تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/09/22 - 15:21
کد خبر: 187320

در مقابل وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت؛

تجمع فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران +عکس و فیلم

تجمع فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران +عکس و فیلم

فارغ‌التحصیلان کارشناسی مهندسی عمران به دلیل آخرین مصوبه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت در آزمون نظام مهندسی برای فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته تجمع کردند. در ادامه فیلم و عکس مربوط به این تجمع دانشجویی را می‌بینید.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از فارغ‌التحصیلان ناپیوسته مهندسی عمران دانشگاه‌های سراسر کشور، مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارغ‌التحصیلان کارشناسی مهندسی عمران به دلیل آخرین مصوبه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت در آزمون نظام مهندسی برای فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته تجمع کردند.

آخرین مصوبه وزارت و شهرسازی مربوط به تابستان است که مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته و بعد از عدم توجه به این اعتراضات، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در مقابل این وزارتخانه تجمع کردند که تصاویر و فیلم‌های مربوط به آن را در ادامه می‌بینید:

****

فیلم


دانلـــــــــــــود


دانلــــــــــــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
یک مهندس عمران
1394/09/22 - 22:58

این تجمع غیر قانونی است
چراکه مثلا فردی با کاردانی حسابداری و کارشناسی ناپیوسته عمران، خواهان دریافت پروانه نظام مهندسی است!!!
اتفاقا اگر وزارتخانه به این افراد پروانه بدهد به جان و مال ملت خیانت کرده است.
کسی که نه استاتیک پاس کرده، نه تحلیل سازه ها و نه حتی مهندسی زلزله؛ چطور می تواند مدعی دریافت پروانه مهندسی ساختمان باشد؟!

خواهشا به موضوعاتی از این دست سیاسی نگاه نکنیم. اگرچه وزارت مسکن مشکلات بسیاری دارد که ناشی از سیاسی کاری های مسئولان آن است اما در این یک مورد اقدام بسیار شایسته ای انجام داده اند.
نبوی
1394/09/23 - 09:46

با سلام دوست عزیز لطف کن کتاب قانون نظام مهندسی رو بخون، بعد قضاوت کن، من که پروانه اشتغال دارم با مدرک مهندسی وارد نظام شدم چه ربطی داره کاردانی بنده، بعدشم قید شده کارشناسی، نه کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، بنده حدود 170 واحد درس پاس کردم. کاردانی بنده هم ساخت و تولید هستش کل دروس سیالاتی رو هم پاس کردم جز چند واحد حالا بیان پروانه امسال بنده رو ارتقا ندن، پول بعضی آقایون کم شده این مصوبه رو برا خودشون گذاشتن نه بخاطر من و تو، یا این ملت.
1368
1394/09/23 - 10:00

آقا کی گفته عمران بودن. عمران و مکانیک با هم تجمع کرده بودن.
ودود
1394/09/23 - 20:12

البته نظرات سطحی زیاده. ولی مهندس ناپیوسته غیر متجانس تلاش کرده و علم مهندسی عمران رو به بهترین نحو آموخته دیگه این دلیل ها اشتباه و این قانون رد میشه
کارشناسی ناپیوسته مکانیک
1394/09/24 - 09:10

دوست عزیز (یک مهندس عمران) فکر کنم شما فقط برای قبولی در آزمون کتا مقررات ملی ساختمان رو با خودتون بردین جلسه امتحان و هیچ اطلاعاتی راجع به قوانین ندارین لطف کن بعد اینکه کتاب رو دقیق مطالعه کردی بعدش نظر بده.
میثم معرآفر
1394/10/06 - 08:41

تو رو خدا با سرنوشت ما بازی نکنید، تو رو خدا لغو کنید این بخشنامه الکی رو
سعید شاه پروری
1394/11/12 - 10:27

بنده دوسال در هنرستان،دوسال در دوره کاردانی و دوسال در کارشناسی دروس عمران رو خوندم و با معدل بالا پاس کردم، پنج سال هم سابقه کار تو پروژه های بزرگ و کوچیک دارم، چرا نباید به من مجوز بدن؟؟؟ اگه معیاری برای سطح سواد وجود داره اون امتحان نظام مهندسیه، به نظر من این تصمیم بدون فکر و احساسی بوده و داره با سرنوشت هزاران نفر بازی میکنه
عمران ناپیوسته
1395/01/16 - 18:32

سلام تقریبا 7000 تا مهندس کارشناسی ناپیوسته وجود داره! بیشتر اینها با هزار تا بدبختی درس خوندن، این مصوبه خیلی ظالمانه است! اگه حذف نشه، دیگه به دکتر تدبیر و امید رای نمیدم! با این همه بیکاری 7000 نفر دیگه به بیکارا اضافه شدن! تبریک میگم به آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهر سازی
ستاره ادهمی
1395/03/02 - 12:06

شعار ما. قانون فقط آیین نامه مقررات ملی... روش ماال آراف دی. نه ای اس دی. عمل ما نرم افزارهای مهندسی. هدف ما ساختمانهای مهندسی...... بچه ها تا می توانید به روش تنش مجاز گیربد چونکه همه آنهایی که این مصوبه را آورده اند. همین نقطه ضعف بزرگ را دارند. چونکه اولا تنش مجازند. در حالی که آیین نامه ضرایب بار و مقاومت است. و بعدشم از نرم افزار هیچ سر در نمی آورند، من الان سرکارم، مثل یه استاد دانشگاه دارم به اینها چیز یاد میدم، وکاردانی غیرمرتبط هم دارم، باورکنید اگه من نباشم، الکی کار می کنند، پس زنده باد نقطه ضعف، تنش مجاز از جان ما چه می خواهی برو گم شو
عمران
1395/03/04 - 15:20

بسمه تعالی
موضوع: (تخلف وزارت راه و شهرسازی)
احتراما به استحضار می‌رساند با تصویب مصوبه بشماره ۲۷۸۸۲/۴۳۰ مورخه(۹۴/۵/۲۵) وزارت محترم راه و شهرسازی تعداد کثیری از مهندسان کارشناسی ناپیوسته از داشتن حق عضویت و اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی محروم گشته اند، در مصوبه قبلی مهندسان ناپیوسته با کاردانی غیر مرتبط میتوانستند پروانه اشتغال از نظام مهندسی دریافت نمایند ولی متاسفانه در مصوبه جدید فوق الذکر با رعایت نکردن قانون، باعث عطف ما سبق شدن قانون شده اند !و عملا مدارک ما فاقد ارزش و اعتبار از نظر نظام مهندسی گشته است .اصل عطف به ماسبق نشدن قوانین از پایه های حقوق و از بدیهیات به شمار می رود. و نمیتوان قانونی را وضع کرد و آن را به گذشته سرایت داد( اصل ما سبق نشدن قانون) به گوانه ای که این اصل در حقوق خصوصی، حقوق جزاء‌ حقوق عمومی وحتی در اسناد بین المللی به عنوان وسیله اثبات حق از اهمیت خاصی برخوردار است.
عدم رعایت این اصل در رویه قضائی دادگاههای مدنی، جزائی اداری نیز به عنوان مبنایی جهت کنترل قضائی وابطال اقدامات ناشی از نقض اصل به شمار می رود.در ماده ۴ قانون مدنی به اعلام میدارد اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ماقبل خود اثر ندارد. این قاعده دارای دلایل فقهی و عقلی میباشد از جمله: آیه ((ما کنّا معذّبین حتی نبعث رسولا)) اسراء ۱۵٫ لذا از جنابعالی تقاضا بررسی و مساعدت در لغو مصوبه غیر قانونی وزارت راه و شهر سازی را صادر فرمایید.
ناشناس
1395/03/05 - 00:59

تصویب مصوبه وزارت راه و شهرسازی بر خلاف اصل 169 و 4 قانون اساسی می باشد، از یک وزارت خانه بعید است که از قانون اساسی تخطی کند، مطمئنا در دیوان عدالت اداری لغو خواهد شد.
ناپیوسته
1395/03/06 - 14:50

با عرض سلام و خسته نباشید، از مسولین محترم تقاضا دارم در لغو مصوبه به مهندسان ناپیوسته کمک کنند. (مهندسان محترم هر کدام به سایت ریاست جمهوری شکایت ارسال کنید)
see
1395/03/07 - 13:38

دروغگو با دروغ خودش سه چیز به دست می آورد : 1. خشم الهی براو . 2. اهانت به خودش از طرف مردم 3. سرزنش و نکوهش فرشتگان نسبت به او. میزان الحکمه جلد 3 صفحه 2678! قبل از ادامه تحصیل در رشته غیرمرتبط از وزارت راه سوال کردم که آیا بعد از تحصیل پروانه می دهید؟ گفتند بله! حالا میگویند مصوبه جدید اجازه پروانه دادن را نمیدهد!!! پس وزارت محترم راه وشهرسازی چرا بمن دروغ گفتی؟؟؟
عمران نامرتبط
1395/03/08 - 15:32

با سلام، محضر رییس جمهور محترم دکتر حسن روحانی، ماده 4 قانون مدني در بيان قلمرو قانون در زمان مي گويد:‌ «اثر قانون نسبت به آتيه است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد مگر اينكه در خود قانون مقررات خاصي نسبت به اين موضوع اتخاذ شده باشد.»
اين حكم كه از ماده 2 قانون مدني فرانسه اقتباس شده حاوي دو قاعده مهم است 1- قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد:‌ يعني، قانون فقط بر وقايعي حكومت مي كند كه پس از وضع آن روي داده است و آنچه در زمان اقتدار قانون سابق رخ داده تابع همان قانون است و تغيير قوانين نسبت به اعمال گذشته اثر ندارد.
2- اثر قانون نسبت به آتيه است: يعني قانون جديد همينكه قابل اجراء‌ شود بر تمام امور حكومت مي كند و قانون سابق سلطه خويش را از دست مي دهد بي اثر بودن قانون نسبت به گذشته مطلق نبوده و قانوني كه كيفيت و طريقه مطالبه حق ثابت را از غير به وسيله محاكم قانوني تعيين مي نمايد و تغييري در ماهيت حق نمي دهد عطف به ما سبق مي شود و عطف به ماسبق نشدن مربوط به قانوني است كه متضمن بيان ماهيت حق و اساس روابط اشخاص است با يكديگر و مبين امور موجد حق ورافع آن است عطف به ما سبق نمي شود امثله براي قانون شكل قوانين جزائي است ومثال قانون موضوع قانون مدني است، رییس جمهور محترم احتراما به استحضار می‌رسانم با تصویب مصوبه وزارت راه و شهرسازی بشماره 430_27882 _ 94/5/25 تعداد کثیری از مهندسان ناپیوسته از عضویت در سازمان نظام مهندسی محروم گشته اند، در مصوبه قبلی مهندسان ناپیوسته اجازه عضویت داشتند ولی در مصوبه جدید فوقالذکر با رعایت نکردن قوانین با توضیحات داده شده فوق باعث عطف بماسبق شدن قوانین گشته اند و عملا به مهندسان زیان وارد شده است، لذا از جنابعالی درخواست لغو و مواخذه عاملان این مصوبه که بر خلاف قانون میباشد را خواستارم
جمعی از مهندسان
1395/03/09 - 16:40

بسمه تعالی، تقاضای استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی توسط نمایندگان محترم مجلس بدلیل تخطی از قانون اساسی را داریم، جمعی از مهندسان ناپیوسته 50000 نفری
مهندس بیکار
1395/04/05 - 18:34

بنام وجدان های بیدار، آیا کسی هست ما را یاری و نصرت کند؟ و مصوبه ظالمانه را حذف کند؟ آیا کسی هست به 50000 نفر مهندس کمک کند؟
جواد ادهمی
1395/04/19 - 19:56

بسمه تعالی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
کمیسیون محترم عمران مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با سلام و احترام فراوان: احتراما اینجانب جواد ادهمی بدینوسیله به اطلاع می رسانم که با توجه به بیانات مهم و اکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پدافند غیرعامل و زلزله های اخیر به ویژه زلزله بم که در آن هم ساختمانهای غیرمهندسی و هم ساختمانهای شناسنامه دار مهندسی ویران گردید. به صورتی که ساختمانهای مهندسی بیشتر دچار آسیب گردید. لذا از دلایل مهم آن روش تحلیل و طراحی تنش قدیمی و خطرناک مجاز است. در این روش به دلیل افزایش وزن سازه در حدود 40 درصد و مصرف فولاد و بتن بیشتر قیمت آن با ضریب بالاتر می رود و پول مردم هدر شده و همچنین با توان چهار در مقابل زلزله آسیب پذیر می شود. و دانشگاه آزاد مشهد اولین دانشگاه در ایران است که رشته سازه آن در سال 1388 اصلاح گردید. و روش آن روش جدید و علمی ضرایب بار و مقاومت و روش حالات حدی نهایی آیین نامه جدید مقررات ملی ساختمان گردید. لذا حدود نود درصد مهندسان و دانش آموختگان ایران اساسا دانش آموخته روش تنش مجاز می باشند. و به دلیل ترجمه روش جدید ضرایب بار و مقاومت و عدم تحقیق و پژوهش این روش اضافه بر ترجمه لاتین آن جهت هماهنگ سازی ضرایب آن. متاسفانه ده درصد باقیمانده نیز ناقص تحصیل کرده اند. و لذاساختمانهای کشور و سازه های آن در معرض شدید خطر زلزله و سیل و غیره قرار دارند. و این یک مسئله مهم امنیتی است. لذا علی رغم پیگیریهای زیاد و مکاتبات فراوان به هیچ پیشرفتی دست نیافته ام. زیرا که آقای منوچهر شیبانی اصل ریاست نظام مهندسی و دکتر مظاهریان ریاست ساختمان و آقای آخوندی عزیز وزیر محترم راه و شهرسازی و همه دوستانشان و همکارانشان با روش تنش مجاز درس خوانده و حتی مدارک کارشناسان ناپیوسته جدید را که واحدهای جبرانی طی کرده اند و به روزرسانی شده اند با بخشنامه کمیسیون هم ارزی رشته ها مورخ 25/5/94 صادره از نظام مهندسی باطل کرده اند.
خواهشمند است از آنجایی که خودم بچه طبس هستم . و در زلزله بسیاری از عزیزانم را از دست داده ام اقدامات مقتضی و صلاحدید را به عمل آورید. مگر می شود کسی که با روش تنش مجاز درس خوانده است علی رغم دکترا داشتن حالا سازه بتواند براساس مباحث جدید 6 و 9 و 10 محاسبه و نظارت و اجراکند. مگر جان و مال مردم شوخی است. الان 90 درصد ساختمان سازی کشور دست همینها است. به جای پاپوش دوختن باید به فکر ساختمان سازی بود. و از سروران محترم استدعا دارم مباحث جدید مقررات ملی ساختمان را به صورت دقیق اجرا کنند. والا همه چیز به هم می خورد. اضافه بر مورد فوق موارد ذیل هم حائز اهمیت است. و در حال حاضر رعایت نمی شود.
1- عدم وجود میز زلزله: بعد از طراحی سازه و مدلینگ نیاز به این است که خاک و پی و خود سازه در شرایط واقعی در روی میز لرزان یا میز زلزله در شرایط واقعی آزمایش شود. و این برای تمام سازه ها تک به تک ضروری است. و سازه و زلزله هیچ تعارفی ندارند.
2- انطباق دقیق آیین نامه جدید و ضرایب آن با کشور ایران. مثل ژاپن و چین که آیین نامه مختص خودشان دارند.
3- به لحاظ اقتدار دیگر در آینده این اقتصاد است که حرف اول را می زند. و در صورت نداشتن اقتصاد قوی هیچ کشوری دیگر حتی به لحاظ فرهنگی و سیاسی هم قدرتی ندارد. و یکی از نشانه های اقتصاد قوی داشتن مهندسین به روز شده تحصیل کرده قوی می باشد. و برخلاف سیاست نظام مهندسی که از وجود مهندسین زیاد در کشور می ترسد و با بخشنامه های مختلف مثل کمیسیون هم ارزی رشته ها مورخ 25/5/94 آنها را حذف می کند. در حالی که می تواند با یک حرف ساده اگر مهندسین مشکلی دارند. با راهکار مناسب آنها را اصلاح کند. و این بر خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و حتی خود دولت هم هست
4- تمام اساتید سازه کشور باید زیر نظر اساتید کشوری که ما قصد استفاده از آیین نامه آنرا داریم به روزرسانی شوند و آنها هم مهندسین را به روزرسانی کنند و آیین نامه ای کارآمد داشته باشیم. هر چند که اساتیدسازه دانشگاه آزاد مشهد در حال حاضر اساتید دانشگاههای آمریکا هم هستند. و دقیقا به لحاظ علمی حتی سوالات امتحانی ما نیز با آنها یکی بوده است.
5- در حال حاضر مباحث جدید مقررات ملی ساختمان در حال تدوین است. و از آنجایی که قوانین و آیین نامه ای مهمتر از اینها جهت کمیسیون عمران مجلس کشور مهمتر نیست.
با تشکر و احترام: جواد ادهمی 09159102466
مهندس ابراهیمی
1395/04/26 - 11:29

دوستان نگران نباشید
تمام این شیطنت ها زیر سر ترکان است
انشالله بزودی عوض میشه
و مصوبه ظالمانه لغو
تک تیرانداز
1395/04/28 - 11:58

کسانی که این مصوبه روگذاشتن یه نگاه به مباحث جدید مقررات ملی بندازند. دیگه براساس روش تنش مجاز نیست که با یک باد ساختمون بریزه. البته اگه بتوانید بفهمید.
بچه خونگرم کویر ایران
1395/04/29 - 10:59

بسمه تعالی
ریاست محترم جمهور
جناب دکتر روحانی
با عرض سلام و ادب: احتراما پیرو کمیسیون هم ارزی رشته ها صادره از نظام مهندسی به تاریخ 25/5/94 و به امضای آقای منوچهر شیبانی اصل در زیربرگ وزارت راه و شهرسازی اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته سال 1391 مهندسی تکنولوژی عمران –عمران از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با طی 12 واحد راهسازی و نقشه برداری و روسازی و حمل و نقل و ترافیک و 12 واحدآب و فاضلاب و سد و شبکه و 70 واحد در زمینه ساختمان بر طبق مصوبه فوق به خاطر نامرتبط بودن کاردانی فردی فاقدصلاحیت و غیرمرتبط در نظام مهندسی شناخته شده ام و حالا مثل بنده 10 هزار نفر دیگر هم از دوستانم می باشند. و علی رغم مدرک به روزشده و طی واحدهای جبرانی و تایید مدارکمان از سوی وزارت علوم از سوی نظام مهندسی با این مصوبه مورد تحقیر و توهین و متهم به فردی ناآگاه قرار گرفته و از داشتن پروانه اشتغال محروم شده ایم. و من که مادرم از بچگی با قالی بافی ما را بزرگ کرده است و برای هر ریال که خرج شده است صدها هزار بار نخهای قالی را گرفته است . و پدرم میلگرد داغ و قالبهای سنگین با دستهای نازنینش جابجا کرده است. و حالا من با داشتن زن و دو تا بچه حالا یک سال است بیکارم. و هیچ کاری برای آنها از دستم برنمی آید. و از طرفی آیین نامه جدید مقررات ملی ساختمان مرا تایید می کند انتظار دارید شما را و آقای دکتر آخوندی و منوچهرشیبانی اصل را ببخشم. اگر شما جای من بودید چه میکردید. با تشکر و احترام
فرهنگ هنرجو
1395/05/03 - 13:23

جناب آقای دکترروحانی وآخوندی وتمامی وجدانهای بیدار:به خاطراحترام به خون میلیونهاانسانی که درزلزله هاکشته شده اندواحترام به جان ومال مردم واحترام به علم ودانش روزمهندسی به آیین نامه های جدیدمقررات ملی ساختمان که براساس روش به روزشده ضرایب بارومقاومت وحالات حدی نهایی است.کسانی راکه قبل ازسال1390 براساس روش خطرناک وقدیمی مجازدرس خوانده اندوتمام محاسباتی که خوانده اندفولاد50صفحه وبتن 25صفحه است که درسایت موجوداست.راحذف کنید.وبالجبازی حق ماکارشناسان ناپیوسته راکه مدرکمان براساس آیین نامه جدیداست وبه روزرسانی شده ونرم افزارروزمهندسی راهم دردانشگاه آموخته ایم وفولادوبتن ومهندسی زلزله و تحلیل سازه و...حداقل هرکدام 20 منبع داردو500 صفحه است وبهترین اساتیدسازه دردانشگاه آزاددرس خوانده ایم وهزینه زیادی خرج کرده ایم رابالغومصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94برگردانید.....جان مردم درخطراست
ناشناس
1395/05/10 - 11:07

با سلام: چقدر شان نظام مهندسی و مهندسان بالا میرود وتمام افرادی که بسازوبفروش هستند دست و پای خود راجمع میکنند و بدون شک هیچ چیزی از این بیشتر تاثیرگذارتر نخواهد بود و سازمان نظام مهندسی را قانون مندترنشان نخواهد داد اگر که رییس نظام مهندسی ساختمان کشور و به پیروی از ایشان تمام روسای نظام مهندسی بیایند شجاعانه جلوی تلوزیون اعلام کنند: آیین نامه مقررات ملی مخصوصا مباحث 9 و 10 جدید شده است و براساس روش حالات حدی نهایی و ضرایب بار و مقاومت به روزرسانی شده است. پس ما که براساس روش تنش مجاز درس خوانده ایم دیگر در کارساختمان سازی کشور دخالت نمیکنیم و به خاطراحترام به قانون و جان و مال مردم پروانه مان را پس میدهیم.... آنوقت همه می فهمیدند که در این کشور قانون هست و مهم است و به آن احترام گذاشته می شود.
ناشناس
1395/05/11 - 11:45

با سلام در خصوص انتخابات با این مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها مورخ 25/5/94 از سوی نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی آقای روحانی مطمئن باشید که دیگر رای نخواهید آورد چون مرا که یک مهندس عمران هستم و 20 سال سابقه کار دارم با این مصوبه لغو پروانه کردید در حالی که مدرک من براساس آیین نامه جدید مقررات ملی به روزرسانی شده است و همچنین تمام واحدهای جبرانی را پاس کرده ام...... خوب حالا اینکه ما 5000 نفر هستیم و الان من صدنفر اهل خانواده ام هستند و همه شاهد مستقیم و هر کدام از آنها صد نفر فامیل و دوست و آشنا و همینطور به صورت نمایی بزرگتر میشود و وقتی از من میپرسند که تو که مهندس عمران هستی چرا بیکاری میگویم تقصیر آقای روحانی است که به من پروانه اشتغال نمیدهد و همین حرف ساده باعث میشود که نظر تمامی آنها عوض شود به صورتی که شما قادر نخواهید بود با صد تا برجام یا با هیچ قدرت رسانه ای و حتی پول و هیچ ابزار دیگری دوباره رای بیاورید و مردم چیزی را باور میکنند که با چشمشان میبینند... حتما در موقع رای گیری این مطلب را خواهید دید... یادتان باشد توابع نمایی با سرعت بیشتری بزرگتر میشوند... مادربزرگم همه جا را در عرض یک ثانیه پرمیکند
ناشناس
1395/05/13 - 11:13

باسلام و احترام
كانال شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان در نظر دارد
جهت پيشبرد اهداف عالیه مهندسی در حوزه ساختمان و توسعه ارتباطات جامعه مهندسي كشور
از هم اكنون مستقيمأ با شما مهندسان عزيز در ارتباط باشد،شما همراهان هميشگي ميتوانيد
پيشنهادات و انتقادات همچنين مطالب آموزشي،اطلاعات عمومي در زمینه هايي كه مرتبط با ساختاركلي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور است ارائه نمایید.
ناشناس
1395/05/14 - 11:34

با سلام: به نظر می رسد که باز هم به دلیل استفاده از افراد فاقد صلاحیت در آمارگیری و بدون تحقیق کارشناسی و دقیق آماری که بیان می کند ایران پنجمین کشور دارای مهندس در جهان است اشتباه است... چونکه ایران دارای بیشترین مهندس در رشته کشاورزی آنهم شاخه زراعت میباشد. به این دلیل که دانشگاه پیام نور گناباد هر ساله به میزان 5 برابر مورد نیاز کشور مهندس کشاورزی شاخه زراعت میدهد و این در حالی است که این کار 20 سال است که ادامه دارد. و بنابر همین آمارهای اشتباه رییس جمهور و مدیران دولتی برنامه ریزی میکنند و میگویند که ایران پنجمین کشور دارای مهندس است. و با کمیسیون هم ارزی نظام مهندسی و هدایت تحصیلی و امثال این تصمیمات و مصوبه ها غذای مسموم به خورد فرزندان ایران میدهند و استعدادهای آنها را نابود و کور میکنند. به جای شکوفا کردن استعدادها و کمک گرفتن از آن برای عمران و آبادی کشور عزیزمان آنرا تخریب هم می کنند.... من که دیگر با این بلایی که درکمیسیون هم ارزی رشته های نظام مهندسی بر سر کارشناسان ناپیوسته آوردند دیگر پول نمیدهم که بچه خودم و هرکسی را که میشناسم برود درس بخواند.... تازه اگر قرار است دخترها هم اندازه پسرها در رشته عمران سهم داشته باشند باید مثل من آنها هم به سربازی بروند تازه حضرت محمد گفته است که کار زنها برعکس است.... لطفا دقیق آمار بدهید و دقیق تر مدیریت کنید و هر چه را که نمی دانید راحت همان اول بگویید نمی دانیم و اطلاعی نداریم تا این همه مشکل برای جامعه درست نکنید.
ناشناس
1395/05/15 - 11:30

با سلام: دوستان عزیز کارشناس ناپیوسته پیرو شکایت شما بابت کمیسیون هم ارزی رشته مورخ 25/5/94 از نظام مهندسی به دیوان عدالت اداری بنده به عنوان یک فرد با تجربه که دوست دارم زحمات شما به نتیجه برسد توجه شما را به نکات ذیل جلب می کنم: اولا با این روند تجمعات و طرز شکایت به دیوان حتما رای به نفع منوچهر شیبانی و نظام مهندسی صادر خواهد شد زیرا که منوچهر شیبانی صلاحیت حرفه ای شما را با یک دفاعیه محکم رد خواهد کرد. و ایشان صلاحیت دارد که از طرف نظام مهندسی صلاحیت شما را رد یا قبول کند... بنابراین شما هم باید بتوانید با یک دفاعیه محکم تر صلاحیت او را رد کنید. و باید متوسل به آیین نامه مقررات ملی شوید. چون که ایشان مباحث آیین نامه جدید مقررات ملی را زیرپا گذاشته است مخصوصا مباحث 9 و 10. باید بگویید که آقای منوچهر شیبانی اصلا چرا شما مدارک کارشناسان ناپیوسته را که به روز شده و بعد از سال 1390 گرفته شده و بر اساس آیین نامه جدید و روش حالات حدی نهایی است و ضرایب بار و مقاومت است را رد کرده اید و مدارک قبل از سال 1390 که براساس تنش قدیمی و خطرناک مجاز است را قبول کرده اید و به ما و جان و مال مردم ضربه زده اید. و اگر منتظر انتخابات باشید دوباره ترکان یا شیبانی و امثالهم رای می آورند و بازهم هیچ در ادامه می توانید مطالب مختلف در این باره را در این سایت و سایتهای مختلف با عناوین مختلف نوشته ام را مطالعه کنید. پس محکم باشید و مواظب کلمه صلاحیت باشید. موفق باشید. جواد ادهمی
ناشناس
1395/05/15 - 17:48

خطر مرگ: از تمامی کسانی که این عبارت را میخوانند به خاطر حفظ جان هشتاد میلیون انسان تقاضا دارم به گوش سران کشور جمهوری اسلامی ایران برسانندکه باید تمام مهندسین عمران و معماری که قبل از سال 1390 مدرک گرفته اند پروانه حق امضا آنها به خاطر اینکه نه بر آیین نامه قدیم و نه آیین نامه جدید و نه هیچ آیین نامه دیگری در جهان منطبق نیست و با روشهای غیرعلمی و خودساخته و الکی درس خوانده اند لذا مدارک دانشگاهی آنها و حق امضا آنها باطل گردد و تمام ساختمانهای کشور ایران مورد بازبینی قرار بگیرد. و در صورت بروز زلزله و هر حادثه دیگر خواننده این متن در صورت سهل انگاری در اطلاع رسانی در خون خودش و جان و مال مردم شریک خواهد بود.... جواد ادهمی
ناشناس
1395/05/16 - 11:54

من از مصوبه کمیسیون هم ارزی نظام مهندسی خبرنداشتم حتی نمیدانستم رییس جمهور کیه و وزیر راه و شهرسازی کیه. وقتی که مدرک مهندسی تکنولوژی عمران را به مدیریت پذیرش نظام مهندسی مشهد آقای مهندس توتونچی نشان دادم. یک دفعه دیدم بنا کرد بر مسخره و توهین. منم شوکه شدم گفتم به من میگی. گفت ها. و دیدم مدرکم تو صورتمه. دست و پام شروع کرد بر لرزیدن. و وقتی که چند قدم فرار کردم. گفت که از بالا به من زنگ زدن و با توهین گفت درسته که ما سه سال پیش به تو کارت عضویت دادیم و تاییدت کردیم ولی برو مصوبه را از توی سایت بخوان.... و منم که دیدم حراست اومده هیچی نگفتم. و ناگهان یاد رضاخان میرپنچ افتادم و یاد سمینارهایی که در دفاع از انقلاب رفته بودم و صحبت کرده بودم و اعتقاداتم در ذهنم مرور شد. و شیطان جلوم ظاهر شده و باخنده دست می زد منم چندکیلومتر تاخانه راه رفتم تا از خستگی از پا افتادم و دیگر اصلا تحمل نگاه کردن به تلوزیون و دیدن آقایان را ندارم و از توی ذهنم صدای پتک می شنوم.
ناشناس
1395/05/16 - 15:24

باسلام پیروکمیسیون هم ارزی رشته هاصادره ازنظام مهندسی به تاریخ 25/5/94به امضای رییس نظام مهندسی کشورآقای منوچهرشیبانی اصل وآقای دکترآخوندی وزیرمحترم راه وشهرسازی لطفاتفاوت کارشناسان ناپیوسته وپیوسته رامشخص کنیدولیست واحدهای طی نشده رابه صورت کتبی اعلام فرمایید.تابرویم دانشگاه مربوطه وواحدرابگذرانیم تاحق کسی ضایع نشود.
ناشناس
1395/05/19 - 09:45

به خداقسم اگه کسی ازحالابه بعدکسی به بچه های ناپیوسته کوچکترین توهینی بکنه درهرپست ومقامی که باشه به سزای اعمالش خواهم رساند
ناشناس
1395/05/23 - 20:14

آقایان به دلیل رعایت نکردن آیین نامه جدید مقررات ملی ساختمان مسوول جان و مال مردم هستند.
ناشناس
1395/05/24 - 10:55

اگر کسی در اعتراض به مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها صادره از نظام مهندسی جلو وزارت راه خودسوزی کرد چه کسی جوابگو خواهد بود.
ناشناس
1395/05/24 - 19:07

با سلام: احتراما میشود امسال آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم در پیشگاه خداوند متعال و مردم در این سه سال کل بودجه های عمرانی را که دریافت کرده است و کل پروژه هایی که انجام داده است را با ذکر درصد و جزییات کلا برای عموم روی یک تکه کاغذ منتشر کنند. و در هفته دولت امسال فقط به صورت کلی آقای نوبخت نگویند مثلا هزار هزار میلیارد دلار ما کار عمرانی انجام داده ایم. تا مردم هم بفهمند لااقل بودجه های عمرانی در کجا و کدام بخش و کدام شهر خرج شده است....
ممنونننننننننننم
ناشناس
1395/05/26 - 12:30

با سلام و ادب: جناب آقای رییس جمهور دکتر روحانی و جناب آقای وزیر راه و شهرسازی دکتر آخوندی و آقایان دکتر منوچهر شیبانی اصل و مظاهریان و ترکان و... و مهندسان پیوسته قبل از سال (روش قدیمی و خطرناک مجاز) 1390 از زحمات طاقت فرسای شما برای خارج کردن کشور و بخش ساختمان از رکود و اعتلای اخلاق حرفه ای مهندسان و بالا بردن شان و توانمندیهای مهندسان و به روز کردن و رونق نظام مهندسی کمال تشکر و قدردانی را دارم. واقعا هیچ قلم و زبانی نمی تواند زحمات شما و رسانه های کشور را که برای این بخش و کل کشور متقبل شده اید را به درستی ادا و بیان نماید. با تشکر کارشناس ناپیوسته بعد از سال 1390 (روش ضرایب بار و مقاومت و حالات حدی نهایی روشهای جدیدآیین نامه مقررات ملی ساختمان)
ناشناس
1395/05/26 - 19:15

جریان این مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها این است که یک روزی یه بنده خدایی دقیقا یکسال پیش که عضو شورای نظام مهندسی بوده یه گیری به ترکان یا منوچهر شیبانی اصل میده ظاهرا موضوع خیلی بالا میگیره. و دعوا میشه. فکر میکنند چه جوابی بدن. می بینند بنده خدا کارشناس ناپیوسته است و کاردانی او غیرمرتبط با کارشناسی است. بعدشم این مصوبه میاد-اصلا این مصوبه ربطی به بیکاری و رکود و اعتلای نظام مهندسی نداره. و اینا همش بهانه بوده که اون بنده خدا رو دکش کنند. بعدشم اخلاق حرفه ای رو آوردن تا ما که اعتراض کردیمو مثل همون بنده خدا به سزای اعمالمون برسونن. الان اسم همه ما رو دارن- مواظب باشینننننننننن
جوادادهمی
1395/05/27 - 14:18

مطابق قانون اساسی هرحکم یافعلی که به صورت قانونی صادروانجام شودودرنتیجه آن پول یاثروت ویاحکمی که درنتیجه آن قراراست حقی ازکسی سلب شودقبل ازصدورواجرای آن حکم حتمابایدخودشخص درآن محل احضارشودوبه تناسب اهمیت موضوع به آن شخص اجازه دفاع داده شود.واین قانون تمام کشورهاومجامع بین المللی نیزمیباشد.وهمه حقوق دانهامیدانند.ولی درمصوبه کمیسیون هم ارزی که بنابرآن کارشناسان ناپیوسته ازپروانه اشتغال محروم شده اند.نه قبل ونه بعد ونه تابحال به هیچ کس اجازه دفاع داده نشده است واین برخلاف قانون وشرع ومنطق است
ناشناس
1395/06/05 - 11:03

امام خمینی(ره) چقدردلم برات تنگ شده
ناشناس
1395/06/06 - 12:46

با سلام و احترام و ادب کامل: اینجانب با مدرک کاردانی آبیاری و زهکشی سال 1377 و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران سال 1391 و واحدهای به روزشده براساس مقررات جدید ملی ساختمان و تماما جبرانی و مدرک کاملا قانونی وزارت علوم از سال 1377 و نزدیک بیست سال و با حقوق اندک و ناچیز و به صورت بسیجی با اندک سوادی که داشتم و دارم در پروژه های عمرانی و ملی کشور در مناطق محروم و بیابانی و روستایی کشور و زمانی که آقایان رییس در پشت میز و منطقه خوش آب و هوای تهران که آن زمان آلوده هم نبوده و ترافیک هم نداشته و بعد از اینکه پدرم به صورت بسیجی داوطلب و درب داغون و موجی و عصبی بعد از هشت سال از جنگ برگشته و مادرم هنوز دار قالی بافی را رها نکرده و به من و جبهه ها النگوهای دستش و جهازش و زمینهای ارثیه پدریش را در منطقه گرمسیر و بدآب و هوای کویری طبس بدون هیچ کولر و پنکه ای در روی تخته قالی بافی همه را به جنگ و رزمندگان و فلسطین کمک کرده حالا اصلا حقم نبود که با مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها مورخ 25/5/94 وزارت راه و آقای آخوندی عزیز از داشتن پروانه اشتغال محروم شوم و فردی ناآگاه از سوی ایشان و همکارانشان خطاب شوم. من در قلبم شدیدا احساس ناراحتی میکنم و هیچ وقت این را قلبا فراموش نمیکنم. چونکه من کاملا قانونی نه احساسی کار کرده ام. همچنین بنده به مدت یکسال است که باداشتن زن و دو تا بچه به خاطر این مصوبه بیکارم. و اینکه می گویند تعداد زیاد است شما اسم یک کشور را بیاورید که فارغ التحصیلان آن بیکار نباشند پس بروند مصوبه بزنند و یک تعداد را حذف کنند آیا این هم شد مدیریت. این مدیران اگر بروند خانه و پولشان را بگیرند بیشتر مفیدند و فداکاری میکنند و لطف میکنند و ما از ایشان تشکر میکنیم. با تشکر و احترام و ادب
ناشناس
1395/06/20 - 10:51

با سلام من دانشجوی مک کورمک استاد دانشگاه برکلی بودم یه بار خواستم پیش ایشون اظهارفضل کنم و رفتم از یه منبع ناشناس یه جمله بسیار پیچیده را گفتم. ایشون با خونسردی به من جواب داد خوبه شما به این کتاب علاقه داری و این مطلب تو فلان صفحش اومده ولی شماحق نداری چون ایرانی هستی ازاین به بعد به غیر از آیین نامه مقررات ملی ساختمان برای محاسبات ودیگرمطالبی که برای من میفرستی ازمنبع دیگری استفاده کنی دوستان مطالعه وتحقیق خیلی خوبه ولی برای مامقررات ملی ساختمان حرف اول و آخر را میزنه و اگر مشکلی داره باید حل بشه من در ادامه یه نامه نوشتم که آقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی اصلا حاضر به جواب دادن آن نیست..................مقام محترم وزارت راه وشهرسازی:جناب آقای دکترآخوندی
با سلام و احترام: احتراما ضمن تشکر از زحمات شما بدینوسیله همانطور که اطلاع دارید ساختمانهای کشور با روش تنش خطرناک و قدیمی مجاز تحلیل و طراحی می شود. و اضافه بر اینکه فولاد و بتن بیشتری مصرف می شود به دلیل افزایش وزن به شدت در مقابل زلزله آسیب پذیرمی شود. همچنین این یک روش منسوخ شده می باشد. و آیین نامه مقررات ملی هم براساس روش جدید ضرایب بار و مقاومت و حالات حدی نهایی آمده است. و همچنین از طرفی دیگر چون که خود این آیین نامه ترجمه شده است. و در منبع اصلی آن قید شده است (این آیین نامه هیچ کدام از ضرایب و روشها را برای کشورهای دیگر تایید نمی کند و مسوولیت آن بر عهده استفاده کننده است) و نرم افزارهای مربوطه هم درسرتیفیکیشن آن هم همین مطلب را آورده اند. و لذا آیین نامه مقررات ملی موجود هم ضرایب آن مختص کشور ما نیست. و هم چنین حدود نود درصد مهندسان کشور هم با روش تنش مجاز مدرک گرفته اند. و ده درصد جدیدهم ناقص درس خوانده و به روز شده اند. و با توجه به این که کشور عزیز ما ایران برروی خط زلزله واقع شده است و ضرایب و روش جدید نیاز به تحقیقات و آزمایشات خاص دارد. دستورات مقتضی و صلاحدید را امر به ابلاغ فرمایید. با تشکر
ناشناس
1395/06/21 - 13:03

من یه مهندسم پس آبروی من پروانمه من پروانه اشتغالمو میخوام من از سازمان نظام مهندسی کار نمیخوام من فقط سند شخصیتمو و هویتمو میخوام. من دیگر با این مصوبه احساس حقارت میکنم. من زیر بار این مصوبه له شدم. دیگه هیچی برام نمونده. آقای دکتر آخوندی سند هویتمو به من برگردون.
ناشناس
1395/06/22 - 00:08

از کلیه مهندسان محترم که در رابطه با کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94 صادره از نظام مهندسی سوال دارند به آدرس زیر در اینترنت جستجو نموده تا به تلگرام متصل شوید telegram.me/joinchat/DOZHAQjymS0W6_KUjoJniw
رضا
1395/07/09 - 22:37

با سلام بنده کاردانی ریاضی دارم که پایه تمام مهندسی ها ست کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد سازه دارم میخوام بدونم بنده لیاقت پروانه نظام رو ندارم ولی بعضی از دوستان مدعی که خرشون از پل گذشته لیاقت داشتن واقعا؟
کارشناسان ناپیوسته درنظام مهندسی
1395/08/12 - 13:24

بزرگترین سوپرگروه تلگرامی پنج هزار نفری با عنوان کارشناسان ناپیوسته د رنظام مهندسی https://telegram.me/joinchat/DOZHAQjymS0W6_KUjoJniw
adhami
1395/08/19 - 18:45

گروه تلگرامی کارشناسان ناپیوسته درنظام مهندسی یاشماره صفرنهصدوپانزده نهصدوده بیست وچهارشصت وشیش
Real Engineer
1395/12/07 - 13:54

ناپیوسته ها مهندس نیستند بلکه تکنسین یا کارشناس فنی آن رشته ای محسوب میشوند که در آن فارغ التحصیل شده اند زیرا غالب آنها نه تنها کارشناسی را بصورت دو مقطع بدون کنکور اخذ کرده اند بلکه در مقطع متوسطه بجای تحصیل در رشته ریاضی فیزیک به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای جذب شده و عملا از زمینه کاری مهندسین یعنی آنان که هندسه و ریاضیات می دانند بسمت حوزه کاری تکنسین ها یعنی اشخاصی که مهارت های اجرایی و آچاربدستی بالاتری دارند تغییر فاز داده اند. لذا این تصمیم نظام مهندسی بسیار بسیار پذیرفتنی و منطقی است.
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top