تاریخ انتشار: جمعه 1395/11/15 - 11:07
کد خبر: 225448

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در نماز جمعه واوان:

تحقیر ملت ایران توسط رئیس جمهور آمریکا جزو دستاوردهای برجام است؟

تحقیر ملت ایران توسط رئیس جمهور آمریکا جزو دستاوردهای برجام است؟

دستور اخیر ترامپ، مردم ایران اسلامی را در ردیف کشورهای جنگ زده ای چون سومالی، سودان و لیبی آورده است. مخاطب این دستور رئیس جمهور آمریکا دقیقا ملت ایران است نه دولت ایران وآنها به دنبال تحقیر مردم ما هستند. مدیران محترم کشور آیا این هم از دستاوردهای برجام است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا آبدار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد آبدار در نماز جمعه امروز شهرستان واوان، گفت: دستور اخیر ترامپ، مردم ایران اسلامی را در ردیف کشورهای جنگ زده ای چون سومالی، سودان و لیبی آورده است. مخاطب این دستور رئیس جمهور آمریکا دقیقا ملت ایران است نه دولت ایران وآنها به دنبال تحقیر مردم ما هستند. مدیران محترم کشور آیا این هم از دستاوردهای برجام است؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا آبدار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است که متن کامل سخنان وی در نماز جمعه واوان را در ادامه می ‌خوانید:

1-دهه مبارک فجرو گفتمان انقلاب اسلامی
ابتدا دهه مبارک فجر را خدمت خواهران و برادران ارجمندم تبریک و تهنیت عرض میکنم. امام خمینی(ره): ۲۲ بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرارگیرد. دهه فجرعیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد.

*دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است

جمهوری ما نشانگر اسلام است                  افکار پلید فتنه ‏جویان خام است
  جمهوری اسلامی ما جاوید است                 دشمن زحیات خویشتن نومید است

*دهه فجر، دهه تجدید قوای نیروهای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب است که انشالله بار دیگر شاهد حضور چشمگیر مردم شریف و عزیزمان در 22بهمن خواهیم بود.
دلیل آنکه دولت درفعالیتهایش نه تنها پیشرفت نکرده بلکه دچار پسرفت شده است به کار نگرفتن گفتمان انقلاب اسلامی است.

مقام معظم رهبری: اینکه من بارها تاکید میکنم که نیروهای انقلابی را و نیروهای حزب الهی را باید گرامی بداریم و باید نگه داریم، به این خاطر است، کار وقتی با روحیه انقلابی شد، پیشرفت خواهد کرد.

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهور برجام تجربه ای شد برای شما و مدعیان سازش با آمریکا و خودتان فهمیدید که سازش با امریکا نه تنها پیشرفتی برای کشور نداشت بلکه در زمینه ی هسته ای که خون دادیم، شهید دادیم پسرفت هم کرده ایم

شما در مقابل مردم مسئولید و باید پاسخگو باشید باید جواب خانواده های شهدا را بدهید همانطور که امروز باید جواب خانواده های شهدای آتش نشان را بدهید.

مدیران و مسئولان محترم این را بدانید که راه برون رفت از مشکلات و پیشرفت کشورانقلابی عمل کردن و اتکای به توان داخلی و اعتماد به جوانان است.

شاخص های گفتمان انقلاب اسلامی را به کار نگرفته ایم و یا از موضع ضعف وارد شده ایم؛ چقدر در مبانی و ارزش های اساسی انقلاب پایبند بوده ایم ؟ چقدرمدیران و مسئولین محترم تقوای دینی و سیاسی را رعایت کرده اند ؟ چقدر در برابر دشمن  و عدم تبعیت از اوحساسیت داشته ایم ؟ چه مقدار به اسقلال همه جانبه کشورپایبند بوده ایم ؟

اگر به گذشته بنگریم در سال 1367امام خمینی (ره) در تقسیم بندی مشابه با آنچه امروز رهبری میفرمایند جریان های وقت را به دو دسته اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی تقسیم نمودند در آن سالها نیز امام (ره)دغدغه شان این بود که جریان نفاق بتواند درون پوسته اسلام،خود را بازتولید کند.متاسفانه امروز این جریان نفاق با مهارت بیشتر، علمی تر، بعضا با زبان مردمی و چراغ خاموش سعی بر انجام این کار دارد.

این جریان امروز همچنان با همان ویژگی هایی که امام (ره) می فرمودند یعنی همان محافظه کاری،نفاق، غیر انقلابی و لیبرال مسلک در حال فعالیت است.

انقلابی بودن،فرهنگ انقلابی داشتن یا انقلابی زیستن است که متاسفانه بعد از سالها از آغاز پیروزیهای انقلاب هنوز به یک بسته معرفتی جامع عمیق و دقیق درباره انقلاب  نرسیده ایم. انقلابی بودن ابعاد مختلفی دارد و یک گفتمان است و مقاومت، عدالت، نشاط و آرامش و رشد نهضت نرم افزاری دفاع مقدس  هر یک از  بخشهای این انقلابی بودن است انقلابی شدن را نمی شود در یک گوشه محصور کرد،اما هرکس هر چقدر توانسته به این موضوع ضربه زده است، این گفتمان باید احیا شده و از نظر دانش ما باید نسبت به اطلاعات دقیقی که آن را از نظر عقلی پشتیبانی می کند به تصمیم درستی برسیم.

2- حضور گسترده مردم شهید پرور و فهیم در تشییع جنازه شهدای آتش نشان
این شهدای عزیز ادامه دهنده ی راه شهدای مدافع حرم وشهدای  8سال دفاع مقدس بودند؛ انصافا مردم فهیم وعزیز کم نگذاشتند و با تمام توان شهدای آتش نشان را بدرقه کردند اما نکته ای که اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد مطالبه مردم ازمسئولین هست در آتش سوزی پلاسکو مقصرین آن باید پاسخگو باشندو این مسئله به فراموشی سپرده نشود.

3- انتخاب دکترعلی اکبرولایتی به عنوان ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد توسط اعضای هیئت امنای این دانشگاه را به ایشان تبریک عرض مینمایم.
اما جنبش دانشجویی و تشکل های انقلابی از ایشان انتظاراتی دارند؛ 

اول اینکه دیگر دانشگاه آزاد اسلامی مکانی برای جولان دادن عناصر فتنه امثال احسان مازندرانی شخصی که درفتنه انگیزی ها محکومیت قضایی داشته و مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان دانشگاه آزاد بوده، نباید نباشد.

دوم  خواهان شفاف سازی مالی و صیانت از شهریه های دانشجویی است.

سوم کلیه بخشنامه هایی که در خصوص محدود سازی فعالیتهای تشکل های انقلابی مثل بسیج دانشجویی که قبلا به واحد های دانشگاهی ابلاغ شده است و خلاف قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی است، لغو گردد. بسیج دانشجویی  یک تشکل کاملا مستقل از دانشگاه و سایر ارگان ها است وفقط برای نشریه، تجمع و راهپیمایی در دانشگاه نیاز به اخذ مجوز دارد.

5- اشرافی گری و مفاسد اقتصادی:
رسول خدا(ص) فرمود: «إذا وُسِّدَ الاَمرُ الی غَیرِ اَهلِهِ فانتَظِرالسَّاعَة: آنگاه که کار به دست نااهل سپرده شود، منتظر قیامت و هلاکت باشید.». « فَلیسَت تصْلح الرّعیة الا بِصَلاح الولاة وَ لا تَصْلح الولاة الا بِاستقامة الرَّعیة: پس مردم صالح نمی‌شوند مگر به اصلاح زمامداران،و زمامداران صالح نمی‌شوند مگر با استقامت مردم

جلوی اشرافی‌گری باید گرفته بشود؛ اشرافی‌گری بلای کشور است. وقتی اشرافی‌گری در قلّه‌های جامعه به‌وجود آمد، سرریز خواهد شد به بدنه؛ [آن‌وقت‌] شما می‌بینید فلان خانواده‌ای که وضع معیشتی خوبی هم ندارد، وقتی میخواهد پسرش را داماد کند یا دخترش را عروس کند یا فرض کنید مهمانی بگیرد، مجبور است به سبک اشرافی حرکت بکند.جلوی اشرافی‌گری باید گرفته بشود. رفتار مسئولین، گفتار مسئولین، تعالیمی که میدهند، باید ضدّ این جهت اشرافی‌گری باشد؛ کمااینکه اسلام این‌جوری است.

در رابطه مفاسد اقتصادی رئیس جمهور باید نسبت به اتهامات برادرش به افکار عمومی پاسخگو بوده و آن را صراحتاً تعیین و تکلیف کند.

از ریاست محترم قوه قضاییه مطالبه می کنیم تا اقدامات انجام شده در مورد پرونده حسین فریدون را به مردم گزارش دهد.

6-تعطیلی پیاپی و دومینویی کارخانه ها و شرکت های تولیدی است
چرا ما هر روز و هرهفته باید شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران آن باشیم ؟

شرکت تولیدی کنتورسازی ایران که یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده کنتور در ایران بوده وسه روز پیش تعطیل شد.این شرکت به دلیل بدهی‌هایی که به سازمان تأمین اجتماعی داشته است توسط این سازمان پلمب شد.

کارگران کارخانه‌های کنتورسازی و رسانور که وابسته به هم بوده، مدتی است به دلیل عدم پرداخت حقوق و مطالبات و اخراج کارگران دست به تجمع و اعتراض زده اند. چه کسی پاسخگویی خانواده های این کارگران خواهد بود ؟

7-قانون جدید ترامپ در مورد ممنوعیت ورود مردم 7 ملیت به آمریکا
رئیس جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی، صدور روادید برای ایران و شش کشور دیگر شامل عراق، لیبی، سودان، سوریه و یمن را به مدت 90روز به حالت تعلیق درآورد و ورود مهاجران از این کشورها به آمریکا را محدود کرد.

این دستور مردم ایران اسلامی را در ردیف کشورهای جنگ زده ای چون سومالی، سودان و لیبی آورده است. مخاطب این دستور رئیس جمهور آمریکا دقیقا ملت ایران است نه دولت ایران وآنها به دنبال تحقیر مردم ما هستند. مدیران محترم کشور آیا این هم از دستاوردهای برجام است ؟

در این دولت قرار بود با کدخدا ببندند و عزت به پاسپورت ایرانی برگردد، عزت که برنگشت هیچ با ملت ایران همچون کشورهای مستعمره برخورد می کنند این همه با آمریکا مذاکره کردید که نتیجه اش این باشد. نقش شما مردم در برابر مسئولین و مدیران کشورمطالبه گری در رابطه اقدام و عمل در عرصه های مختلف به  صورت جدی است.

 وعده 100روزه در حل مشکلات معیشتی مردم چه شد ؟
خواهران و برادران ارجمندم انتخابات نزدیک است، خواهشی که دارم انتخاب خود را آگاهانه و با بصیرت انجام دهید و به شعارهایی از این دست اعتماد نکنید.

برخی جریانها از فتنه انگیزی های خود را شروع کرده اند و می گویند اگر فلان شخص انتخاب نشود تقلب است لذا باید هشیار باشید و مثل همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید تابه شما و مملکت شما آسیبی نرسد

 تشکر می کنم از امام جمعه محترم و مردم عزیز شهرستان واوان که این فرصت را به بنده دادند تا در خدمتشان باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top