تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/17 - 21:42
کد خبر: 229307

سردار غیب‌پرور در دانشگاه تبریز: نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند

غیب پرور با اشاره به کمبودهای کشور در اوایل پیروزی انقلاب گفت: ما در آغاز دفاع مقدس واقعا هیچ امکاناتی نداشتیم، حتی گاهی اوقات در جبهه آب و غذا هم نداشتیم و در چنین شرایطی بیش از ۵۰ کشور صدام را در جنگ علیه ملت ایران کمک می کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند، گفت: راهیان‌نور راهی است که خداوند پیش روی ما نهاده و بهترین الگوی تربیتی برای جوانان است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در دانشگاه تبریز در مراسم اعزام دانشجویان این دانشگاه به اردوهای راهیان نور حضور یافته و در مسجد این دانشگاه سخنرانی کرد.

وی در اجتماع پرشور دانشجویان تبریز گفت: دانشگاه تبریز محل علم و تربیت جوانان بوده و اگر بگوییم ایران بدون آذربایجان نامفهوم است غلو نکردیم؛ چرا که نقش آذربایجان در تاریخ این انقلاب برجسته و روشن است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نقش مردم آذربایجان در دوران مشروطه و تحریم تنباکو اشاره کرد و بیان داشت: در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نیز آذربایجان خوش درخشید و با لشگر ۳۱ عاشورا ماندگار شد.

غیب پرور به ادله برخی دگر اندیشان در خصوص دلائل جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: عده ای با دلایل مختلف اختلاف ارضی را اساس جنگ تحمیلی خوانده و به مسائل جغرافیایی نظیر مرز میان ایران و عراق اشاره می کردند و عده ای نیز اقتصاد را علت جنگ بیان می کردند.

وی در همین خصوص ادامه داد: ریشه جنگ چیزی جز وقوع انقلاب اسلامی نبود و اگر ملت ایران انقلاب نمی کرد هیچ کشوری با ما جنگ نمی کرد؛ چرا که اختلافات جغرافیایی و یا مسائل اقتصادی قبل از انقلاب اسلامی نیز وجود داشت و مسئله جدیدی نبود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج، انقلاب مردم ایران را تحت لوای دین بی نظیر خوانده و تاکید کرد: انقلاب اسلامی اثبات توانایی و کارامدی دین در مدیریت جامعه است.

غیب پرور به عملیات روانی غرب اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب فرانسه تمام تلاش غرب بر این شد که القا کند دین توان اداره جامعه را ندارد؛ اما امام ما اثبات کرد که در سایه دین می توان به بهترین شکل جامعه را اداره کرد.

وی با اشاره به کمبودهای کشور در اوایل پیروزی انقلاب گفت: ما در آغاز دفاع مقدس واقعا هیچ امکاناتی نداشتیم، حتی گاهی اوقات در جبهه آب و غذا هم نداشتیم و در چنین شرایطی بیش از ۵۰ کشور صدام را در جنگ علیه ملت ایران کمک می کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همین خصوص با تشریح علت فتح و پیروزی در اوج کاستی ها تصریح کرد: چون خدا را داشتیم پیروز شدیم و خداوند نیز فتح و ظفر را نثار رزمندگان عزیز ما کرد.

غیب پرور با اشاره به توکل ها و توسل های رزمندگان در دوران سخت جنگ تحمیلی تاکید کرد: رزمندگان تا پای جان برای تحقق کلام امام(ره) می ایستادند و ما نیز مکلف هستیم راه و رسم شهیدان را امروز با قوت ادامه دهیم.

وی ضرورت تبلیغ فرهنگ شهداء را یادآور شده و گفت: نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند که نشان دادن سمت و سوی شهیدان و صحبت از فرهنگ و سیره آنان به نسل های امروز و آینده،  نشان دادن راه حقیقی بوده و امری ضروری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همین خصوص راهیان نور را حرکتی فوق العاده ارزشمند دانسته و خاطرنشان کرد: راهیان نور راهی است که خداوند پیش روی ما نهاده و بهترین الگوی تربیتی برای جوانان است که آموزه های دفاع مقدس و سیره شهدا را بتوانیم به جوانان معرفی کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: اگر بتوانیم شهیدان را به مردم بشناسانیم یقینا انقلاب بیمه شده است؛ چرا که این ملت ولایت مدار و انقلابی از توانایی های فوق العاده ای برخوردار می باشد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top