تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/07/11 - 11:01
کد خبر: 211580

روزنامه شرق از انتشار کدام مطلب واهمه داشت؟

روزنامه شرق از انتشار کدام مطلب واهمه داشت؟

جهت آگاهی افکار عمومی متن کامل این جوابیه- که روزنامه شرق از انتشار کامل آن خودداری نمود- را در اختیار رسانه های جمعی قرار می دهم. لازم به توضیح است بخشی که به صورت قرمز منتشر می گردد، روزنامه شرق از انتشارش امتناع ورزیده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که روزنامه شرق روز گذشته (شنبه) اقدام به انتشار مطلبی در تیتر یک خود تحت عنوان «١٧ رادیکال پایدار» نمود. علی خضریان یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری نسبت به بخشی که در خصوص معرفی وی بیان شده بود، اقدام به موضع گیری کرده و با ارسال جوابیه ای به این روزنامه خواستار انتشار آن در روزنامه شرق شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه شرق امروز در ابتدای جوابیه خضریان آورده است: "ایشان پاسخی را که تقریباً به بیانیه سیاسی می‌ماند، ارسال کرده‌‌اند که به جز بخشی که حاوی تعریض به برخی افراد است منتشر می‌شود". که با عکس العمل مجدد این عضو جبهه پایداری همراه شد.

علی خضریان با ارسال متن کامل جوابیه خود به رسانه ها در توضیحی در ابتدای آن آورده است: روزنامه شرق امروز یکشنبه اقدام به انتشار بخشی از جوابیه اینجانب در خصوص مطلبی تحت عنوان «١٧ رادیکال پایدار» که در روز گذشته تیتر یک این روزنامه شده بود، نمود.

مطلبی که تلاش کرد تا با انتشار مطالبی که غالباً با جستجوی اینترنتی جمع آوری شده بود، اقدام به معرفی اعضای جدید شورای مرکزی جبهه پایداری نماید و جالب تر اینکه با بهره بری از تکنیک تقطیع واقعیت، اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع نماید و در حالی که از 17 عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تنها اینجانب با ارسال جوابیه ای کوتاه خواستار انتشار آن در روزنامه شرق شدم. اما این روزنامه به جای انتشار کامل جوابیه و سپردن قضاوت به افکار عمومی، همچون مطلب اولیه خود با استفاده از برچسب زنی ابتدا جوابیه را بیانیه ای سیاسی دانسته و در ادامه نیز بدون انتشار آن بخش از جوابیه که به تمثیل در خصوص آوانگاردی گالیله در مقابل جریان عوام فریب و متحجر دینی اشاره شده است مدعی شده که بنده خود را با گالیله قیاس نموده ام و این در حالیست که در همان بخش منتشر شده از جوابیه در روزنامه مذکور کاملاً واضح است که بنده تأکید کرده ام که "اینجانب در آن سال‌ها نماینده کوچکی از بدنه جنبش دانشجویی مسلمان بودم که به پیشروبودن دانشجویان در آن سال‌ها افتخار می‌نمایم". و در ادامه با قیاس میان جریان پیشرو دانشجو در مقابل جریان عوام فریبی که با حربه دینی "وقف" قصد داشت تا سرمایه‌ی ملی را خانوادگی کند، بیش از آنکه قصدم حتی تمثیل در جنبش دانشجویی به گالیله باشد، به دنبال آگاه کردن افکار عمومی از سرنوشت کسانی که به نام دین و با رویکردی عوام فریب در مقابل جریان آوانگارد دانشجو ایستادند، بودم.

فلذا جهت آگاهی افکار عمومی متن کامل این جوابیه- که روزنامه شرق از انتشار کامل آن خودداری نمود- را در اختیار رسانه های جمعی قرار می دهم. لازم به توضیح است بخشی که به صورت قرمز منتشر می گردد، روزنامه شرق از انتشارش امتناع ورزیده است.

مدیرمسئول محترم روزنامه شرق
جناب آقای مهدی رحمانیان

با سلام
پیرو انتشار مطلبی در خصوص اینجانب علی خضریان مورخ 10 مهرماه 95 در صفحه دوم آن روزنامه که مدعی شده است که "علی خضریان به دلیل سخنرانی علیه دانشگاه آزاد به حبس محکوم شده است". با توجه به اینکه این مطلب خلاف واقع می باشد، لازم است توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی بیان کنم. فلذا خواهشمند است مطابق با قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن در همان صفحه (صفحه 2) اقدام نمایید.

اینجانب هیچگاه علیه دانشگاه آزاد موضع گیری نکرده و تمام مواضع و انتقادات بنده پیرامون عملکرد مدیریت وقت دانشگاه آزاد – که در آن سال ها به مدیریت مادام العمر این دانشگاه شهرت یافته بود- می باشد و مهمترین ارکان آن انتقادات نیز در آن سال ها اصل قانون پذیری و امکان نظارت نهادهای نظارتی بر آن مجموعه بوده است که خوشبختانه پس از فشار و مخالفت های سنگینی- که از سوی مجموعه مدیریتی وقت این دانشگاه خصوصاً آقای هاشمی رفسنجانی با آن صورت می گرفت- مطالبه به حق جنبش دانشجویی به ثمر نشست و شاهد تغییرات مهمی در اساسنامه این دانشگاه در سال های گذشته بودیم.

لازم است یادآوری نمایم که اینجانب در آن سال ها نماینده کوچکی از بدنه جنبش دانشجویی مسلمان بودم که به پیشرو بودن دانشجویان در آن سال ها افتخار می نمایم. در مثل جای مناقشه نیست اما گالیله را هم در دادگاه محکوم کردند؛ امروز چه کسی ماندگار شد؟ و خوب است بیان شود که اگر دانشگاه آزاد امروز ملک طلق یک خانواده خاص با حربه عوام فریبانه وقف نشده و متعلق به مردم باقی مانده است مدیون مبارزه بی امان جنبش دانشجویی با همین آقایان چپ و راست تکنوکرات و با هزینه های مختلفی از جمله محکومیت قضایی بوده است.

به امید پایداری در مسیر انقلاب اسلامی
علی خضریان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1395/07/11 - 13:27

به امید روزی که آن 17 پایداری «رادیکال» باقی بمانند و مانند شرق و حاجی آقا خاطره و دوستان اصلاح طلب و اعتدال شان، اشرافیت را نهادینه نکنند.
کریمی
1395/07/11 - 23:07

احسنت و هزار آفرین برادر عزیز و گرامی اینها یک مشت جماعتی هستند که کارشان فقط تقطیع حرفها و سخنان و وارونه نشان دادن حقایق است. فقط باید بهشان گفت دوستان یک نگاه خیلی خیلی کوچک به تاریخ کنید! به خدا اسم و نام کسانی که همراه باد بوده اند در آن نمانده الا به شر و بدنامی
2 روزه دنیا را به آخرت جاویدانتان نفروشید آخر.
تورهای مسافرتی آفری
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top