تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/11 - 12:35
کد خبر: 140817

پلاس خوانی «خبرنامه دانشجویان ایران»

چرا «روز دختر؟!»، یادی از خواننده ی «مـحمـــّد» و ترس از یک روحانی+ عکس

چرا «روز دختر؟!»، یادی از خواننده ی «مـحمـــّد» و ترس از یک روحانی+ عکس

«چرایی نامگذاری روز دختر» در چند روز گذشته تقریبا در اکثر شبکه های اجتماعی از سوی کاربران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. مصاحبه بحث درباره مصاحبه مهدی نصیری(مدیر مسئول سابق کیهان) و تغییر مواضع 180 درجه ای اش، همچنین نوشته هایی درباره انتصاب نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم از پست های داغ در چند روز گذشته بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: «چرایی نامگذاری روز دختر» در چند روز گذشته تقریبا در اکثر شبکه های اجتماعی از سوی کاربران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. مصاحبه بحث درباره مصاحبه مهدی نصیری (مدیرمسئول سابق کیهان) و تغییر مواضع 180 درجه ای اش، همچنین نوشته هایی درباره انتصاب نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم از پست های داغ در چند روز گذشته بود.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با مرور شبکه های اجتماعی برخی از این پست ها را به اشتراک مخاطبین خود قرار می دهد:

+روز دختر چه روزی باشد؟
محمد سرشار در صفحه گوگل پلاس خود با اشاره به روز دختر می نویسد: چه روزی برای نامیدن روز ملی دختران مناسب‌تر است؟

در سال 1385، به پیشنهاد فرهنگسرای دختران، «روز ملی دختران» به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

این کار و این انتخاب، به چند دلیل  درست نبود و از همان زمان، از مخالفانش بودم:

اولاً بنا بر رویکرد جنسیت‌مدار، در کنار روز دختران باید روز پسرانی هم وجود داشته باشد. اما در تقویم کنونی، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع)، «روز ملی جوان» (فارغ از جنسیت) نامیده شده. بنابرین باید همزمان با تصویب روز ملی دختران، روز ملی جوان (مصوب 1383) هم به نام «روز ملی پسران»، تغییر نام می‌داد.

 

ثانیاً ولادت حضرت فاطمه زهرا(س ) به عنوان یک الگوی کامل «زن + دختر + همسر + مادر + شهید» ، قطعاً  مناسبت بهتری نسبت به ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک الگوی «زن + دختر» دارد. ضمن اینکه سن حضرت زهرا در هنگام شهادت، حدود 10 سال کمتر از حضرت فاطمه معصومه بوده.

ثالثاً استفاده از عدم ازدواج حضرت فاطمه معصومه و به این دلیل نامیدن ولادت ایشان به روز دختران، کار نادرستی است. چرا که این تجرد، به دلیل شرایط خاص امام موسای کاظم (ع) و نبودن شوهری هم شأن برای حضرت فاطمه معصومه بوده نه اینکه عدم ازدواج به خواست ایشان بوده باشد.

در هر حال، روز دختران مبارک! هر چند مردان باید هر سه مناسبت #روز_دختران #روز_جوان #روز_زن را تبریک بگویند!!!

+فرهاد پر!
صادق فرامرزی در صفحه اجتماعی خود درباره فرهاد خواننده کلاسیک می نویسد: 12سال است نفست خاموش شده اما صدایت نه...صدای تو صدای خسته نسل57است،صدای خیابان ژاله...هنوز هم«جمعه ها خون جای بارون میچکه»ببین که«داره از ابر سیاه خون میچکه»...

صدای تو صدای گنجشگک اشی مشی است،هنوز هم گنجشگک بیچاره را فراش باشی میگیرد و قصاب باشی میکشد،هنوز هم آشپزباشی میپزد و حاکم باشی...بگذریم!

هنوز هم در شب سیاه نوید یک شب مهتابی می آید،تا دم سحر تو باشی و شهیدان شهر و ما همگی «مستیم و هوشیار...خوابیم و بیدار»و میدانیم که «یک شب ماه میاد»...

هنوز هم «تو فکر یک سقفم یک سقف بی روزن سقفی برای عشق برای تو با من»...«در روز های آخر اسفند در نیم روز روشن وقتی بنفشه ها را با برگ و ریشه و پیوند و خاک در جعبه های کوچک چوبین جای میدهند»حسم به تلخی روزهای اول شهریور میرسد،روزهای کوچ تو چقدر شبیه کوچ بنفشه هاست،راستی:«ای کاش آدمی وطنش را همچون بنفشه ها میشد با خود ببرد هرکجا که خواست»...

9شهریور81...فرهاد پر

+ترس از یک روحانی؟!
امید حسینی نویسنده معروف وبلاگ آهستان با انتشار عکسی از مهدی نصیری می گوید: مهدی نصیری یه زمانی چهره رسانه ای مورد علاقه حزب اللهی ها بود ولی با این فضای فکری چند سال اخیرش و اینکه انگار وظیفه ای براش تعیین و تعریف شده برای کوبیدن عرفان و فلسفه، باید ازش ترسید.

+"بوُلدوریُف، سفیر خرسهای قطبی..."
محسن لاهوتیان اما در صفحه خود ماجرای برخورد عجیب و جالب محسن رفیق دوست وزیر اسبق سپاه را با سفیر روسیه بازخوانی کرده و می نویسد: در شوروی به سفیر ایران (کیا طباطبایی) اهانت شده بود...امام با صلابت و قدرت همیشگی خود پیغام داده بودند که: "سفیر شوروی را بخواهید و به او خِفّت دهید و خوارش کنید" به وزارت خارجه گفتم می‌خواهم با سفیر شوروی ملاقات کنم. آن موقع وزیر سپاه بودم ...قرار گذاشته شد. سفیر که پیرمردی بود به نام "بولدوریف" و فارسی هم خوب بلد بود به اتفاق افسر سیاسی سفارت آمده بود...

وقتی اینها آمدند و در اتاقم را باز کردند تا وارد شوند، با لحن اهانت‌آمیزی گفتم: «همان‌جا بایست.» در اتاق را بست و همان‌جا با افسر سیاسی ایستاد. گفتم: «سؤالی از تو دارم، این خرس‌های قطبی کی از خواب بیدار می‌شوند؟»

او گیج شده بود و گفت: «منظورتان از خرس‌های قطبی چیست؟»

گفتم: «این رهبر‌های شوروی.»

گفت: «بیشتر توضیح بدهید.»

گفتم: «خرس‌های قطبی اول پاییز خوابند. در طول پاییز و زمستان و بهار را خوابند و وقتی آفتاب تابستان مستقیم به آنها می‌تابد بیدار می‌شوند. تا به خودشان بیایند اول پاییز می‌شود و دوباره به خواب زمستانی می‌روند. این خرس‌های قطبی که در حاکمیت شوروی هستند هنوز خیال می‌کنند صدام طرفدار شوروی است. صدام امریکایی است...اگر خواستند شما بیا و از من بخواه تا من دلایلش را به شما بگویم. مطلب دومی که می‌خواهم بگویم این است که ما در کشور شما 70 میلیون بمب داریم و چاشنی آنها در اختیار ماست. کاری نکنید که ما این چاشنی‌ها را آتش بزنیم و کشورتان را به مشکلاتی مبتلا کنیم که نتوانید حل کنید.»

گفت: «منظورتان مسلمانان شوروی هستند؟»

گفتم: «بله.»

گفت: «چشم!»

گفتم: «گم‌شو. برو بیرون!»

این ملاقات اولم با سفیر شوروی بود. از این‌که این حرف را به آنها زدم ناراحت شدم، ولی تمام شد. #امام گفت من هم انجام دادم.بلافاصله خدمت حاج احمدآقا رفتم و گزارش را به ایشان دادم ایشان هم به اطلاع امام رساندند. «امام هم خندیدند و گفتند این به نفع انقلاب بود.»

+سرپرست جدید وزارت علوم در فتنه!
محمد ذوقی هم در صفحه خود با درج عکسی از حضور محمد علی نجفی در تجمع سبزها در 16 آذر 88 دانشگاه شریف از نسب نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم انتقاد می کند و می نویسد می نویسد: «نجفی سرپرست جدید وزارت علوم!سیاست روحانی دو قطبی و رادیکالیزه کردن فضای سیاسی و افکارعمومی است جهت سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی های فراوان دولت!»

+انقلاب مشهد یک نفر بود سید علی خامنه ای
محمد صادق شهبازی هم در صفحه خود با درج تصویری از حضور رهبر انقلاب در تظاهرات ابه خاطره ای از حیدر رحیم پور ازغدی اشاره می کند و می نویسد: بچه‌ها از حاج حیدر رحیمپور پرسیده بودند: حالا این همه که از نقش آقا توی انقلاب خراسان گفته می‌شه، راسته یا نه؟گفته بود: این سوال مثل اینه که بگی آیا پیغمبر اسلام در آوردن اسلام نقش داشته یا نه! انقلاب مشهد یک نفر بود سید علی خامنه ای!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1393/06/11 - 10:58

سلام
احسنت این طرح خوبی است
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top