تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/12/04 - 12:23
کد خبر: 158948

ستاد مردمی مبارزه با تحجر و اسلام آمریکایی اعلام موجودیت کرد

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از تشکل‌های طلاب، دانشجویان و مؤسسات فرهنگی با عنوان ستاد مردمی مبارزه با تحجر و اسلام آمریکایی در سالروز صدور پیام منشور روحانیت امام خمینی اعلام موجودیت کردند.

به گزارش فارس،‌ جمعی از تشکل‌های طلاب، دانشجویان و مؤسسات فرهنگی با عنوان ستاد مردمی مبارزه با تحجر و اسلام آمریکایی در سالروز صدور پیام منشور روحانیت امام خمینی (سلام‌الله‌علیه) در کنفرانس خبری در تالار عمار اعلام موجودیت کردند.

در این نشست خبری مهدی عامری دبیر جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، اکبری آهنگر پژوهشگر تاریخ انقلاب و سخنگوی ستاد مردمی مبارزه با تحجر و اسلام آمریکایی و امیدوار به نمایندگی از دانشجویان شیرازی فعال مقابله با تحجر سخنرانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عامری دبیر جمعیت طلاب انقلاب در ابتدای این میزگرد با اشاره به نقطه عطف بودن سوم اسفندماه در تاریخ حوزه علمیه گفت: در پیام منشور روحانیت یک مجتهد فقیه و عارف مواردی را درباره حوزه علمیه فرمود که بعد از سال‌ها مبتلابه و ساری و جاری است. ایشان ابتدا روحانیت اصیل را مطرح می‌کردند که جریان تحجر و اسلام آمریکایی را می‌توان با عکس آن شناخت

این مدرس حوزه‌های علمیه تهران اضافه کرد: مشکلی که ما نتوانسته‌ایم اسلام را ترویج کنیم همین است که روحانیت اصیل را در حاشیه گذاشته‌ایم و لذا این جریان‌های تقلبی توانسته‌اند خود را به‌عنوان اسلام جا بزنند. ما به‌عنوان طلبه‌های جوان و کسانی که خودمان را سرباز انقلاب می‌دانیم وظیفه‌مان این است که با این نوع نگرش به اسلام مواجهه کنیم. برمبنای امام ما صرفاً طرفدار عمامه نیستیم و اگر کسی تحت لولای عمامه افکار آمریکایی و انگلیسی را بخواهد ترویج کند در قبالش می‌ایستیم.

وی افزود: ما وظیفه خودمان می‌دانیم ساکت نایستیم و تقاضای ما از علما به‌خصوص جامعه مدرسین عمل به همین وظیفه است ما از علما استمداد می‌کنیم تا خدای نکرده با بی‌توجهی حوزه به سمت سکولاریسم نرود و با تبیین خط اسلام ناب و مضرات اسلام آمریکایی، اسلام امام و مکتب امام و تلازم عقلانیت و معنویت و عدالت در آن جلوی این مسئله گرفته شود.

در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین رضا اکبری آهنگر با اشاره به این‌که در موضوع تحجر و اسلام آمریکایی گروه‌ها و شخصیت‌های مختلفی تحت تأثیر این‌گونه تفکرات هستند گفت: انجمن حجتیه هم یکی از مصادیق این‌گونه تفکرات است، انجمنی که سابقه تأسیسش به دهه سی برمی‌گردد و نسل انقلاب با این انجمن آشنایی بیشتری دارد. از یک دوره‌ای به بعد برخی گمان کردند که این انجمن تعطیل شد، درحالی‌که امام 5 سال بعد از تعطیلی ظاهری آن، در سال 67 برای اولین بار به‌صراحت لفظ انجمن حجتیه را به کار بردند و فرمودند: «حواس‌تان را جمع کنید که نکند یک‌مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ای ها همه‌چیزتان را نابود کرده‌اند».

«این احساس خطری است که حضرت امام نشان می‌دهند بعدش هم به طرق و بهانه‌های گوناگون حضرت امام نسبت به این گروه تذکر می‌دهند، به‌عنوان نمونه در پیام منشور روحانیت که سالگردش هست می‌فرمایند: «دیروز حجتیه‌ای‌ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحهٔ مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی‌تر از انقلابیون شده‌اند» و این اوج نفاق این دسته تفکر را نشان می‌دهد.»

این پژوهشگر انجمن حجتیه افزود: متأسفانه آثاری که مخصوص انجمن منتشرشده به تعداد انگشتان دودست نمی‌رسد و دچار مشکل است. به لطف الهی فعالیت‌هایی شروع شد که به همین مناسبت قرار است فردا چهارم اسفند در همایشی که در مشهد با موضوع «مقابله با تحجر و اسلام آمریکایی» برگزار می‌شود دو اثر مهم رونمایی بشود، یکی نرم‌افزار «خشت کج» است که به همت مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری آرمان تولید شد و دوم دو جلد کتابی که در انتشارت سوره مهر در دست انتشار است. جلد اول این کتاب مخصوص تاریخچه انجمن حجتیه و جلد دوم مخصوص اشخاص و گروه‌های شبه حجتیه هست افرادی نظیر سید حسن ابطحی، جریان شیرازی‌ها تا شبه انجمنی‌های امروز. این دو جلد مجموعه مقالاتی است که که ان‌شاءالله قرار است چهارم اسفند رونمایی شود.

اکبری آهنگر با اشاره به دیگر آثاری که قرار است دراین‌باره منتشر شود اضافه کرد: با توجه به آثاری که این روزها رونمایی می‌شود و چند اثر مهم و کامل دیگر که طی یک سال آینده نیز درباره تاریخچه انجمن منتشر می‌شود، باید از مسائل تاریخی انجمن فراتر برویم. ما می‌خواهیم وارد ابعاد فکری و اعتقادی این گروه شویم. الآن وقتی با یک انجمنی روبه‌رو می‌شویم برای اثبات سخنانش از آیه و حدیث استفاده می‌کند و استناد به مواردی نظیر سخنان امام و مقام معظم رهبری را نمی‌پذیرد. لذا شما باید با آیه و حدیث دلیل بیاورید و حرف‌شان را از همان طرق رد کنید. برادران و خواهرانی که به این موضوع علاقه‌مندند تلاش کنند تا از این به بعد، هم‌وغم خود را در مورد شبهاتی که انجمن حجتیه با کمک آیات و روایات مطرح می‌کند، قرار دهند، تا سال دیگر این موقع آثار فراوانی مخصوص تفکر انجمن حجتیه داشته باشیم.

وی افزود: این به این معنا نیست که تابه‌حال از اول انقلاب هیچ تحقیقی درباره شبهات فکری این‌ها نشده است، مثلاً درباره تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت، درباره وظایف منتظر حقیقی، درباره نگاه انجمن حجتیه به قیام عاشورا و دیگر قیام‌های شیعی بحث‌های مهمی شده است. امّا چه‌بهتر که مجموعه این شبهات و پاسخش را یکجا جمع آوری نماییم تا اگر کسی خواست مراجعه کند، برایش کفایت کند. به همین مناسبت ما درصدد هستیم که از امسال تلاش کنیم تا وارد فعالیت‌های منسجمی در راستای پاسخ به شبهه‌های انجمن حجتیه بشویم.

حجت‌الاسلام اکبری آهنگر در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تفاوت تشکیلات و خط فکری انجمن حجتیه گفت: تشکیلات انجمن یک گروهی هستند که فعالیت دارند و برنامه‌ریزی‌شده دارند کار می‌کنند، اما برخی از افراد هستند که این‌ها عضو تشکیلات انجمن نیستند، اما خواسته یا ناخواسته برخی از تفکرات یا همه تفکراتشان همان تفکرات انجمن حجتیه شده است، که به آن‌ها شبه حجتیه ای می‌گوییم. بعضاً شاید خود افراد خبر نداشته باشند این حرفی که دارند بیان می‌کنند حرف انجمن است.

وی سپس به تبیین سه نمونه و مصداق بارز از تفکرات جریان شبه حجتیه ای پرداخت و آن‌ها را چنین برشمرد: اول مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت و مسائلی همچون ولایت‌فقیه، دوم مخالفت با وحدت شیعه و سنی که برای این مورد برنامه‌ها می‌گیرند و مخصوصاً در شرایط فعلی که همه احتیاج به اتحاد دارند این‌ها دارند در لباس تشیع، تخریب می‌کنند. سوم مخالفت افراطی با فلسفه و عرفان.

اکبری آهنگر در پایان توضیحاتی را نیز در مورد مستند پوستین وارونه مطرح کرد و گفت: دو سال پیش در جشنواره عمار اولین مستند مخصوص انجمن و مصادیقی از آن همچون مدرسه علوی تهران ساخته شد و علی‌رغم این‌که بسیار مطالب گوناگونی داشتیم، این مطالب خیلی خلاصه شد و مستند هشتاد دقیقه شد. این کار اولین مستندی بود که بعد از پیروزی انقلاب با این حجم درباره انجمن حجتیه ساخته می‌شد و با شخصیت‌های مختلفی مصاحبه شد و به لطف الهی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها اکران شد و بعد از اکران جلسات پرسش و پاسخ شکل گرفت. ان‌شاءالله یکی از برنامه‌هایی که در این همایش‌ها و جلسات مختلف می‌تواند اجرا بشود اکران مستند پوستین وارونه هست که نسخه شصت‌دقیقه‌ای آن در صف اکران شبکه افق هست. نسخه کامل آن نیز در دبیرخانه جشنواره عمار برای علاقه‌مندان قابل دستیابی است. ​

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top