلیارد دلاری به درآمدهای گردشگری بین‌المللی است.

بر اساس اطلاعات جدیدی که سازمان جهانی گردشگری درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا منتشر کرده، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی (ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰) شمار گردشگران بین‌المللی در مقیاس جهانی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۸۰ میلیون کمتر بوده است.

بیشترین کاهش شمار گردشگران در این بازه زمانی با منفی ۵۱ درصد در منطقه آسیااقیانوسیه روی داده و پس از آن اروپا (منفی ۴۴ درصد)، خاورمیانه (منفی ۴۰ درصد)، آمریکا (منفی ۳۶ درصد) و آفریقا (منفی ۳۵ درصد) را به ثب رسانده‌اند.

در حالی که سال ۲۰۱۹، شمار گردشگران بین‌المللی با رشد ۴ درصدی به ۱.۵ میلیارد نفر رسیده بود، آمار چهار ماه ابتدایی سال  ۲۰۲۰ از متوسط کاهش ۴۴ درصدی شمار گردشگران بین‌المللی به سبب شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top