تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/10/18 - 12:01
کد خبر: 153609

هفته دوم دی ماه؛

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت

آتش سوزی در خوابگاه ویلا دانشگاه امیرکبیر و گازگرفتگی در خوابگاه دختران از مهمترین خبرهای هفته دوم دی ماه بود. از سویی با نزدیک شدن به آزمون های سازمان سنجش خبرهایی از آخرین رویدادهای کنکورهای بهمن ماه منتشر شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که دانشگاه ها در روزهای تعطیلی و امتحانات خود را سپری می کنند ولی خبرهای متفاوتی از آنچه که در دانشگاه ها جاری است شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی و آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آتش سوزی در خوابگاه ویلا دانشگاه امیرکبیر و گازگرفتگی در خوابگاه دختران از مهمترین خبرهای هفته دوم دی ماه بود. از سویی با نزدیک شدن به آزمون های سازمان سنجش خبرهایی از آخرین رویدادهای کنکورهای بهمن ماه منتشر شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران در هفته ای که گذشت با انتشار بسته روزانه آخرین اخبار دانشگاه ها را بر روی خروجی خود قرار داد. به همین بهانه سعی داریم در آخر هر هفته دراین ستون مهمترین اخبار هفته را بازنشر نمائیم.

شنبـــــــه/ 13دی

ورود یک مقام قضایی به پرونده بورسیه ها
حجت الاسلام منتظری در پاسخ به مشرق در رابطه با موضوع بورسیه ها گفت: اگر تصمیماتی که این وزارتخانه برای لغو بورسیه گرفته است، منجر به تضییع حقی از یک نفر شود و آن فرد یا افراد مدعی باشند که بورسیه ما در چهارچوب قانون بوده و الان به نا‌حق ما را از این حق محروم کرده‌اند، ما بررسی خواهیم کرد تا مشخص شود که آیا واقعا در آن زمان، مقررات در اعطای این بورسیه‌ها رعایت شده یا خیر؟

سلب فعالیت انجمن هتاک دانشگاه سیستان
پس از مطالبات دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برای برخورد با مسببین انتشار مطالب موهن سران فتنه، شورای نظارت بر تشکل‌های این دانشگاه جلسه‌ای فوری و خارج از برنامه را برگزار نمود و مصوبه‌ای را در پایان این جلسه اعلام نمود.

بر طبق این مصوبه هر گونه اقدام انجمن جعلی پیرو خط امام دانشگاه سیستان بر خلاف قانون اعلام شده و اجازه فعالیت تشکلی اعضای آن به طور کامل سلب شد. اینجا

حمایت جنبش عدالتخواه دانشجویی از تجمع مردمی در رابطه با «مسکن مهر»
متقاضیان مسکن مهر پردیس در تهران، در اعتراض به رویکرد دولت یازدهم پیرامون مسکن مهر؛ ۱۴ دی ماه ساعت ۹ صبح، تجمعی را مقابل مجلس شورای اسلامی خواهند داشت. گفتنی است که جنبش عدالتخواه دانشجویی، حمایت خود را از این تجمع اعلام داشته است  اینجا .

گارگرفتگی در خوابگاه دانشجویی دخترانه
در یک ساختمان 5 طبقه  در میدان گلها، خیابان فاطمی که دارای سوئیت‌های شخصی و در اختیار دانشجویان قرار گرفته بود، به دلیل نقص در سیستم دودکش‌ها، گازهای منوکسید کربن به داخل ساختمان نفوذ کرده و 7 نفر از دانشجویان دختر که در این ساختمان مستقر بودند دچار گازگرفتگی شدند که 3 نفر از آنها حالشان بد بود و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. اینجا و اینجا

پرداخت شهریه اضافه در تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد
دانشجویان ورودی ۹۳ مقطع دکتری دانشکده هنر معماری تهران مرکز، نسبت به دانشجویان همان مقطع در علوم و تحقیقات، مبلغ ۱۵ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۴ ریال شهریه ثابت بیشتری پرداخت می‌کنند. اینجا

دعوت از جهانگیری برای مناظره با قاضی پور برای بررسی بودجه
جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان با توجه دعوت نادر قاضی‌پور از معاون اول رئیس جمهور برای مناظره در رابطه بحث لایحه بودجه 94، در در نامه‌ای آمادگی خود را برای برگزاری این مناظره اعلام کردند. نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از پاسخ مثبتش به دعوت جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان جهت شرکت در مناظره با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد شبهات به‌وجود آمده در بحث افزایش بودجه دفتر معاون اول رئیس جمهور در لایحه بودجه 94 خبر داد. اینجا

معرفی دانشجویان نمونه کشوری بدون محدودیت
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجوی نمونه کشوری امسال براساس شیوه نامه جدید این آیین نامه انتخاب و معرفی می شوند. سیدابوالحسن ریاضی در گفتگو با مهر با اشاره به بازنگری شیوه نامه آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه کشوری، گفت: شیوه نامه این آیین‌نامه تهیه شده و برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. اینجا

یک شنبـــــه 14دی

توصیه به برگزاری اردوهای مختلط برای جذب دانشجو
یک سایت خبری نوشت که یک فعال اصلاح طلب در اظهاراتی به اصلاح طلبان توصیه می کند تا اردوهای مختلط برگزار کنند؛ چرا که دانشجویان با این اردوها بیشتر به سوی گروه‌های اصلاح طلب جذب می‌شوند.(اینجــا)

جوابیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درباره طرح درخواست لغو تعهد دانشجوی معلمان جوابیه‌ای را صادر و تاکید کردند: آقای نوبخت! لغو تعهد دانشجوی معلم در طولانی مدت هزینه‌های بیشتری بر دوش دولت خواهد گذاشت.(اینجــا)

سامان‌دهی فعالیت شورای صنفی دانشجویان پزشکی /ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای صنفی
دکتر نبی مطلبی بیان اینکه در حال حاضر 12 شورای صنفی فعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، گفت: آیین‌نامه جدید شورای صنفی به زودی ابلاغ خواهد شد. البته انتخابات شورای صنفی باید در آبان‌ماه صورت می‌گرفت اما امسال انتخابات خارج از موعد خواهیم داشت.

در نظر گرفتن حقوق دانشجویی در آیین‌نامه جدید شورای صنفی
مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه در مورد تفاوت‌های آیین‌نامه جدید و آیین‌نامه قبلی شورای صنفی توضیح داد: در آیین‌نامه قبلی بیشتر به مسائل رفاهی دانشجویان پرداخته شده بود اما با توجه به نگاه وزارت بهداشت مبنی بر اینکه که شان دانشجو بالاتر از این است که فقط در مسائل رفاهی‌اش دخالت داشته باشد، بنابراین در آیین‌نامه جدید حقوق دانشجویی هم مدنظر گرفته شده است. (جزئیات آئین نامه جدید شورای صنفی)

تسهیلات جدید برای افزایش سهمیه خدمت نظام وظیفه دانش‌آموختگان/ اعطای وام مسکن، کمک هزینه عمره و هدیه ازدواج به دانشجویان برتر
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: تسهیلات جدیدی برای افزایش سهمیه خدمت نظام وظیفه دانش‌آموختگان برتر و نیز استفاده از توانایی‌های تخصصی برگزیدگان دانشگاهی در خدمت نظام وظیفه به تصویب رسیده‌است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: مجموع تسهیلاتی که برای افراد در نظر گرفته شده است در دو دسته «توانمندسازی و هدایت» و «اشتغال‌زایی و اثرگذاری» تقسیم بندی شده است. در حوزه هدایت و توانمندسازی چهار تسهیل قرار گرفته است، اول ادامه تحصیل دوم پسادکتری (ویژه دانش‌آموختگان دوره دکتری) سوم نظام وظیفه تخصصی و چهارم تسهیلات فرهنگی.

وی افزود: اگر دانش‌آموخته کارشناسی ارشد قصد ادامه تحصیل داشته باشد می‌تواند از بورس ادامه تحصیل شهید احدی استفاده کند. به عبارت دیگر شخص متقاضی استفاده از بورس ادامه تحصیل، با ارائه درخواست خود، در زمره متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی قرار می‌گیرد و در صورت کسب رتبه لازم می‌تواند از این بورس استفاده کند. از طرف دیگر بنیاد ملی نخبگان تعاملات لازم با وزارت علوم، همچنین وزارت بهداشت را انجام داده است و هزینه تحصیل این افراد در دوره دکتری از سوی بنیاد به دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

منتظر اظهار داشت: در دور جدید وام خرید مسکن به دانش‌آموختگان برتر پرداخت خواهد شد. هدیه ازدواج، کمک هزینه حج عمره، کمک هزینه سفرهای گردشگری نیز از دیگر تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای دانش‌آموختگان برتر است که همگی در سبد تسهیلات فرهنگی قرار دارند.(جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

تجمع دندان‌پزشکان فارغ‌التحصیل خارج از کشور مقابل مجلس
صبح امروز جمعی از دندان‌پزشکان فارغ‌التحصیل خارج از کشور در اعتراض به برگزاری آزمون جایابی مقابل مجلس تجمع کردند.
به گزارش ایسنا، این تجمع‌کنندگان درخواست داشتند تا مانند 23 دوره گذشته، دوره 24 آزمون جایابی نیز به همان روال برگزار شود. چرا که در 23 دوره قبل تنها ملاک ارزشیابی شرکت در امتحان بوده اما در این دوره ملاک قبولی و مردودی شرکت‌کنندگان در آزمون است و چه بسا در صورت قبولی نیز باید 24 واحد تکمیلی را بگذرانند. این تجمع‌کنندگان از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخواست داشتند تا حمایت لازم را از این فارغ‌التحصیلان بعمل آورند.

تقلبهای پایان نامه‌ای مشمول آیین نامه انضباطی می‌شوند
صمد جاج جباری با اشاره به این مطلب که بازنگری شیوه نامه آیین نامه انضباطی دانشجویان به انتهای کار رسیده است گفت: اکنون بحث بیشتر دراین خصوص است که اگر احیانا دانشجویی برای اخذ مدرک دانشگاهی خود مرتکب این گونه تخلفات شده و تخلف وی ثابت شود ، چه برخوردی باید صورت گیرد در صورتی که این مسایل نیز نهایی شود مراحل تایید نهایی را طی خواهد کرد.(اینجا)

راه‌اندازی دوره دکترای کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدیر گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف از راه اندازی دوره دکترای کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی را تأمین کادر آموزشی موردنیاز برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانست و گفت: خلاء موجود در این مقطع و فقدان چنین رشته ای در سطح خاورمیانه از دیگر دلایل راه اندازی این رشته است.(اینجا)

تقویم تسهیلات رفاهی نیمسال دوم
بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزشی می‌بایست نسبت به ثبت اطلاعات دانشجویان، ایجاد فهرست وام و ارسال نامه پوششی در بازه زمانی تعیین شده ( 20 اسفند93) اقدام کنند.

آخرین مهلت ثبت‌نام دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای علمی کاربردی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی بهمن‌ماه 93 دانشگاه جامع علمی کاربردی فردا (دوشنبه 15 دی‌ماه) پایان می‌پذیرد. تا 8 صبح امروز(یکشنبه 14دی‌ماه) 36 هزار نفردر این آزمون که ثبت‌نام آن از روز سه شنبه (نهم دی‌ماه) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده بود، ثبت‌نام کردند.

همچنین ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر سال 94 دانشگاه پیام نور از روز یکشنبه 21 دی ماه 93 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و تا روز یکشنبه 28 دی ماه ادامه دارد.(اینجا)

جزئیاتی دیگر از گازگرفتگی خوابگاه گلها
یک مقام مسئول در خصوص حادثه گاز گرفتگی در یک خوابگاه دانشجویی در میدان گلهای تهران که منجر شد 7دانشجوی دختر راهی بیمارستان شوند، گفت: خوابگاهی که دانشجویان مذکور در آن دچار گازگرفتگی شده اند زیرنظر وزارت علوم و خوابگاه داران غیردولتی فعال نبوده است.(اینجا)

دو شنبـــــــه 15دی

*تعیین تکلیف دانشجویان خوابگاه حادثه خیز
یک مقام مسئول تاکید کرد: پس از اینکه متوجه شدیم خوابگاه دچار حادثه گازگرفتگی، بدون مجوز فعالیت می‌کند، سریعا اعلام کردیم که باید تخلیه شود. به دانشجویانی که در این خوابگاه مستقر بودند هم گفتیم که به صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند تا آنها را به خوابگاه‌های استاندارد و دارای مجوز معرفی کنیم.(ادامه جزئیات اینجا)

*بلاتکلیفی دانشگاه مادر

پس از گذشت یک سال و نیم از دولت یازدهم هنوز دانشگاه تهران که دانشگاه مادر کشور است سر و سامان ندارد، با وجود جمع‌آوری رأی اساتید دانشگاه در مورد رئیس منتخب، حالا وزیر از نظر شخصی رئیس‌جمهور در مورد این دانشگاه خبر می‌دهد. با صحبت روز گذشته وزیر علوم ظاهرا گزینه ریاست دانشگاه تهران ممکن است نه تنها از میان گزینه‌های مورد تائید اساتید دانشگاه نباشد بلکه گزینه موردنظر وزیر علوم هم نبوده و با نظر شخصی رئیس جمهور تعیین می‌شود.

حدود 7 ماه از فراز و فرودهای انتخاب رئیس دانشگاه تهران می‌گذرد هنوز نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس دانشگاه تهران موفق به اخذ رای اعتماد از شورایعالی انقلاب فرهنگی نشده و با توجه به شنیده‌ها وزیر علوم باید فرد دیگری را به عنوان رئیس دانشگاه مادر کشور به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.(ادامه جزئیات اینجا)عبدالحسین فریدون هم در مورد تغییرات و تحولات مدیریتی و معرفی رئیس دانشگاه تهران به شورا نیز گفت: هنوز تغییر و تحول مدیریتی صورت نگرفته و هنوز تصمیمی نیز دراین خصوص که چه کسی به عنوان رئیس دانشگاه تهران به شورا معرفی شود اخذ نشده است.(اینجا)

*آخرین اخبار از وام دکتری
این وام درچند مرحله پرداخت می شود. کف این وام 500 هزارتومان است و دانشجویانی که رساله آنها کاربردی، تقاضا محور و در ارتباط با صنعت باشد 100 هزارتومان نیز اضافه دریافت می کنند. یعنی 600 هزارتومان دریافت می کنند.(ادامه جزئیات اینجا)

*عدم پذیرش میهمان در کوی در ایام امتحانات/ زمان ثبت نام نیم سال دوم
کوی دانشگاه تهران اعلام کرد در راستای رعایت ماده 4 آیین‌نامه میهمان، پذیرش میهمان تا  30 دی 93، ممنوع است. شروع ثبت نام دانشگاه تهران برای نیم سال دوم سال تحصیلی 94-93 براساس تقویم آموزشی دانشگاه از روز شنبه 27 دی آغاز و تا روز شنبه 4 بهمن 93 ادامه خواهد داشت.(اینجا)

*پرونده دانشگاه آزاد در قوه قضائیه
یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی پس از اینکه آبان ماه سالجاری در صحن علنی مجلس قرائت شد، به قوه قضائیه ارسال شد.(اینجا)

*تمدید مهلت ثبت‌نام کارشناسی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی
پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای در دو بخش «حضوری» و «آموزش‌های خاص - حین‌کار غیرحضوری» بهمن‌ماه سال 1393 تا پایان روز چهار‌شنبه 17 دی‌ماه تمدید شد.(ادامه جزئیات اینجا)

*آغاز ثبت‌نام ارشد فراگیر پیام نور از هفته آینده
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر 94 دانشگاه پیام نور از روز یکشنبه (21 دی 93) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و تا روز یکشنبه (28 دی 93) ادامه دارد.(ادامه جزئیات اینجا)

*تمدید مهلت ثبت نام آزمون ارشد آزاد تا 20 دی ماه
متقاضیان می توانند تا 20 دی ماه از طریق مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org برای شرکت در آزمون ارشد ثبت نام کنند. داوطلبان رشته های با آزمون می توانند بدون رعایت همنامی و شرط تجانس با مدرک دوره کارشناسی خود، در هر رشته ای که علاقه مند هستند، ثبت نام کنند؛ اما در دوره های بدون آزمون متقاضیان باید در رشته همنام و متجانس با دوره کارشناسی خود ثبت نام کنند.(ادامه جزئیات اینجا)

*آخرین فرصت داوطلبان ارشد و دکتری آزاد برای جابجایی
داوطلبانی که با شرکت در آزمونهای سال 93 در دو مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.net نسبت به ثبت درخواست جابجایی خود اقدام کنند که زمان برای ثبت در این سامانه روز شنبه مورخ 20 دی ماه 93 پایان خواهد یافت.(ادامه جزئیات اینجا)

سه شنبــــــــه 16دی

* آتش سوزی در خوابگاه ویلا
ساعت 19 و 21 دقیقه روز گذشته خوابگاه دانشجویی به‌آفرین دانشگاه امیرکبیر واقع در خیابان کریم خان زند دچار آتش سوزی شد.در پی مهار این آتش‌سوزی، 400 نفر از دانشجویان پسر که در این خوابگاه سکونت داشتند، نجات پیدا کردند. در طبقه منفی 4 این ساختمان نیز 4 نفر از دانشجویان در حمام بودند که توسط عوامل آتش‌نشانی از محل حادثه خارج شدند و به دلیل دودگرفتگی تحویل عوامل اورژانس شدند.

اکنون تنها دغدغه دانشجویان امتحانات امروز صبح است.

بنابراین گزارش این دومین حادثه ای است که در هفته جاری در خوابگاه های دانشجویی رخ می دهد . در هفته جاری یک گزارش از حادثه گازگرفتگی در یک خوابگاه دانشجویی واقع در میدان گلها، میدان فاطمی تهران نیز اعلام شد که به دلیل نقص در سیستم دودکش‌ها، گازهای منوکسید کربن به داخل ساختمان نفوذ کرده بود و 7 نفر از دانشجویان دختر که در این ساختمان مستقر بودند دچار گازگرفتگی شده بودند.

(بیشتر بخوانید:: مصاحبه معتمدی رئیس دانشگاه و توضیحات آتش نشانی و علت آتش سوزی)

*آخرین وضعیت پرداخت مقرری بورسیه ها
یک مقام مسئول گفت: افزایش مقرری دانشجویان نیز که تصویب شده بود در حال تامین اعتبار است که آن نیز بعد از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد. وی در ادامه درخصوص اعلام نتایج مصاحبه دانشجویان بورسیه فراخوان سال گذشته که شرایط لازم را احراز کرده اند، گفت:  تا کنون 125 نفر از این دانشجویان برای مصاحبه دعوت شدند و مصاحبه آنها در 25 گروه تخصصی صورت گرفته است که درحال بررسی هستیم تا نتیجه به این دانشجویان اعلام شود و حکم این دانشجویان صادر شود.(جزئیات بیشتر اینجـــا)

*امروز؛ آخرین مهلت ویرایش اطلاعات در ثبت نام علمی کاربردی
داوطلبانی که تا این تاریخ برای ثبت‌نام اقدام نکرده اند ترتیبی اتخاذ شده که تا ساعت 24 روز چهارشنبه 17 دی ماه 93 بتوانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. داوطلبانی که قبلاً در این دوره ثبت‌نام کرده اند هم می‌توانند درصورت تمایل در این بازه زمانی نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر اینجـــا)

*اعتیاد در کمین دانشجویان در فصل امتحانات
چندی است که باور های غلطی چون افزایش هوشیاری و بی خوابی در میان برخی از دانشجویان آنها را به سوی مصرف برخی از داروها و مواد روان گردان چون «ریتالین» سوق داده است امری که با شروع فصل امتحانات شیوع بیشتری یافته است.

تحقیقات ستاد مبارزه با موادمخدر از آمار نگران کننده شیوع ۲.۵ درصدی مصرف این مواد در بین دانشجویان پرده برداشته، پدیده ای که به اعتقاد جانشین معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در میان دانشجویان این استان هم بر مبنای همین باور غلط که «استفاده از مواد روان گردان باعث نمره گرفتن می شود» البته توسط افراد سودجو رواج یافته است.(جزئیات بیشتر اینجـــا)

*آغاز ثبت نام آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال دانشگاه آزاد
این آزمون در روز شنبه 19 اسفند ماه در تهران به آدرس: خیابان حافظ- انتهای پل دوم- روبروی تالار بورس- پلاک 303 برگزار خواهد شد و نتایج این آزمون شنبه 23 اسفندماه از طریق وب سایت results.ielts.org اعلام می شود.(جزئیات بیشتر اینجـــا)

*تصویب دو رشته جدید دکتری
دو رشته جدید دکتری تقاضا محور تصویب شد. نام یکی از این رشته‌ها دکترای راه‌آهن با گرایش کنترل و دیگری مجموعه "علوم و مهندسی آب" است.(جزئیات بیشتر اینجـــا)

*آخرین خبر از میزان حقوق و شهریه دانشگاه آزاد
حقوق اعضای هیات علمی تمام وقت در سال 94 نسبت به سال93، 25 درصد افزایش خواهد یافت. افزایش شهریه دانشگاه متناسب با نرخ تورم خواهد بود، شهریه دانشگاه در ترم بهمن و ترم تابستان سال 94 ثابت و هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.(دیگر توضیحات رئیس دانشگاه آزاد در این باره را از اینجا بخوانید)

چهــــارشنــــبه 17 دی

*حاشیه‌های تودیع و معارفه رئیس پیام‌نور
مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه پیام نور امروز در حالی برگزار شد که حاشیه هایی را نیز به همراه داشت.سرلک گفت: لرها سخنوران خوبی نیستند و اکنون مهمترین دغدغه من فارسی صحبت کردن در مقابل شما است . البته مهم این است که مفهوم را برسانم اگر فعل و فاعل نداشت شما ببخشید.(اینجا)

*تشکیل کمیته اعتراض به نتایج بورسیه‌ها
یک مقام مسئول در وزارت علوم گفت: افرادی که به حکم بورسیه‌ها اعتراض دارند، به کمیته اعتراض به نتایج اعلام کنند. این کمیته فردا تشکیل می شود.(اینجا)

*جعل عنوان یک اتحادیه دانشجویی در دانشگاه آزاد ارومیه
با وجود ابلاغ نامه‌ای از سوی دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت این تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاد ارومیه اما با حمایت رئیس این دانشگاه فردا 18 دی‌ماه جاری انتخابات غیرقانونی این تشکل برگزار می‌شود.(اینجا)

*جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار نشد/ وضعیت نامعلوم سرپرستان دانشگاه ها
جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی شب گذشته برگزار نشد. قرار بود در این جلسه پرونده 7 سرپرست دانشگاه بررسی و حکم ریاست آنها تائید شوند. دلیل عدم برگزاری جلسه امشب هماهنگ نشدن برنامه روسای 3 قوه برای حضور در جلسه بوده است.

با وجود اینکه مدت حکم یک سرپرست ۳ تا ۶ ماه است و باید در این مدت حکم آن‌ها به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه و ریاستشان تائید شود ولی حکم سرپرستی برخی دانشگاه‌ها از ۶ ماه هم گذشته است و ساماندهی این دانشگاه‌ها در انتظار نظر و عملکرد وزیر علوم جدید است.حدود یک سال از حکم سرپرستی سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی (۲۹ دی سال ۹۲)، بیش از یک سال از سرپرستی هوشنگ طالبی در دانشگاه اصفهان (۲۰ آذرماه سال ۹۲) و حدود یکسال از حضور سرپرستان (نیلی احمدآبادی از ۱۹ خرداد 93 و محمدحسین امید از ۲۹ بهمن۹۲) در دانشگاه تهران می گذرد. (بلاتکلیفی و وضعیت سرپرستان روسای دانشگاه ها را اینجا بخوانید)

*تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران
بعدازظهر روز سه شنبه 16 دی ماه حدود 100 نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاه «شهید نواب صفوی» دانشگاه مازندران، در اعتراض به آنچه کیفیت پائین غذا می دانستند تجمع کردند.(اینجا)

*زمان پایان مهلت ثبت نام دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد/ آخرین فرصت داوطلبان در تکمیل ظرفیت
مهلت ثبت نام دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد تا 20 دی ماه به اتمام می‌رسد.ثبت نام برای مرحله دوم دوره‌های دکتری پژوهش محور متعاقباً از طریق سایت روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.pubr-azmoon.com و سایر خبرگزاری‌ها اعلام خواهد شد.(اینجا)

سامانه ثبت نام برای رشته های مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیمسال دوم 93-94 دانشگاه آزاد تا روز شنبه 20 دی ماه باز است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون، ثبت نام کنند.(جزئیات بیشتر از رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی دانشگاه آزاد اینجا)

*تصمیمات یارانه ای ویژه دانشجویان تخصصی علوم پزشکی تهران
بر اساس تصمیم و مصوبه هیات رئیسه دانشگاه تا حدود 20درصد هزینه‌های خوابگاه‌های خودگردان کسر و دانشجویان مقاطع تخصصی (رزیدنت و Ph.D) ساکن خوابگاه‌های خودگردان از ابتدای دی ماه مبالغ جدید را با احتساب یارانه ویژه‌ی دانشگاه پرداخت می کنند.(اینجا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضایی
1393/10/18 - 14:29

سلام و خسته نباشید
کار زیبایی هست این مدل را هر هفته ادامه بدید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top