تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/06/10 - 15:03
کد خبر: 208703

ورود «سواحل مکران» به کتب درسی

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از تلاش این نهاد برای ایجاد مجتمع فنی و حرفه‌ای دریایی به صورت شبانه روزی در منطقه جدید جاسک خبر داد و گفت: درصدد آن هستیم که این مجموعه را با همکاری آموزش و پرورش راه‌اندازی کرده تا در سه الی چهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از تلاش این نهاد برای ایجاد مجتمع فنی و حرفه‌ای دریایی به صورت شبانه روزی در منطقه جدید جاسک خبر داد و گفت: درصدد آن هستیم که این مجموعه را با همکاری آموزش و پرورش راه‌اندازی کرده تا در سه الی چهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم در نشست خبری امروز سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور که به مناسبت همایش خیرین مدرسه‌ساز در سواحل مکران برگزار شد، اظهار کرد: 15 شهریور ماه سال جاری همایش بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در منطقه چابهار برگزار خواهد شد.

وی افزود: سواحل مکران در حدود 800 کیلومتری جنوب شرق کشور یعنی از منطقه میناب در هرمزگان تا آخرین نقطه خاک جمهوری اسلامی ایران در پسابندر قرار گرفته و این منطقه دارای 460 هزار نفر جمعیت بوده که حدود 250 هزار نفر آنها در چابهار ساکن هستند.

بی‌غم به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فرهنگی و اجتماعی در سواحل مکران اشاره کرد و گفت: ساحل دریای مکران یک گنج و ذخیره است و این در حالی است که در گذشته همه حواس ما متوجه خلیج فارس بود که البته خلیج فارس هم مساله بسیار مهمی است اما نباید از سواحل مکران غافل شویم زیرا این سواحل گنجی است که باید به آنها توجه ویژه شود.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تاکنون نیروی دریایی ارتش اقداماتی را در جهت توسعه سواحل مکران به انجام رسانده و گزارش آن را نیز به مقام معظم رهبری تقدیم کرده است، گفت: پس از ارائه گزارش عملکرد خود به مقام معظم رهبری شاهد آن بودیم که ایشان تدابیری را مطرح کرده و بر تاثیرگذاری نیروی دریایی ارتش در آبادسازی ملی تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی با وزارتخانه‌های مختلف به ویژه وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه منطقه مکران برگزار کرده‌ایم، گفت: نیروی دریایی ارتش تاکنون اقدامات متعددی از قبیل ایجاد راه‌های ارتباطی، ساخت پل‌های مختلف، راه‌اندازی اورژانس، خانه‌های بهداشت، پمپ بنزین، اختصاص بودجه برای آب‌شیرین‌کن‌های مناطق محروم و تجهیز و ساخت بنادر جدید انجام داده است.

بی‌غم به مدرسه‌سازی در سواحل مکران اشاره کرد و گفت: تاکنون هشت مجتمع آموزشی با عنایت مقام معظم رهبری در منطقه مکران احداث شده که شامل مدرسه 12 کلاسه دخترانه، مدرسه 12 کلاسه پسرانه در جاسک، دو سالن ورزشی و ایجاد مجتمع آموزشی 12 کلاسه در کنارک و ... بوده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروی دریایی ارتش همچنین اقداماتی در جهت زنده کردن نام مکران انجام داده و تولید ادبیات با نام مکران را به انجام رساندیم. همچنین تلاش زیادی در جهت تحقق توسعه درون‌زا داشتیم زیرا معتقدیم که برای توسعه منطقه باید از استعدادهای بالقوه درون آن استفاده شود.

وی به پیگیری در جهت استانداردسازی مدارس این منطقه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بیش از سایر وزارتخانه‌ها در این زمینه با ما همکاری کرده است. مدارس در تمام مناطق ساخته شده و چند مدرسه دیگر نیز امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

بی‌غم بیان کرد: در زمینه تولیدات فرهنگی نیز با برگزاری جشنواره فیلم رشد در سواحل مکران اقدامات خوبی را انجام دادیم، ضمن آنکه مدرسه دریایی فنی و حرفه‌ای در جاسک نیز با همکاری وزارت آموزش و پرورش تجهیز شده است.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: تاکنون با مدیران تالیف کتب درسی مدارس جلساتی را برگزار کرده‌ایم و امروز شاهد آن هستیم که در کتاب جغرافیای 2 در مورد سواحل مکران و نیروی دریایی صحبت می‌شود در حالی‌که در گذشته بیشتر شاهد مباحثی در خصوص سواحل خارجی در کتاب جغرافیا و ... بودیم.

وی در خصوص هنرستان دریایی جاسک اظهار کرد: هنرستان دریایی جاسک سه سال است که در منطقه مکران فعال شده و فارغ‌التحصیلان آن امسال دیپلم می‌گیرند و یک مجتمع جدید فنی و حرفه‌ای نیز قرار است در منطقه جدید جاسک به احداث برسد.

بی‌غم در پایان با اشاره به اینکه هنوز در روستاهای زیادی از کشور مدارس کپری وجود دارد، گفت: امیدواریم با برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در مکران بتوانیم در جهت رفع مشکلات آموزشی اقدامات خوبی به انجام برسانیم.  

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top