تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/24 - 09:35
کد خبر: 235168

پیشنهاد «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

این پنج مستند را تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ببینید +تصاویر و دانلود

در این گزارش به معرفی و راهنمای خرید و دانلود پنج مستند مهم و تاثیرگذار خواهیم پرداخت و پیشنهاد می‌کنیم که حتما این پنج مستند را که نشان‌دهنده برخی واقعیت‌های سیاسی - اجتماعی است را قبل از انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: پیشنهاد می‌کنیم که حتما این پنج مستند را که نشان‌دهنده برخی واقعیت‌های سیاسی - اجتماعی است را قبل از انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از راه‌های شناخت دقیق مسائل سیاسی و اجتماعی کشور، مستندهایی است که خصوصا توسط افراد مستقل و حتی دانشجو ساخته می‌شود. چراکه این مستندها بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری وضعیت مولفه‌های مختلف جامعه را به طور دقیق نشان می‌دهد و در وهله اول مردم را با واقعیت‌ها آشنا کرده و در وهله دوم می‌تواند برای مسئولین و سیاست‌گذران منبع بسیار مفیدی باشد. در ادامه به معرفی چندین مستند پرداخته‌ایم:

شب‌نامه

*** کارگردان: سیدمهدی کرباسی
*** سال تولید: 1395
*** مدت زمان: 100 دقیقه

*** خلاصه: شب نامه، روایتى است از پشت پرده اتفاقات شش ماه افشاگرى کانال تلگرامى به همین نام که در طى فعالیت خود شبکه جاسوسی را -که در بین کارآفرینان کشور نفوذ کرده- آشکار می‌کند. در طی این شش ماه چندین هزار نفر از فعالین اکوسیستم استارت آپى کشور به طور مداوم محتوای منتشر شده در کانال شب نامه را پیگیری می‌کردند و با ادمین این کانال -عرشیا کاظم‌زاده- مکالمه می‌کردند، درحالی که از تولید مستند شب نامه باخبر نبودند. کانال تلگرامی شب نامه پس از گذشت چند ماه از رونمایی مستند، توسط اشخاص نامشخصی هک می‌شود.

 

فراموش شده‌ها

*** کارگردان: میکائیل دیانی
*** سال تولید: 1395
*** مدت زمان: 51 دقیقه

*** خلاصه: این اثر درباره مدیران نجومی و حقوق‌های نامتعارف ساخته شد. مستند اجتماعی "فراموش شده‌ها" به بررسی وضعیت اقتصادی کشور، مفاسد اقتصادی و نگاه مردم به کارآمدی اقتصادی دولت‌ها و دولتمردان می‌پردازد.

فروشنده

*** سال تولید: 1396
*** مدت زمان: 105 دقیقه

*** خلاصه: مستند جنجالی فروشنده به بررسی مذاکره با 5+1 و برجام و دستاورد‌های آن می‌پردازد. این مستند روایتی جدید و ناگفته از پشت صحنه آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی در آستانه انتخابات ارائه می‌کند.

من تکنوکرات هستم

*** سال تولید: 1395
*** مدت زمان: 38 دقیقه

*** خلاصه: مستند "من تکنوکرات هستم" تولید شده در مرکز مستند سفیرفیلم سعی کرده در 40 دقیقه، قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC را که توسط کمیته بازنگری وزارت نفت طراحی و به هیات دولت ارسال شده است، مورد نقد و واکاوی قرار دهد. وزارت نفت تلاش دارد با استفاده از این مدل جدید قراردادی، جذابیت حضور در پروژه‌های صنایع نفت و گاز ایران را برای شرکت های خارجی افزایش دهد تا این شرکت ها انگیزه بیشتری برای حضور در ایران داشته باشند. با این وجود، نقاط ضعف و ابهامات IPC از دید کارشناسان حوزه انرژی آنقدر فراوان و مهم بود که بعد از رونمایی نسخه ای از این مدل جدید قراردادی در آذرماه 94، فضای انتقادی شدیدی بر علیه آن در رسانه ها ایجاد شد و حتی نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور نیز برای اصلاح آن به وزارت نفت به صورت جدی تذکر دادند و با این حال متن انگلیسی این قرارداد همچنان بصورت محرمانه باقیمانده و مسئولین ارشد جمهوری اسلامی نیز به متن اصلی قرارداد دسترسی ندارند.

گام نهایی

*** کارگردان: سیدمحمدعلی صدری‌نیا
*** سال تولید: 1393
*** مدت زمان: 54 دقیقه

*** خلاصه: پیروزی حسن روحانی در انتخابات 92، آغازگر فضای جدیدی در مسیر پرونده هسته‌ای ایران بود. اتفاقی که در نود و نهمین روز دولت یازدهم منجر به توافقنامه ژنو شد؛ توافقنامه‌ای که از همان ابتدا با موافقت‌ها و مخالفت‌های متفاوتی مواجه شد و این سوال را به وجود آورد که "گام نهایی" این توافقنامه به دنبال چه چیزی خواهد بود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top