تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/12/24 - 08:56
کد خبر: 161060

چشم و چراغ دولت در سال 93

چشم و چراغ دولت در سال 93

دکتر قاضی زاده هاشمی را خیلی ها با کلینیک نور که محل انجام عمل های تخصصی چشم پزشکی است قبل از تابستان 92 می شناختند. اما بعد از معرفی سیدحسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و رای آوردن وی در مجلس، همه حتی آنها که مشکل چشم هم نداشتند با او آشنا شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سال 93 برای دولت یازدهم تا چند روز دیگر مثل تمام ایرانی ها تمام می شود. سالی که هر حرف و حدیثی از طرف دولت در آن انجام شد. رفتار عصبانی با منتقدان گرانی پیچ خوردگی بیش از حد در ماجرای هسته ای و ... اما در میان کارت زرد و قرمزهایی که دولت از مردم و مجلس و نخبگان گرفت یک نقطه امیدواری در دولت به خوبی دیده می شد. چشم و چراغ دولت که نسبتاً از مخالفان تا موافقان دولت همه از کار و عملکردش رضایت نسبی داشتند؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر قاضی زاده هاشمی را خیلی ها با کلینیک نور که محل انجام عمل های تخصصی چشم پزشکی است قبل از تابستان 92 می شناختند. اما بعد از معرفی سیدحسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و رای آوردن وی در مجلس، همه حتی آنها که مشکل چشم هم نداشتند با او آشنا شدند.

در معرفی هاشمی اتفاقا خیلی از حامیان دولت منتقد و مخالفش بودند و او را به خاطر آنکه پسرعموی امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنگوی سابق جبهه پایداری است، مهره پایداری ها در دولت می دانستند.

اما هاشمی کارش در سال 93 با ادامه طرح تحول نظام سلامت که از سال 92 با جدیت پیگیری می کرد را ادامه داد. از آنجایی که هیچ طرحی در ایران بدون منتقد و مخالف وجود ندارد عملکرد هاشمی در حوزه تحول سلامت و به خصوص افزایش میزان تعرفه های پزشکی با انتقادهایی رو به رو بود.

انتقاد ها به وزیر بهداشت اگرچه از طرف افرادی مثل پزشکیان که وزیر بهداشت دولت اصلاحات قابل تامل بود ولی سیر رضایت از وزارت کم حاشیه هاشمی بهترین دلیل بود تا حتی دانشجویان در دیدار ماه رمضان خود با رهبر انقلاب از وی تمجید کنند و لبخند هاشمی در روزهای اوج انتقاد به وزیر معزول وزارت علوم یعنی فرجی دانا خود نشان دهنده خیلی چیزها بود.

از آن جا که بی حاشیه بودن در ایران غیر ممکن به نظر می آید وزیر بهداشت هم حاشیه ای در سال 93 داشت به نام دکتر حسام الدین علامه از چهره های معروف سابق انجمن اسلامی علوم پزشکی تهران. فردی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 هاشمی رفسنجانی نقش پایه تریبون را برایش ایفا کرده بود به عنوان مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت منتصب شده بود. حاشیه ای که شاید سال 94 برای هاشمی و وزارت خانه اش مشکل تراشی کند.

اما با وجود «آقای دکتر حاشیه ساز» و انتقادهای طرفداران دولت از وزیر بهداشت هیچ کس نمی تواند انکار کند که جنس این وزیر بهداشت در روزهای پر فراز و نشیب دولت در سال 93 جنس نایاب و نادری بود. حضور در میان مردم در سخت ترین شرایط که نمونه اش ماجرای ریزگردهای اهواز بود. حضور در زندان ها برای لمس از نزدیک مشکلات سلامتی زندانیان و انجام عمل های درمانی در نقاط مختلف کشور به صورت رایگان گرچه برای مردم خوشایند بود اما برای بعضی ها مانند مشاور معصومه ابتکار در سازمان محیط زیست ناخوشایند بود تا آن جا که آقای دکتر چشم پزشک دولت متهم به «نخود هر آشی» بودن، شد. حتی روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی یعنی آرمان روابط عمومی هم برای وزیر بهداشت خط و نشان کشید که آقای وزیر رفتار پوپولیستی ات بوی رسیدن به پاستور از راه انتخابات ریاست جمهوری 96 می دهد. این نامهربانی حامیان دولت با قاضی زاده هاشمی درحالی انجام شد که حتی هاشمی رفسنجانی هم بنابر اعتراف خودش سلامتی چشم هایش را مدیون وزیر بهداشت است.

به هر حال سال 93 سالی بود که دانشجویان علوم پزشکی وزیرشان را بر سر سفره های افطار خودشان در خوایگاه ها دیدند و حتی بدون تکلف با یکی از برترین جراحان چشم دنیا سلفی انداختند. البته دانشجویان پزشکی در اسفندماه با قوانین جدید برای امتحان دستیاری در شوک به سر می برند.

شوکی که شاید بعد از امتحان دستیاری در بهار 94 خودش را نشان دهد. سالی که با وجود گلایه مندی  پرستارها و تجمعشان در مقابل مجلس درباره وضعیت معیشتی و میزان کارانه شان برای وزارت بهداشت به خیر و خوشی گذشت. گرچه تلخی های زیادی در حوزه بهداشت از ماجرای پالم و پوست سیب تا اسید پاشی و این اواخر آمپول های چشم قاچاق در حوزه وزارت بهداشت وجود داشت اما آقای دکتر هیئت دولت با حاشیه سازی کمتری به داد مردم رسید و گره از کارشان باز می کرد. و شاید بی دلیل نیست که این جراح چشم در سال 93 چشم و چراغ دولت بود!

* گزارش از محمد مهدی نوریه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top