تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/06/31 - 09:10
کد خبر: 210535

سرلشکر باقری: در دفاع مقدس با یک ائتلاف بین المللی جنگیدیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به گواهی تاریخ هیچگاه ملت ایران آغازگر جنگ و تنش نبوده است و به کشوری تجاوز نداشته است و این نشان می‌دهد که ملت ایران، ملتی صلح‌جو است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به گواهی تاریخ هیچگاه ملت ایران آغازگر جنگ و تنش نبوده است و به کشوری تجاوز نداشته است و این نشان می‌دهد که ملت ایران، ملتی صلح‌جو است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سردار سرلشگر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم آغاز رزمایش نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: افتخار است برای نیروهای مسلح که در کشور تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان برای مرزداری و برقراری امنیت در داخل و خارج از کشور اهتمام گزیده اند.

وی افزود: به گواهی تاریخ هیچگاه ملت ایران آغازگر جنگ و تنش نبوده است و به کشوری تجاوز نداشته است و این نشان می دهد ملت ایران، ملتی صلح جو است که تجاوز رژیم بعثی عراق نمونه بارز آن است.

سرلشکر باقری اظهارداشت: تجاوز ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ملت انقلاب کرده ایران اسلامی یکی از بارزترین این نمونه ها است. دفاع مقدس آئینه تمام نمای دلاوری های رزمندگان در مقابله با دشمنی بود که با اتحاد غرب و شرق به جنگ یاران روح الله آمدند اما نتیجه ای جز شکست مفتضحانه عاید آنها نشد.

وی ادامه داد: این حادثه بزرگ بخشی عظیم از تاریخ ملت ایران را تشکیل می دهد که شهدا، جانبازان، رزمندگان، آزادگان و تک تک ملت ایران ساخت این تاریخ را بر عهده گرفته اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این باید عبرت کسانی باشد که از صدام و رژیم بعثی عراق با پول حمایت کردند و حق همسایگی ما را به جا نیاوردند و هرچند مورد رافت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند اما باید این توصیه را جدی بگیرند که هیچگاه چه خود و چه به نیابت از آمریکا وارد مجادله با ایران نشود و برای آنهایی که زیر چتر آمریکا و با پشتگرمی و همکاری رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی در پی ایجاد ناامنی و ناپایداری در امنیت منطقه و ایران هستند، آینده ای بهتر از صدام پیش بینی نمی‌کنیم.

سرلشکر باقری گفت: دشمنان ملت ایران جنگ تحمیلی ۸ ساله را هم برای نابودی ایران و ملت ایران طراحی کردند اما این دفاع مقدس به نقطه شکوفایی و درخشندگی و خوداتکایی و اعتماد به نفس ملت ایران تبدیل شد و حتی الگوی ملت تحت ستم در منطقه و جهان شد.

وی اظهار کرد: در واقع جنگی که با یک غافلگیری راهبردی ناجوانمردانه موجودیت انقلاب را هدف قرار گرفته بود، به یک فرصت راهبردی برای نمایش و اثبات ظرفیت ها، پایمردی ها و توانمندی های نظام و ملت ایران و تمامیت ارضی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی مبدل شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس نه تنها با ارابه جنگی کشوری به نام عراق می جنگیدند بلکه با یک ائتلاف بین المللی از شرق تا غرب جنگیدند.

سرلشکر باقری گفت: ما در واقع از یکسو با پول، اطلاعات و حمایت آمریکائی ها مقابله می‌کردیم و از سوی دیگر با میراژ فرانسوی با میگ شوروی، با تانک انگلیسی، با سلاح شیمیایی آلمانی، دلارهای سعودی و عماراتی و سربازان مراکشی اردنی و مصری در اختیار عراق جنگیدیم.

وی اظهارداشت: دفاع مقدس نمونه کم نظیر جنگ حق با باطل و مظلوم با ظالم بود. ملت ایران در طول جنگ 8 ساله با مقاومت خود دشمن را زمین‌گیر و او را در رسیدن به اهداف خود که شکست انقلاب اسلامی بود به ناامیدی کشاند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در طول تاریخ ملت های جهان سابقه ندارد که یک کشور تنها با چنین مشکلاتی که ما پس از انقلاب داشتیم، با ائتلاف کشورهای بزرگی مواجه شود، جنگ طولانی را پشت سر بگذارد و وجبی از خاک خود را از دست ندهد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه نگاه تاریخ نشان می دهد که هر گاه دشمن به این کشور حمله کرده با بی لیاقتی حاکمان، بخش هایی از کشور مورد تجزیه قرار گرفته است، افزود: اما در دفاع مقدس این افتخار برای نسل انقلاب و ملت ایران و با رهبری امام امت (ره) پابرجا و تاریخی خواهد ماند که با وجود همه تجاوزات و فشارها از استقلال و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.

امروز درس‌های دفاع مقدس چراغ راه برادران ما در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن است
وی بیان کرد: دفاع مقدس موجب شد تا مفاهیم ارزشی اسلام سرلوحه رزمندگان و حتی کشور قرار گیرد. در دفاع مقدس جهاد اصغر و اکبر تلفیق شد و روحیه جهاد اسلامی و انقلابی در کشور سایه افکند و امروز درس های دفاع مقدس چراغ و نقشه راه برادران ایمانی ما در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قهرمانی ها و عملیات های پیروزمندانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی قوای مسلح، ارتش قهرمان، سپاه پیروز، بسیج همیشه در صحنه، جهاد سازندگی فداکار و نیروی انتظامی صبور و پشتیبانی موثر صنایع دفاعی به وجود آورنده این صحنه پر افتخار بودند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مورد تحریم یکپارچه استکبار جهانی قرار گرفتند و توانستند بر روی پای خود بایستند و دست بر زانوی خود داشته باشند و هر آنچه از سلاح و تشکیلات نیاز دارند، خود بسازند و با روش های متکی بر تجربه خود، وارد نبرد شوند و دشمن را به شکست بکشانند.

سرلشکر باقری افزود: خدا را شاکریم که تلاش مذبوحانه دشمنان اسلام و تلاش بوق های تبلیغاتی و سناریوهای رسانه ای و عملیات های روانی صهیونیست ها و استکبار به بلوغ وحدت، انسجام، هماهنگی و بهترین تعامل و همکاری نزدیک به هم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منجر شد و بدین ترتیب صیانت از انقلاب و اسلام و امنیت داخلی و خارجی ایران و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا تضمین شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ساختار سازمان، راهبردها و برنامه های نیروهای مسلح، هوشمندانه و دقیق، متناسب با تامین امنیت کامل در داخل و خارج و پاسخگویی صریح، به موقع و به وقت به تهدیدهای دشمنان، طراحی و پیش‌بینی شده است، به گونه ای که آمادگی های دفاعی نیروهای مسلح ایران در سطح قابل قبول قرار دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top