تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/10/28 - 09:46
کد خبر: 223343

چه خبر از اردوی آموزشی-تشکیلاتی دانشجویان اصفهانی در مشهد؟

دانشجویانی که هنوز از گرد امتحانات نرسیده به مشهد رفتند +تصاویر

دانشجویانی که هنوز از گرد امتحانات نرسیده به مشهد رفتند +تصاویر

سومین اردوی آموزشی – تشکیلاتی صراط به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در مشهد مقدس در حال برگزاری است و تا کنون، سه روز را پشت سر گذاشته است. این در حالی است که هنوز در برخی از دانشگاه‌ ها در ایام امتحانات به پایان نرسیده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در روزهایی که امتحانات برخی از دانشگاه‌ها به پایان رسیده است و سایر دانشگاه‌ها نیز روزهای پایانی امتحانات خود را طی می‌کنند، دانشجویان اصفهانی برای شرکت در یک اردوی آموزشی – تشکیلاتی به مشهد مقدس رفتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سومین اردوی آموزشی – تشکیلاتی صراط به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در مشهد مقدس در حال برگزاری است و تاکنون، سه روز را پشت سر گذاشته است.

در در افتتاحیه صراط 3 پس از صحبت‌های ابتدایی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان، مبنی بر خوش‌آمد گویی و تبیین نقش دانشجو، پورحسینیان، مدرس دوره‌های توانمندی برای دانشجویان حاضر در این اردو، سخنرانی کرد.

محمدمهدی النچری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان در ابتدا با بیان اینکه دانشجو باید سعی کند از زندگی و موقعیت هایی که در آن قرار می‌گیرد بهترین استفاده را بکند، افزود: اگر قبول داریم که  یک دانشجوی انقلابی هستیم این خود زمینه‌ای است که جزء طبقه منفعل دانشگاه نباشیم و از توانایی‌های خود حداکثر بهره برداری را انجام دهیم.

در ادامه حسن پورحسینیان به سخنرانی در مورد موضوع ازدواج به عنوان یک مسئله‌ی مهم اجمتماعی - فرهنگی پرداخت و سه کلید اصلی برای انتخاب درست در ازدواج را مصاحبه و گفتگوی کافی بین دختر و پسر، تحقیق کافی، جامع و مناسب و در پایان مشورت با مشاوران متخصص بیان کرد.

وی در ادامه گفت: عمده مشکلاتی که در زندگی زناشویی پدید می‌آید، ناشی از عدم شناخت نسبت به تفاوت‌ها و بنیادهای فکری زن و مرد است. دختر و پسر باید به درجه ای از آگاهی رسیده باشند که یکدیگر را متفاوت و مکمل هم بدانند نه آنطور که دیگران آنها را جنس مخالف می‌خوانند.

استاد پورحسینیان سه کلید اصلی طلاق را نیز این گونه بیان کردند: مسائل جنسی، مسائل اقتصادی و دخالت خانواده‌ها از دلایل اصلی طلاق است. جوانان باید در این موارد شناخت کافی به دست بیاورند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

استاد پورحسینیان در مورد موضوع رسانه گفت: انسان عزتمندی که برای خودش ارزش قائل باشد، هیچگاه اسیر رسانه نمی‌شود چرا که او خود را کارگردان و معمار زندگی خویش می‌داند نه بازیگر و بازیچه و تماشاگر.

در پایان نیز پیام مرادی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در جمع دانشجویان این اردوی اموزشی – تشکیلاتی حاضر شده بود، به موضوع جنبش دانشجویی پرداخت.

وی گفت: دانشجویان رسالت بزرگی بر دوش دارند و برای رسیدن به آرمان‌ها، آرزو کردن کافی نیست بلکه حرکتی باید آغاز شود‌؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب جنبش دانشجویی را حرکت جهادی به سمت آرمان ها می‌دانند.

دومین روز از اردوی صراط 3، سعید قاسمی در بین دانشجویان حضور یافت و به موضوع چرایی و چیستی تشکیلات پرداخت.

قاسمی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خداوند کار گروهی را واجب کرده است. آنجاهایی که ازکلماتی مثل و سارعوا، وسابقوا و... استفاده می‌کند.

وی همچنین با بیان این که کار تشکیلاتی حزب بازی‌های سیاسی نیست خاطرنشان کرد: کار تشکیلاتی برای مرز بندی‌ها بین اهداف و آرمان‌ها صورت می‌گیرد نه برای قدرت گرفتن.

قاسمی همچنین کارهایی که در تشکیلات انجام می‌گیرد را به هشت دسته‌ی کارهای شخصی، کارهای فردی، کار جمعی، کار گروهی، کار تیمی، کار شبکه ای، کار جبهه‌ای و کار نهضتی تقسیم کرد و درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها گفت: ما باید سعی کنیم کارهایمان را از سمت شخصی به سمت نهضتی شدن ببریم.

قاسمی ضرورت کار تشکیلاتی را نیز بیان کرد و آن‌ها را با عناوین رشد خود انسان، هدف خلقت انسان، وظیفه در مقابل رشد اطرافیان، وجود دشمن قسم خوره و انتظارات رهبری تعریف کرد. در کار تشکیلاتی باید نهایت سعی به کار گرفته شود تا فردگرایی براذهان مردم جامعه تسلط پیدا نکند.

در ادامه این روز حجت‌الاسلام میثم شریف، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه اصفهان در مورد اخلاق فردی به سخنرانی پرداخت.

وی با طرح این سوال که "من چه کار کنم تا امام رضا‌(ع)تربیت من را بر عهده بگیرند" ابراز عقیده کرد: انسان در زندگی هر لحظه تصمیم‌هایی می‌گیرد و به راهنما و مربی نیاز دارد. ابتدا خود بسندگی را باید کنار گذاشت.

نماینده رهبری در دانشگاه اصفهان با پرداختن به مسئله شفاعت معصومین به عنوان جزئی از  ضروریات مذهب شیعه افزود: شفاعت معنی ریش سفیدی و پارتی بازی نمی‌دهد ‌و رابطه‌ی عمل در دنیا و نتیجه‌اش در آخرت عینی است یعنی در روز قیامت که پرده‌ها و حجاب‌ها از جلوی چشم مردم کنار می‌رود چهره واقعی عمل را می‌بینیم.

وی گفت: شفاعت در این صورت شامل حال ما می‌شود که تغییر کنیم و متحول شویم. بروز  این تاثیر در زندگی ما، روز قیامت شفاعتمان را می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1395/11/02 - 18:59

دست بچه های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان درد نکنه. خیلی خوش گذشت
خدا اجرشون بده
1396/03/22 - 01:02

اخلاق فردی؟!
چه کسی میگه؟؟؟؟؟؟
1396/03/22 - 17:42

آقای شریف خودشون اخلاق فردی میدونند چیه؟!
اگه میدونن، رعایتم میکنند؟
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top