تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/06/04 - 22:03
کد خبر: 208045

سلطنت‌طلبان: شاهزاده بی‌شرف است!

در چند سال اخیر به‌دلیل ناتوانی «ربع پهلوی» در رهبری و هدایت اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی، انتقادات به او روز به روز افزایش پیدا کرده است. بخصوص پس از آنکه «شورای ملی ایران» تحت امر شاهزاده ورشکسته پهلوی، نتوانست به اهدافش برسد و اکنون تنها اسمی از آن باقی مانده، بسیاری از حامیان دیروز «ربع پهلوی» نیز به جمع منتقدان او پیوسته‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در چند سال اخیر به‌دلیل ناتوانی «ربع پهلوی» در رهبری و هدایت اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی، انتقادات به او روز به روز افزایش پیدا کرده است. بخصوص پس از آنکه «شورای ملی ایران» تحت امر شاهزاده ورشکسته پهلوی، نتوانست به اهدافش برسد و اکنون تنها اسمی از آن باقی مانده، بسیاری از حامیان دیروز «ربع پهلوی» نیز به جمع منتقدان او پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از امپراطوری دروغ، در چند سال اخیر به‌دلیل ناتوانی «ربع پهلوی» در رهبری و هدایت اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی، انتقادات به او روز به روز افزایش پیدا کرده است. بخصوص پس از آنکه «شورای ملی ایران» تحت امر شاهزاده ورشکسته پهلوی، نتوانست به اهدافش برسد و اکنون تنها اسمی از آن باقی مانده، بسیاری از حامیان دیروز «ربع پهلوی» نیز به جمع منتقدان او پیوسته‌اند.

«ربع پهلوی» در ماه‌های اخیر آنقدر از سوی سلطنت‌طلبان با بی‌توجهی مواجه شد که برای افزایش حامیانش و به گمان خود افزایش قدرت سیاسی‌اش، از سویی به طرف صهیونیست‌ها، آل‌سعود و آمریکا و از سوی دیگر به‌طرف گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب دست دراز کرده است.

شاهزاده ناکام پهلوی که چند سال پیش در مصاحبه با العربیه رسماً از کشورهای خارجی بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با جمهوری‌اسلامی درخواست کمک کرده بود، چندی پیش نیز در مصاحبه با روزنامه اماراتی «الوطن»، در برابر استفاده از عنوان جعلی «خلیج» برای خلیج فارس سکوت کرد و بدون دفاع از تمامیت ارضی و حق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در خلیج فارس، گفت: “… بسیار بین ما مسائل مشترک هست که می‌توان برپایۀ آنها با برادران در امارات، روابط سازنده داشته باشیم. دورۀ کشمکش و رویارویی به دورۀ اعتماد و دوستی تبدیل خواهد شد …”

میزان انتقادات به «ربع پهلوی» هنگامی به نقطه جوش رسید که او چند روز پیش در جمع تعدادی از عناصر اپوزیسیون و تجزیه‌طلب ازجمله اعضای گروهک فدائیان خلق که پیش از انقلاب از دشمنان رژیم پهلوی بودند، سخنرانی کرد و اعلام نمود که اگر در ایران به قدرت برسد، مسیری خلاف پدربزرگش را در پیش می‌گیرد و به گروه‌ها و قوم‌های مختلف خودمختاری خواهد داد!

هنوز چند روز از این سخنان «ربع پهلوی» نگذشته بود که حتی صدای طرفداران دیروزش هم درآمد و منتقدان ربع گفتند که شاهزاده ورشکسته پهلوی برای رسیدن به قدرت از هر کسی درخواست کمک می‌کند و حاضر شده به وطنش خیانت کند.

در این رابطه صفحه فیسبوک «چپکُش» که از حامیان سلطنت و شاهان پهلوی است، علیه «ربع پهلوی» نوشت: “شاهزاده رسما اعلام می‌کنند که در مسیری برعکس مسیر پدربزرگ حرکت می‌کنند و می‌گویند که اگر پدربزرگم در راستای تمرکز کشور قدم برداشت، ما امروز در مسیر معکوس عدم تمرکز پیش خواهیم رفت و حکومت مرکزی ایران را ملغی کرده و وظایفش را به سه خط تقلیل داده و مابقی را به مناطق خودمختار خواهیم سپرد! … تاکید مجدد بر لزوم برقراری خودمختاری های ایلاتی و همزمانی نزدیکی ایشان به شیوخ عرب با همدلی‌های مریم رجوی رهبر سازمان تروریستی مجاهدین خلق با شیخ‌نشین‌ها این احساس را تشدید می‌کند که توطئه‌ای خلقی-عربی-چپی در مسیر تجزیه ایران و در راستای حل مشکل ایران و ایرانیان برای اعراب یکبار برای همیشه و به صورت فیزیکی کلید خورده است … پس از این تمایلی نیز به استفاده از نام خانوادگی پهلوی برای ایشان (ربع پهلوی) نداریم … و پس از این ما ایشان را تنها به نام «رضا دیبا» می‌شناسیم … آقای رضا دیبا نه تنها سوگندی که به نام پادشاهی خورده‌اند به مسخره گرفته و شهروند شده‌اند بلکه به سوگند وفاداری به قانون اساسی مشروطه ایران که متضمن حفاظت از اتحاد و یکپارچگی ایران است نیز پشت کرده و رسما راه ایرانستیزی و عرب‌بازی در پیش گرفته‌اند …”

چند روز پیش هم «امید شریفی دانا» لیدر سلطنت‌طلبان مقیم سوئد در انتقاد به «ربع پهلوی» گفته بود: “… دیگر امیدی به ایشان نیست … امید است هواداران پادشاهی رودبایسی سیاسی را کنار بگذارند و اندکی غیرت به خرج بدهند و در بیانیه‌ای رسما اینگونه مواضع و مصاحبه‌های شاهزاده رضا پهلوی را محکوم نمایند … بابت ارادت شدیدم به خاندان پهلوی نمی‌روم جلوی دوربین تا افشاگری‌های زیادی را در مورد مواضع شاهزاده رضا پهلوی انجام دهم … من میهن پرستی را با توجه به مواضع شاهزاده رضا پهلوی در سالهای گذشته و مصاحبه‌های اخیرشان با رسانه‌های عربی که چشم دیدن یکپارچگی ایران را ندارند، نمی‌بینم …”

«شهرام همایون» مدیر و مجری شبکه لس‌آنجلسی «کانال یک» هم دیگر فردی بود که درباره موضع گیری‌های «ربع پهلوی»، با ابراز شرمندگی اظهار داشت: “عربستان دارد شدیداٌ بر روی اپوزیسیون جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری می‌کند، برای دامن زدن به مسائل قومی و اقلیتی برای شمارش معکوس تجزیه خاک ایران. اما به دست کی، نه به دست انگلیس و نه به دست آمریکا، بلکه به دست اپوزیسیون جمهوری اسلامی!!”

وی با اشاره ضمنی به درخواست کمک برخی عناصر اپوزیسیون از جمله «ربع پهلوی» از کشورهای بیگانه برای فشار به جمهوری‌اسلامی، با تایید وابستگی اپوزیسیون به بیگانگان، تصریح کرده بود: “اگر قرار باشد اپوزیسیونی پس از جمهوری‌اسلامی به سر کار بیاید که به بیگانگان وابسته است، همان بهتر که جمهوری‌اسلامی باشد…”

همایون که خود را مهمترین سلطنت‌طلب و اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی می‌داند، با گردآوری تعدادی از عناصر و گروه‌های اپوزیسیون، بیانیه‌ای علیه «ربع پهلوی» صادر کرد. در این بیانیه تند نوشته شده است: “تضعیف کردن ارکان ھویت ایرانی، حاکمیت یکپارچه ملی و وفاق ملت ایران در رقابت ھای قدرت خواھان در درون نظام را محکوم و مردود می دانیم و در برابر آن می ایستیم. از سوی دیگر، اخیراً، گفتگوھای نگران کننده ای در باره این اصول بنیادین و غیر قابل چانه زنی در برونمرز را نیز گواه بوده ایم.”

در ادامه این بیانیه که توسط گروه‌هایی مانند «جبهه ملی؛ تشکیلات آمریکا»، «جمعیت خرد پیشه‌گان ریشه‌ای»، «جنبش پایداری مرز پرگهر»، «جنبش رنسانس (نوزایی ایرانی)»، «جنبش ما ھستیم»، «حزب مشروطه ایران» تنظیم شده، آمده است: “… ایرانیان (بخوانید سلطنت‌طلبان)، مصاحبه‌ھای چهره‌ھای نامدار خود با رسانه‌ھای بیگانه را رصد می‌کنند و از آنان چشم انتظارند تا دقت و توجه ویژه در پاسخ‌گویی به سخنان و پرسشهای موذیانه آن رسانه‌ھا، داشته باشند. کم توجهی مصاحبه شونده در اینگونه گفتگوھای رسانه‌ای، میهن دوستان را دچار نگرانی و ناامیدی می‌نماید و برخی از مردم ممکن است آن را به مماشات و کوتاه آمدن بر سر مقوله‌ھای حیاتی ھمچون وحدت ملی و یکپارچگی سرزمینی کشور تعبیر نمایند. پیرو ھمین نگرانی، باید افزود که جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج ھمیشه فارس مانند ھمه نقاط کشورمان، از اجزای جدانشدنی مام میهن ھستند و به صرف سیاست‌های غلط و تحریکات حکومت کنونی ایران در منطقه، نمی‌توان درباره مالکیت این جزایر و اعمال حاکمیت ایران بر آنها، چانه زنی نمود و یا با واژگان بازی نمود …”

بیانیه تند سلطنت‌طلبان علیه «ربع پهلوی»

اما کار برای «ربع پهلوی» به اینجا ختم نشد و بیش از ۵۰ نفر از عناصر سلطنت‌طلب و حامیان دیروزش مانند «امید دانا»، «ضیا اتابای» و … ، با صدور بیانیه‌ای تندی‌تر با عنوان «آخرین هشدار به آخرین ولیعهد»، مواضع اخیر شاهزاده ناکام پهلوی را محکوم کردند و به او هشدار دادند که اگر از رفتارهای ضدملی دست برندارد او را از پادشاهی ایرانی خلع کرده و کارش را یکسره می‌کنند.

پس از هجمه‌های سنگین سلطنت‌طلبان و پادشاهی‌خواهان به «ربع پهلوی»، او بالاخره مجبور به صدور بیانیه شد. در بیانیه‌ای که از طرف «شورای ملی ایران» با مدیریت «ربع پهلوی» منتشر شده، در واکنشی منفعلانه تمام اقدامات ضدملی «ربع پهلوی» رد شده و ادعا شده که همه تصاویر فتوشاپی و تمام صداها و ویدئوها ساختگی است! در بیانیه مذکور آمده است: “… در یک سناریوی جدید با انتشار اسکرین شات‌های گوناگون به تحریف مصاحبه الاوطن با ریاست گرامی شورای ملی ایران و صداگذاری بر تصاویر ویدیویی شاهزاده رضا پهلوی پرداخته و تلاش شده تا وی را متهم به خدشه دار کردن تمامیت ارضی و همبستگی ملت یگانه ایران نمایند …”

بخشی از مصاحبه «ربع پهلوی» با روزنامه الوطن. تصویر از وبسایت «ربع پهلوی»

اما حامیان سابق شاهزاده ناکام پهلوی پس از صدور بیانیه وی نیست دست بردار نبودند. «امید شریفی دانا» که خود را یکی از رقبای سیاسی جدی «ربع پهلوی» می‌داند، با انتقاد از بیانیه منتسب به «شورای ملی ایران» که در آن منتقدان به شاهزاده پهلوی، عوامل جمهوری‌اسلامی دانسته شده بودند، گفت: “من از آنان خواستم به عنوان یکی از امضا کنندگان بیانیه‌های اعتراضاتی از من شکایت ننمایند، نشان میدهند تا چه حد بی‌شرافت می‌باشند که چگونه با روشهای سازمان اطلاعاتی جمهوری اسلامی می‌خواهند صدای‌های مخالف را در نطفه خفه کنند … کاملا قابل پیش‌بینی بود، شخص شاهزاده رضا پهلوی و مشاورینشان توان پاسخگویی به محتوای بیانیه های ارائه شده را نخواهند داشت و بجای پاسخ مستند دست به ارعات و تهدید خواهند زد ولی نمی‌دانند دیگر در دنیای امروز این نوع تهدیدات کارساز نخواهد بود …”

«امید شریفی دانا» که در قصد خود برای ورشکسته کردن کامل «ربع پهلوی» مصمم است، با انتشار اسنادی شاهزاده ناکام پهلوی را خائن به وطن دانست و که برای رسیدن به اهدافش به بیگانگان متوسل شده است.

 

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top